Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Marketing a reklama mají větší význam než kdy dřív

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Rozdělení trhu po krizi. Takto by se podle odborníků dal označit rok 2011. Po ekonomické krizi a celkovém oslabení trhu došlo k zásadním změnám také v chování odběratelů, a to jak v oblasti maloobchodu, ale i v obchodních vztazích mezi firmami.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Rok 2011 určí firmám pozice na trhu. Marketing a reklama mají větší význam, než kdy dřív | foto: ANERI

Zásadní změny se dotkly nejen odběratelů, ale i sítě subdodavatelů či poskytovatelů outsourcingových služeb, pro které je hlavní pracovní náplní marketing a reklama.

Zásadní vliv obchodních strategií tohoto roku na dlouhodobý vývoj ekonomiky firem potvrzuje i ředitel společnosti ANERI, jejíž specializací je marketing a efektivní reklama, Dalibor Kotek.

"Po ekonomické krizi došlo vedle zániku mnoha firem k novému otevření trhu," popsal současný trend Dalibor Kotek.

"Právě nyní firmy navazují nové obchodní kontrakty, mnohdy řeší restart-oživení vlastních společností a dochází i k rozdělení oživujícího se trhu koncových zákazníků. Rok 2011 rozhodne o rozvoji, stagnaci či úpadku výrobců, dodavatelů či prodejců, a to až do dalšího příchodu recese trhu," vysvětlil.

Firmy nesmí zapomínat na hlavní sílu trhu, kterou je marketing a reklama

Jeho slova potvrzuje také guvernér České národní banky Miroslav Singer. "Krize je a vždy byla ozdravným procesem, který eliminuje nezdravé části systému, které vznikaly v období růstu a které byly systémem tolerovány," přiblížil dopady krize guvernér ČNB.

Firmy nyní musí nejen prokázat kvalitu dodávaných služeb, ale pokud chtějí z ekonomické krize vyjít vítězně, nesmí zapomenout na hlavní hybnou sílu trhu, kterou je marketing a s tím spojená reklama.

"Vytvoření strategického plánu marketingu a PR je pro firmy na českém trhu právě teď stejně důležité, jako inovace a kvalita jejich výrobků či služeb," zdůraznil ředitel společnosti ANERI.

Dělat marketing "svépomocí" nelze, firmy tím jen tratí

"Marketing, to zdaleka není jen bezbřehé uvolnění peněz do reklamy. To bych nazval spíše způsobem, jak rychle a neefektivně přijít o kapitál. Marketing znamená jasně zaměřit cílovou skupinu, vytvořit zřetelný profil firmy a představit zákazníkovi či obchodnímu partnerovi produkt společnosti jako kvalitní a efektivní odpověď na požadavek trhu. Velkou chybou je myslet si, že malé či střední firmy si nemohou dovolit služby spojené s profesionálním marketingem. Naopak dělat marketing "svépomocí" již skutečně nelze a tratí tím pouze a jen firmy samotné," popsal základní princip marketingového strategického plánování Dalibor Kotek.

Společnost ANERI, která ví, jak má vypadat efektivní marketing a reklama, se sama snaží jít přesně touto cestou. "Jakkoliv máme za sebou již dvacet let úspěšného působení, také my nyní pracujeme na nové tváři a představení našich služeb," uvedl Dalibor Kotek. Jak dále vysvětlil, vedle referencí, tradice a komplexnosti plnění požadavků zadavatele, je pro ANERI důležité svým jménem a službami podpořit značku vlastních zákazníků a marketing jako obor sám o sobě. 

"Naše společnost je jednak držitel prestižního ocenění a certifikace TOP CZECH QUALITY pro poskytování marketingových služeb a marketingového poradenství a navíc jsme byli vybráni i jako takzvaný navrhovatel. Jsme tedy společnost, která má právo na ocenění TOP CZECH QUALITY, které je pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR nominovat další kandidáty - firmy z různých oborů a celé ČR," popsal ředitel společnosti ANERI.

Společnost ANERI ví, jak má vypadat efektivní marketing a reklama

logo ANERI

"Značka naší společnosti tak v sobě spojuje především praktické zkušenosti, tradici dvou desetiletí, široké portfolio klientů a prestižní ocenění kvality, které je součástí hodnocení podnikatelského sektoru zařazeného do systémů EU. Spoluprací s námi tak zákazníci získávají nejen kvalitní služby v oblasti zaměřené na marketing, ale navíc tím mohou zvýšit i hodnotu vlastní značky. Dovolujeme si tvrdit, že osvědčená reklama a marketingové principy ověřené ve skutečné praxi na trhu v ČR mohou velice efektivně pracovat i pro ostatní firmy a společnosti," přiblížil ředitel ANERI Dalibor Kotek strategii marketingové společnosti, kterou vede.

Bližší informace o možnostech využití marketingového poradenství, o systému ocenění a certifikaci TOP CZECH KVALITY, marketingových a PR aktivitách ANERI, seminářích a školení naleznete na on-line portálu www.aneri.cz.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?
E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?

Každý měsíc u nás vzniknou desítky e-shopů a také jich desítky zaniknou. Inspirovaly vás příběhy iDNES.cz o Pavlu Tesaříkovi, který stojí za fenoménem...  celý článek

Móda v Brně slaví padesátku, přijedou i známí návrháři.
Móda v Brně slaví padesátku, přijedou i známí návrháři

Co se bude nosit příští jaro a léto? Odpověď najdete na veletrzích STYL a KABO, které se v Brně konají dvakrát do roka už 25 let. Na jubilejní 50. ročník se...  celý článek

UNYP poskytuje svým studentům nejlepší kariérní příležitosti.
UNYP poskytuje svým studentům nejlepší kariérní příležitosti

Na Univerzity of New York in Prague (UNYP) se uskutečnil zatím nejúspěšnější kariérový týden. Týden kariéry - UNYP Career Week -zahrnoval řadu akcí, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.