Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Projekt KASSETTS: závěrečná etapa a výsledky

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Italský Institut pro dopravu a logistiku společně se sedmi partnery ze zemí střední Evropy v roce 2008 spustil projekt KASSETTS, jehož účelem je vytvoření evropské ICT sítě pro optimalizaci vnitrostátní a mezinárodní přepravy zboží.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Projekt KASSETTS: Závěrečná etapa a výsledky | foto: Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

Projekt KASSETTS je realizován prostřednictvím programu CENTRAL EUROPE s využitím spolufinancování z Evropského regionálního rozvojového fondu.

Projekt KASSETTS vytvořil stabilní operativní evropskou ICT síť logistických brokerů, kde je každý broker v kontaktu s logistickým úsekem malých a středních podniků. Od těchto firem broker denně shromažďuje přepravní objednávky, agreguje jejich kritické množství a optimalizuje přepravní požadavky prostřednictvím plánování tras vozidel na regionální i mezinárodní úrovni a ve spolupráci s ostatními brokery sítě KASSETTS.

Kassetts

Na základě destinací, množství a načasování plánuje pro jednotlivé skupiny malých a středních podniků optimální národní a mezinárodní přepravní toky. Následně předává optimalizované přepravní požadavky logistickým operátorům.

Během tří let práce na projektu KASSETTS byl představen mechanismus pro zapojení uživatelských společností a vytvořila se veřejná síť brokerů. První velkou výzvou pro projekt KASSETTS v jeho finálním stadiu se stalo národní a mezinárodní pilotní testování založené na reálných datech s reálnými uživateli brokera. Toto rozsáhlé testování ukázalo velmi zajímavé a pozitivní výsledky a poskytlo důkazy funkčnosti KASSETTS.

plánování

Projekt KASSETTS přináší mnoho výhod

V průběhu pilotního testování bylo řešení KASSETTS využito pro plánování, řízení a optimalizaci dopravních cest generovaných ze vstupů účastnících se společností. Výsledky pilotního testování v každém regionu byly vyhodnoceny pomocí indikátorů KPI. V období téměř půlročního testování se v každém regionu rovněž vyhodnotily tzv. "nejlepší týdny" a výsledky se porovnaly.

Shromáždilo se více než 10 000 dopravních objednávek ze 7 evropských regionů. Z tohoto počtu objednávek náleželo 33,7 % do mezinárodních. Většina společností pilotního testování spadala do výrobního nebo obchodního sektoru. V pilotní fázi testování se přepravoval různý materiál a použilo se jednak standardních palet, jednak boxů různých rozměrů.

Pro vyhodnocení výkonu KASSETTS byl vygenerován souhrn KPI indikátorů, jež pomohl uživatelským společnostem pochopit výhody KASSETTS. Porovnáním výsledků, které přináší projekt KASSETTS, s výsledky tradičních metod bylo identifikováno několik výhod při spolupráci brokerů KASSETTS.

Bylo zaznamenáno snížení počtu dopravních misí o více než 18 % a snížení celkové délky tras o více než 11 %. Tyto výsledky jsou úzce spjaty se snížením spotřeby paliva o 11 %. Z těchto výhod lze vidět celkové snížení nákladů uživatelských společností, jež v průměru činí 13,6 %.

Nutno zdůraznit splnění jednoho z hlavních cílů projektu - environmentální aspekt, tj. snížení emisí CO2, což vyžaduje efektivitu využití dopravních prostředků a celkové snížení doby provozu na silnici. Projekt KASSETTS předložil velmi slibné výsledky také v tomto směru.

Během pilotního testování se dosáhlo snížení emisí CO2 o 9,4 %. Celková délka prázdných jízd je nižší o 2,7 % a celkový čas dopravních prostředků na silnici je dokonce o 7 % nižší. Tyto příznivé výsledky ukazují potenciál řešení pro optimalizaci a řízení logistiky.

loga europa

Projekt KASSETTS je efektivním zdrojem přínosů a konkurenceschopnosti

Ačkoliv je projekt již ve finální fázi, řešení brokera KASSETTS je efektivní nástroj, který se může stát příštím zdrojem přínosů a konkurenceschopnosti pro jeho uživatele. Po skončení projektu bude iniciativa brokera KASSETTS pokračovat v jednotlivých regionech v důsledku plánované realizace a také studijních účelů.

Italská instituce ITL vloni zorganizovala pro projekt KASSETTS závěrečnou konferenci v Bologni, aby zde prezentovala hlavní myšlenky projektu a především jeho hlavní výhody. I přes mrazivý prosinec přišel úctyhodný počet účastníků, kteří byli ze všech regionů zainteresovaných v projektu a reprezentovali různé sektory průmyslu, vzdělání a politických oblastí.

Výsledky a vize projektu byly na konferenci prezentovány společně s novými trendy v logistice, síťovým přístupem pro evropský obchodní ekosystém a tvorbou politiky EU. Další informace o konferenci lze zjistit na webové stránce KASSETTS v sekci veřejné dokumenty.

obr. 3

Další informace naleznete na stránkách projektu KASSETTS.

Ing. Jiřina Veselá
Národní koordinátor pro Českou republiku
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Líšeňská 33a, Brno

Autor:


Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.