Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S Gabenem se dostanete na jachtařský vrchol

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Rozhodnout se u nás pro dráhu sólového jachtaře není vůbec snadné. Podmínky jsou nulové, podpora od autorit žádná, zkušenosti zanedbatelné. Přesto tento krok Milan Koláček udělal. A s podporou firmy Gaben se vyšplhal až na vrchol.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

S Gabenem na jachtařský vrchol | foto: GABEN, spol. s r.o.

Jak vzniká nová jachta?

Milan Koláček má jasně dané cíle, rozhodl se prosadit a dokázal to. Dnes je zkušeným stavitelem závodních jachet. V pronajaté hale v lesích poblíž Brna začala před lety vyrůstat závodní jachta. Pro její stavbu sloužily materiály a technologie používané v leteckém průmyslu, nebo ve Formuli 1. Karbonový prepreg a nomexová voština zajistily vznikající jachtě s názvem Follow Me vysokou pevnost při minimální hmotnosti. Části jachty byly vyráběny infuzí, celá loď pak vakuovou technologií. Trup bylo nakonec nutné „upéct“ ve vlastnoručně zhotovené peci na 80°C. Takto vznikl jedinečný závodní speciál Classe Mini u nás.

S Gabenem na jachtařský vrchol

Putování z Brna do Francie

S hotovou lodí se Milan vydal do Francie. Na vleku vezl nejmodernější závodní speciál pro třídu Classe Mini. Karbonová jachta byla plná nových věcí. Například naklápěcí kýl má za úkol zvyšovat stabilitu a stejný účel plní také nádrže na vodní balast. Dvojice kormidel je výklopná, aby se minimalizoval odpor ve vodě. Stěžeň se natáčel a nakláněl do stran i v předozadním směru. Na přídi se otáčel dlouhý čelen, na který se vytahovaly další plachty.

Do La Rochelle dorazil Milan s lodí v březnu. Moře bylo ledové, přesto hned začal trénovat. Posouval hranice své i hranice Follow Me.

Tady jsem, počítejte se mnou!

Díky obětavé přípravě Milan vstoupil do Classe Mini bez zaklepání. První start znamenal pro nadšence, který byl schopen obětovat vše, spokojenost. Zvítězil a oznámil svým soupeřům, že je s ním třeba počítat. Následovaly další závody. Náš nejlepší sólový jachtař získával zkušenosti. Dokazoval, že první vítězství nebylo náhodné.

V další sezóně spojil Milan síly s firmou GABEN. Podpora silného partnera mu umožnila více tréninku a lepší přípravu. Pevně se usadil na světové špičce. Absolvoval oceánské závody na Azory a zpět, nebo nejtěžší závod přes Atlantik do Brazílie.

Majitel firmy GABEN Pavel Benda přiznává, že ho plachty uchvacují po celý život. „Jachting je dlouhé roky mým koníčkem a tak mi neunikly zprávy o úspěších mladého jachtaře Milana Koláčka. Jeho přístup mi připomněl osud jiného jachtaře a mého přítele, Richarda Konkolského, který díky své houževnatosti a píli obeplul jako první suchozemec sám svět. Proto jsem se rozhodl pomoci Milanovi uskutečnit jeho sen. Jeho vítězství v mezinárodním mistrovství Francie bylo tou nejlepší oslavou 20 letého výročí firmy GABEN“, vysvětlil Pavel Benda důvody, které ho vedly k podpoře netradičního českého sportovního odvětví.

S Gabenem na jachtařský vrchol

Přestup do Figara

Poslední sezóna v Classe Mini byla famózní. Milan vyhrál šampionát Francie v sólovém jachtingu. Je prvním cizincem, kterému se takový podařil. Třída Classe Mini je mu už malá, a tak se rozhodl pro přestup výše.

Soupeřů se nebojí, proto volí třídu nejobtížnější, kterou je Figaro. Ve Figaru závodí nejlepší světoví sóloví jachtaři. V žádné jiné třídě v sólovém jachtingu není větší konkurence. Je to obtížný krok, ale Milan vždy dokazoval, že se raději porve s nejlepšími, než aby byl za štiku v malém českém rybníku.

Těžké začátky, ale o to větší odhodlání

Do nové třídy vstoupil náročnou regatou na Azory a zpět. Počasí navíc závodníkům nepřálo a první etapa závodu musela být kvůli extrémní bouři zrušena. I za těchto podmínek byla premiéra úspěšná a Milan v nové třídě doplul na 13.místě.

Nyní se připravuje na další sezónu, ve které chce znovu potvrdit své výjimečné schopnosti. Má závodní speciál pro třídu Figaro a má také odhodlání dokázat, že i v malé zemi ve středu Evropy mohou vyrůstat ti nejlepší a nejtvrdší jachtaři.

S Gabenem na jachtařský vrchol

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.