Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S jednateli Robert Bosch jsme se ohlédli za uplynulým rokem

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Letošní seriál rozhovorů s představiteli úspěšné jihočeské výrobní společnosti Robert Bosch uzavřeme rozhovorem s oběma jednateli.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

S jednateli Robert Bosch jsme se ohlédli za uplynulým rokem | foto: Robert Bosch spol. s r.o.

S Ing. Milanem Šlachtou a Ing. Václavem Pixou jsme si povídali nejen o aktuálních tématech, které nyní hýbou průmyslovým světem, jakým je například průmysl 4.0, ale i o obecných výzvách, kterým společnost dlouhodobě čelí.

Ing. Milan Šlachta a Ing. Václav Pixa, jednatelé Robert Bosch

Ing. Milan Šlachta a Ing. Václav Pixa, jednatelé Robert Bosch

Minulý rok byl pro vaši společnost rekordním, co se týče obratu i počtu zaměstnanců. Blíží se konec roku, dokážete už nyní říci, jaký prozatím byl?
M. Šlachta: Konkrétní čísla uvést zatím nemohu, ale i tento rok předčí ten minulý. Nadále získáváme nové projekty, pro které hledáme nové plochy i zaměstnance - do dělnických profesí i technicky vzdělané vysokoškoláky. Jsme flexibilní, nabízíme know-how a potřebnou expertízu a nebojíme se výzev. A doufám, že se to nezmění.

V. Pixa: I letos jsme zaznamenali celou řadu úspěchů. Díky novým projektům jsme se poprvé částečně „odpoutali“ z našeho mateřského areálu v Kněžských Dvorech, pronajali jsme si výrobní a kancelářské plochy v průmyslovém areálu v Mladém. Dokázali jsme najít a zaměstnat na 200 technicky vzdělaných vysokoškoláků a hledáme další. Rozjeli jsme pilotní projekty ve velmi sledované oblasti průmyslu 4.0. A nejčerstvěji bych zmínil, že jsme v rámci koncernu získali významné ocenění za nejlepší projekt ve vývojové fázi.

Zaměstnance velmi často zmiňujete coby zásadní faktor vašeho úspěchu a neustále nabíráte nové. Zároveň ale v poslední době stále důrazněji upozorňujete na jejich nedostatek, zejména vysokoškolsky vzdělaných. Je to problém, který by vás mohl do budoucna ohrozit?
V. Pixa: Naší předností je opravdu know-how. To se bez kvalifikovaných zaměstnanců vytratí. Jazyky se kandidáti doučí, ale technické znalosti nabudou pouze na příslušných školách. Pokud do budoucna nebudeme mít dostatek těchto pracovníků, nebudeme schopni garantovat kvalitní servis nových a technicky náročných projektů, následně nebudeme ani v rámci koncernu atraktivní lokalitou. Co by mohlo následovat dál, si lze domyslet... Situace je již tak vážná, že my a některé další firmy přistupujeme k užší spolupráci s technicky zaměřenými školami, abychom alespoň trochu podpořili technické vzdělávání u nás. V loňském roce jsme tak podpořili akreditaci oboru Mechatronika na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity. Studenti tohoto oboru budou vyučováni našimi odborníky i v našem areálu. Samozřejmě je příliš brzy na to, abychom tuto spolupráci mohli vyhodnotit, ale je to rozhodně krok kupředu.

M. Šlachta: Nedostatek kandidátů s vysokoškolským vzděláním technického směru je znát. Letošní plánované nábory jsme splnili s maximálním úsilím. Obecně technické fakulty opouští dle mého názoru nedostatečné množství absolventů. Chceme být průmyslovým státem, ale bez větší podpory technického vzdělávání bude asi stále náročnější si tento směr udržet. My jsme ještě navíc lehce hendikepováni tím, že nejsme poblíž žádné z velkých univerzit. Nabízíme nadprůměrné finanční ohodnocení, řadu zaměstnaneckých benefitů a získání pracovních zkušeností u nás i v zahraničí. Snažíme se i poukazovat na prostředí krásného města s historií a veškerým zázemím uprostřed jižních Čech. Zatím se nám to daří, ale jak dlouho ještě, je otázkou.

