Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Risk management v pojišťovnictví znamená očekávat neočekávané

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Risk management v pojišťovnictví znamená očekávat neočekávané.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Risk management v pojišťovnictví znamená očekávat neočekávané | foto: RESPECT INSURANCE BROKERS

Proč je dobré mít jako firma zpracovánu analýzu rizik respektive rizikovou zprávu pro účely pojištění?

Karel M., technik

Rizikový management není vázán jen na pojištění, existuje nezávisle. Rizika ohrožují dosažení našich cílů, mají potenciálně negativní dopad na naši činnost a s určitou pravděpodobností se u naší činnosti vyskytnou. Řízení rizik se snaží tyto negativní dopady co nejvíce eliminovat. Pro firmu, které záleží na tom, aby měla kvalitně zpracován a následně nastaven pojistný program, je dnes již nezbytné, aby její provoz navštívil riskmanager. Ten provádí šetření v místě pojištění s cílem posouzení reálného stavu rizik. Výstupem prohlídky je tzv. riziková zpráva, která je spojením mezi realitou a pojištěním. Na jejím základě je ve spolupráci s pojišťovnou připraven pojistný program.

Na co bych se měl připravit, pokud čekám prohlídku od makléře resp. jejího riskmanagera? Mám mít předem připravené dokumenty, které by mohly usnadnit oběma stranám práci?

Tomáš H., technický ředitel

V první řadě je důležité si uvědomit, že riziková prohlídka není kontrolou pracovišť klienta, ale jejím cílem je rozpoznávat rizika, stanovit jejich velikost, provést zhodnocení, navrhnout opatření vedoucí k eliminaci či zmírnění nebezpečí. Zpravidla vždy je dobré mít předem připravené dokumenty typu: situační plánek areálu, revizní zprávy, protokoly o kontrolách, případně popisy základních činností. V neposlední řadě mít na paměti, že doba prohlídky může trvat i několik hodin, je vhodné mít vyhrazen dostatečný čas na její absolvování.

Risk management v pojišťovnictví znamená očekávat neočekávané

Jako výrobci elektroniky rovněž provozujeme sklady dílů a hotových výrobků. Překvapilo nás, že pojišťovna považuje naše sklady za vyšší riziko než samotnou výrobu.

David K., provozní ředitel

Z hlediska riskmanagementu jsou velkokapacitní sklady považovány za rizikové. Bez adekvátního požárního zabezpečení a při nedůsledném plnění preventivních opatření lze očekávat vysoké majetkové škody. Samozřejmě v závislosti na druhu skladovaných komodit a způsobu skladování.

Jaké provozy lze označit místem s největší hrozbou rizik?

Milan T., výrobní manažer

Provozy chemické výroby, skladování a zpracování hořlavých a výbušných látek, dále textilní a dřevozpracující závody. Každá činnost ale v sobě obsahuje rizika, existují aniž bychom je vnímali a i přes značný technologický pokrok není možné rizika zcela eliminovat. Nepředvídatelné události, které na nás působí, přinášejí nejen negativní ale i pozitivní důsledky.

Risk management v pojišťovnictví znamená očekávat neočekávané

Petr Martínek, riskmanažer společnosti RESPECT, a.s.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?
E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?

Každý měsíc u nás vzniknou desítky e-shopů a také jich desítky zaniknou. Inspirovaly vás příběhy iDNES.cz o Pavlu Tesaříkovi, který stojí za fenoménem...  celý článek

TATRA představila limitovanou edici vozů TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT....
TATRA představila limitovanou edici vozů TATRA PHOENIX Euro6 PRÄSIDENT

Rok 2017 je pro společnost TATRA TRUCKS výjimečný. Připomíná si 120 let od výroby prvního automobilu se spalovacím motorem v Kopřivnici.   celý článek

Studium MBA se v Česku těší stále větší oblibě. Proč?
Studium MBA se v Česku těší stále větší oblibě. Proč?

Jakým vzděláním si prošli ti, kteří za jméno připojují zkratku MBA? A proč jsou MBA školy čím dál tím oblíbenější? Titul MBA pochází z anglického Master of...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.