Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč vyrábět v Číně? Je to vlastně již standard

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Podnikáte nebo řídíte výrobní či obchodní firmu, bojujete s rostoucími náklady a zároveň vás konkurence tlačí s cenami dolů? Zvažujete, jak vyrobit váš produkt aniž na to máte vlastní výrobní zařízení a technologie? Co takhle výroba v Číně?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

1. CORY CZ spol. s r.o. | foto: 1. CORY CZ spol. s r.o.

Určitě vás už minimálně napadla myšlenka, na kolik by vyšly vaše výrobky, produkty či zboží, kdyby se prováděla jejich výroba v Číně. Tato idea vlastně už dnes nikoho nepřekvapí, protože všichni jsme si již zvykli na text "Made in China" a to jak na levném spotřebním zboží, tak na drahých značkových výrobcích.

To, že v Číně popř. jinde v Asii vyrábějí již téměř všichni velcí světový výrobci, už bereme jako fakt. Ale jak je to v případech, kdy se nejedná o tzv. globální masovou výrobu a potřebujeme dodávky v menších množstvích. A jak je na tom v těchto případech výroba v Číně s kvalitou? 

stavebnice

Odpovědi na tyto a jiné otázky můžeme nalézt u společnosti 1.CORY CZ spol. s r.o., která má s organizací a výrobou v Číně dlouholeté zkušenosti (více informací na www.1cory.cz ). "Naše nabídka je právě určena pro firmy střední a menší velikosti, působící ve výrobní nebo obchodní sféře," říká jednatel firmy, ing. Pavel Čtvrtlík.

Tyto firmy nemají takové možnosti jako velcí hráči na trhu a mnohdy nemají ani zkušenosti s obchodováním s Asií, avšak většinou z ekonomických nebo technologických důvodů hledají v Číně výrobní zdroje.

Pro jaké produkty je výroba v Číně vhodná?

Na začátek je třeba si vyjasnit, že ne všechny produkty jsou výhodné a vhodné pro výrobu v Číně. Záleží vždy na konkrétním charakteru produktu nebo zboží, ale obecně řečeno, nevyplatí se vyrábět v malých sériích popř. nakupovat v malém množství. Cena by byla v těchto případech pravděpodobně vyšší jak výroba v tuzemsku a to i z toho důvodu, že do ceny produktu se promítá cena dopravy a ve většině případech i hodnota cla pro dovoz do EU.

Dále je třeba brát na zřetel reálnou dodací lhůtu, která se skládá z doby výroby (záleží opět na povaze produktu a množství) a nejekonomičtější námořní kontejnerové přepravy, ta trvá cca 5 týdnů.

"Dá se říci, že ve většině případech potřebujeme pro dodávku 3-4 měsíce a to pokud je výroba již odladěná, tzn. že již máme minimálně odsouhlasené vzorky a továrnu máme prověřenou osobní inspekcí. Z těchto faktů je zřejmé, že výroba v Číně není možná pro firmy, které potřebují pružné, operativní dodávky v krátkých dodacích lhůtách," konstatuje ing. Čtvrtlík, jednatel 1.CORY CZ.

"V některých těchto případech je řešení vyrábět a dodávat z Číny polotovary, kdy si náš klient provede finální výrobní operace dle aktuálních potřeb," dodává Čtvrtlík.

"Ideální výrobek" pro Čínu je produkt vyráběný ve velkém množství, po delší dobu a ve kterém je zahrnuta větší hodnota lidské práce a který je zároveň i ekonomicky transportovatelný, pak finanční rozdíl mezi náklady na výrobu v Evropě a v Asii může být opravdu značný.

Nicméně Česká Republika je malý market a ve většině případech je výrobní poptávka značně nižší než ze zemí západní Evropy nebo třeba USA. Avšak i přes tuto skutečnost může být výroba v Číně pro mnoho českých firem ekonomicky zajímavá. Čína má nejrychleji rostoucí ekonomiku na světě, už dnes zaujímá druhé místo a má velký potenciál k dalšímu růstu. Díky obrovským investicím do moderních technologií disponuje prakticky neomezenými výrobními možnosti a lidskými zdroji, rychle se učí, osvojuje know-how a zároveň si stále zachovává poměrně nízké personální náklady. Díky těmto faktům je v mnoha oborech vlastně nemožné pro mimo asijské výrobce dále konkurovat čínské expanzi.

čínské logo

Výroba v Číně: Jak je to s (ne)kvalitou?

Dělat business v Číně přináší ale také i mnoho úskalí, země má úplně jiné kulturní dědictví a tudíž i obchodní zvyklosti, Číňané reagují v mnoha případech jinak, než jsme zvyklí u Evropanů. Pověstné je jejich vnímání kvality. "Děláme ‚byznys‘ v Číně již dlouho a na základě zkušeností jsme schopni celé řadě případných potíží předejít," říká Čtvrtlík. "Pořád ale jsou nás Čínané schopni občas něčím překvapit, říkáme tomu ‚kreativní čínský faktor‘. Faktem ale zůstává, že kvalita se měří očima zákazníka a to si v poslední době uvědomují i čínské továrny. Nehledě na zemi, kde děláte business, je obchodování jen přes internet vždy velké riziko, které si nemůžeme dovolit, protože našim zákazníkům garantujeme kvalitu a řešení případných problémů, proto máme s každým čínským výrobcem osobní kontakt a vazby, tzn. výroba v Číně a celý její proces je pod naším dozorem, abychom dosáhli cílové kvality (popř. potřebných certifikátů), požadovaného balení, termínů dodávek, atd,"  uzavírá Čtvrtlík.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lékárna.cz má nové logo: tradiční kříž doplňují srdce, pilulky a náplasti.
Lékárna.cz má nové logo: tradiční kříž doplňují srdce, pilulky a náplasti

Jednička mezi internetovými lékárnami spustila zbrusu nový web a představila i nové logo. Kříž, který je tradičním symbolem lékáren, v sobě ukrývá i další...  celý článek

Jedinečný gastronomický zážitek vám nabídne TOP HOTEL Praha.
Jedinečný gastronomický zážitek vám nabídne TOP HOTEL Praha

TOP HOTEL Praha vás okouzlí svými pěti restauracemi, kde můžete ochutnat českou, mezinárodní i indickou kuchyni. Restaurace jsou otevřené pro hotelové hosty i...  celý článek

Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR.
Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR

Startup Enehano Solutions slaví první narozeniny. Za úvodních 12 měsíců stihl více než některé firmy za dlouhé roky. Firma získala ocenění IBM Partner roku...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.