S jednateli Robert Bosch jsme se ohlédli za uplynulým rokem

Zmínil jste zaměstnanecké benefity. V loňském roce jste zavedli možnost práce z domova. Jak jste s tímto krokem spokojeni?
M. Šlachta: Home office jsme zaváděli v loňském roce pro zaměstnance, jejichž charakter práce to umožňuje, mají doma připojení k internetu, služební notebook a telefon. Reakce máme velmi pozitivní. Myslím, že každý z nás se někdy dostal do situace, kdy měl nemocné dítě nebo musel být doma, protože mu dorazili dlouho očekávání řemeslníci. Je příjemné si v tuto chvíli vzít home office, neplýtvat tak dovolenou na den, kdy jste beztak „připoutaní“ doma. Zatím máme s tímto krokem výborné zkušenosti a i naši zaměstnanci to vnímají jako nesporné plus. Benefit využívá několik dní v týdnu již několik stovek zaměstnanců.

S připojením k internetu souvisí i téma průmyslu 4.0, které společnost Bosch často zmiňuje spolu s důležitostí jeho brzké implementace do standardních výrobních procesů. Jak daleko jste s tímto projektem v Českých Budějovicích?
V. Pixa: Bosch se tomuto tématu intenzivně věnuje. V momentě, kdy světlo světa spatřil internet jako takový, bylo směrování průmyslu tímto směrem dané, již několik posledních let se bez propojení virtuálního a reálného světa neobejdeme. Snažíme se jít tomuto trendu naproti, zásadní je schopnost mít přístup k velkému množství dat a následně je umět správně a rychle analyzovat. Právě tomu se v naší společnosti věnujeme. Jedná se o pilotní projekty v oblasti tzv. big data mining (analýza velkých objemů dat), které nám ukázaly obrovský potenciál v pochopení závislostí mezi designem, výrobními procesy a parametry chování našich produktů v reálných podmínkách. Přínosem je zkrácení času testování a snížení nákladů na zmetky.

Využíváte internet k podnikání i jiným inovativním způsobem? Stále více se například rozmáhá trend firemních sociálních sítí, které jsou využívány ke komunikaci v rámci firmy.
M. Šlachta: Ano, již několik let funguje u Bosche celosvětově interní komunikační platforma, sociální síť, která je volně přístupná i našim zaměstnancům. Zásadním rozdílem oproti komunikaci přes emaily je vyšší interaktivnost a zejména transparentnost, kdy drtivá většina informací je přístupná všem uživatelům. To skýtá řadu výhod – každý asi známe situaci, kdy je jeden požadavek rozeslán emailem na více osob a zpětné připomínky je téměř nemožné udržet přehlednými pro všechny účastníky konverzace. Zde je sledování změn a odpovědí velmi snadné a znamená to celkovou úsporu času. Nejedná se ovšem pouze o změnu komunikačního nástroje, spíše o změnu myšlení, a to není záležitost na jeden či dva roky.

V dokumentu o vaší společnosti ze série Mapa úspěchu uvádíte, že za vaším úspěchem stojí fakt, že jste dokázali do českého prostředí dosadit hodnoty koncernu Bosch. Co budete do budoucna brát jako další úspěch?
V. Pixa: Je pro nás zásadní udržet si standard prvotřídního dodavatele, který dodává kvalitní výrobky za konkurenceschopnou cenu. I nadále chceme dodávat samozřejmě i know-how našich expertů, jednu z našich největších devíz. Disponujeme vlastním vývojovým a testovacím centrem, kde se každý rok zrodí několik patentů. Chceme nabízet prvotřídní kvalitu. Jen tak zajistíme, že do Českých Budějovic budou i nadále umisťovány nové projekty s dlouhodobým potenciálem.

M. Šlachta: Výzev je celá řada. Od rozšiřování výrobní části závodu, přes nové projekty ve vývojovém oddělení, až k technologiím a procesům spojených s průmyslem 4.0. Úspěch bude, když se i v dalších letech v těchto oblastech udržíme na špičce v rámci koncernu a zároveň budeme pro naše současné i budoucí zaměstnance atraktivním zaměstnavatelem první volby.

Více informací o společnosti Robert Bosch spol. s r.o. najdete na www.bosch.cz/cb.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.