Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Potřebujete kvalitní překlad textu? Víte, na koho se obrátit?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Setkali jste se někdy s tím, že jste zadali překladateli text k překladu a když jste se na vyhotovený překlad podívali a vyhodnotili jej s využitím svých základních znalostí jazyka, neodpovídal překlad vašim představám?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Výběr kvalitního překladatele nebo překladatelské agentury není jednoduchý, na následujících řádcích se vám jej pokusíme alespoň částečně usnadnit, aby byl zadaný překlad dle vašich představ.

Kdo vyhotoví kvalitnější překlad? Agentura či překladatel?

Potřebujeme-li přeložit dokument, stojíme před otázkou, komu překlad zadat. Je vhodnější oslovit překladatelskou agenturu nebo přímo konkrétního překladatele? Pokud máte mezi svými přáteli a známými zkušeného překladatele a máte na něj výborné reference, můžete se obrátit přímo na něj. Avšak většinou nikoho takového neznáme a nezbude nám, než nějakého jazykového odborníka najít.

Je-li text důležitý a potřebujete, ať už pro sebe, svého zaměstnavatele či klienta, garantovat, aby byl překlad skutečně kvalitní, je nejlepší volbou kvalitní překladatelská agentura.

Co vám dá agentura a překladatel nikoli:

Jak poznat agenturu, která vyhotoví opravdu kvalitní překlad?

  • Agentura dbá na své jméno a pečlivě vybírá své překladatele. Nebude-li překlad vyhotoven podle vašich představ, můžete jej tak jako jiné výrobky reklamovat nebo požadovat kompenzaci. Překladatel nad nespokojeným klientem mávne rukou a více ho nezajímáte.
  • Překladatelská agentura disponuje větším počtem kvalitních překladatelů, nemůže se tedy stát, že by váš text k překladu odmítla, protože zrovna překladatel nemá čas.
  • Překladatele můžete považovat za nadpřirozenou bytost, která všechno zná a všechno ví, ale ve skutečnosti tomu tak asi nebude. Naopak agentura pro váš překlad vybere toho nejvhodnějšího překladatele, který se na danou oblast specializuje.

Překladatelských agentur je na českém trhu mnoho. Vybrat si tu správnou, která vyhotoví kvalitní překlad, není snadné, ale vždy by vás mělo zajímat přinejmenším následující:

Kdy rozhoduje cena?

  • Osobní reference -  zeptejte se ve svém okolí, zda má někdo z vašich známých zkušenost s překladatelskou agenturou a vyslechněte jej. Možná se dozvíte, čeho se vyvarovat a co naopak od agentury požadovat.
  • Firemní reference - plánujete-li překlady větších objemů textů, vyžádejte si firemní reference včetně kontaktů. Můžete poté například zavolat společnosti blízké vašemu oboru a zeptat se, zda jsou se svým dodavatelem překladů opravdu spokojeni.
  • Hledejte na internetu - nezadávejte překlad hned u první agentury, kterou vám vyhledavač předloží, ale srovnávejte. Už jen pečlivost a přehlednost úpravy webových stránek o společnosti ledacos řekne.
  • Certifikace - nikdy není na škodu, pokud má společnost certifikát kvality ISO nebo je členem odborné asociace.

Výše ceny a kvalita produktu jsou misky vah, které by se měly rovnat. Bohužel ne vždy je tomu tak. Co by jste měli při vyhodnocování nabídky skutečně hodnotit? Cena by měla odpovídat kvalitě díla.

Potřebujete kvalitní překlad textu?  Na koho se obrátit?

Potřebujete-li překlad dopisu od tety z Austrálie, váš výběr bude snazší a pravděpodobně vaším hlavním kriteriem bude cena. Budete-li ale chtít přeložit prezentaci pro vedení společnosti, zohledněte reference, servis a komplexnost nabídky překladatelské agentury. Čas, který výběru věnujete, se vám několikanásobně vrátí.

Autorem článku je PRESTO – PŘEKLADATELSKÉ CENTRUM s.r.o., profesionální dodavatel překladatelských služeb již od roku 1990.

Kontakt: www.presto.cz, e-mail: sales@presto.cz, tel.: +420 225 000 777

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jakub Molnár společně se svojí ženou Jitkou stojí za celým nápadem Fit-day...
Olomoucká snídaně dobývá svět

Manželé Molnárovi z Olomouce chtěli žít zdravým životním stylem, ale nabídka proteinových smoothie neexistovala. Začali si proto sami vyrábět svačinky bez...  celý článek

Léto s Huawei má pořádnou šťávu
Léto s Huawei má pořádnou šťávu

Umíte si vůbec představit vyrazit v létě někam bez svého telefonu v kapse? Sotva! Vždyť celý rok telefon nedáme z ruky.   celý článek

V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů.
V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů

Téma ochrany osobních údajů nabývá poslední dobou na síle díky do značné míry revoluční legislativě EU, která zvýší ochranu osobních údajů občanů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.