Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při přijímacím pohovoru musíte zaujmout hned na začátku

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Jste chodící studnice vědomostí? Tak si představte, že na tom, jaký si o nás lidé udělají první dojem, se vědomosti podílejí jen 7 %! Zbytek do stovky si rozdělují vzhled a vystupování v poměru 55 : 38 %. Což je při přijímacím pohovoru důležité vědět.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Přijímací pohovor krok za krokem | foto: ManpowerGroup s.r.o.

Samozřejmě, že při pohovoru nejde jen o první dojem, ale pokud chcete dosáhnout svého cíle, musíte zaujmout druhou stranu hned od začátku. Přirozený a příjemný úsměv je nutností. Do místnosti vstupujte se zdravým sebevědomím. Myslete na držení těla, stůjte vzpřímeně. Pečlivá příprava zamezí zmatenému hledání informací o kontaktní osobě, vypínání mobilního telefonu při vstupu do kanceláře či upravování oblečení – ani jedna činnost nepůsobí příliš dobře.

Jak na pohovoru vypadat a jak se chovat?

Přijímací pohovor krok za krokem

K úspěchu vede decentní elegance. Na výrazné barvy a avantgardní doplňky zapomeňte. Střídmí buďte i při výběru parfému a při líčení. Při podání ruky je stejně odpuzující model „leklá ryba“ jako „drtič kostí“. Když podáváte ruku, dívejte se druhé osobě do očí a nezapomeňte, že první by měl ruku zvednout potenciální nadřízený.

Při hovoru pozorně naslouchejte a neskákejte druhé straně do řeči. Používejte spisovný jazyk a pokud možno krátké věty. Ve složitých souvětích byste mohli sami zabloudit. Pozor na cizí slova, jimiž si nejste tak docela jistí!

Vstřícný postoj podtrhnete lehkým předkloněním směrem k osobě, která právě hovoří. Existují sice různé zásady neverbální komunikace, ale zásada číslo jedna zní: Chovejte se přirozeně! Nepřirozená gesta odhalí prakticky každý, natož pak zkušený personalista.

Na co se mě tam asi budou ptát?

Přijímací pohovor krok za krokem

„Tak nám o sobě něco řekněte... “ I tak může vypadat úvodní otázka. Nezní sice moc profesionálně, ale zkušený personalista dokáže z odpovědi leccos zjistit. Přinejmenším vaši schopnost improvizace, vaše priority a komunikační schopnosti.

Poté, co tímto způsobem tazatel navodí příjemnou atmosféru, začne pravděpodobně klást konkrétní dotazy. Budou se týkat vzdělání – proč jste se zaměřila právě na zvolený obor a podobně. Poté by mohl přejít na pracovní zkušenosti a zajímat se o jejich hloubku, motivaci k práci, o vaše úspěchy.

Až dojde řeč na pracovní kolektiv, pozor, nepomlouvat předchozího zaměstnavatele, ale popsat předmět jeho činnosti, aby bylo jasné, že se vyznáte. Z vašich odpovědí by pochopitelně mělo zaznívat, že jste byli v předchozím zaměstnání užiteční a že jste pracovali s vysokým nasazením.

Přijímací pohovor krok za krokem

Kromě ujasnění tzv. tvrdých dat jako jsou vzdělání, zkušenosti, jazykové a jiné znalosti, bude personalista zjišťovat všemi dostupnými způsoby i tzv. měkká data. Většinou se jedná o otázky zaměřené na modelovou situaci, tedy: co byste dělal/a kdyby..., jak byste řešil/a..., kde byste získal/a informace pro.... Pro úspěšné zvládnutí této části pomůže, když budete vědět, jaká asi bude náplň práce na dané pozici a když si zjistíte co nejvíce informací o společnosti.

S velkou pravděpodobností se v této části přijímacího pohovoru objeví dotazy: Co od nás očekáváte, proč bychom si měli vybrat právě vás, jaké jsou vaše silné stránky a podobně. Nebuďte přehnaně skromní a nepoužívejte slova jako - já nevím, to je jedno apod. Připravte si také odpověď na otázku: Jaké jsou vaše slabé stránky? Může nakonec vyznít ve váš prospěch. Co takhle zkusit formulaci: Někdy jsem příliš pečlivý/á...

Jiří Halbrštát, ManpowerGroup

ManpowerGroup je největší česká personální společnost, která pomáhá lidem a firmám uspět na trhu práce. Více aktuálních informací o světě práce naleznete na www.manpowergroup.cz

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.