Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Počítačové hry či mobilní aplikace. I těmi vysoké školy lákají studenty

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Protože populační křivka v ČR neustále klesá a ruku v ruce s ní i počet uchazečů o studium na vysoké školy, musí české univerzity používat stále sofistikovanější marketingové nástroje, aby přilákaly nové studenty. Pryč je doba, kdy k propagaci školy stačily letáky, inzeráty v novinách, či účast na veletrhu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Počítačové hry či mobilní aplikace. Boj o studenty nutí vysoké školy používat moderní marketingové nástroje. | foto: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

V dnešní době digitálních technologií se i univerzity musí přizpůsobit nejmodernějším trendům, aby se k uchazečům přiblížily.

„Ne, že by klasické metody propagace nefungovaly, ale je potřeba komunikační kanály neustále rozšiřovat a vyhledávat nové,“ uvedla kancléřka a tisková mluvčí Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Ing. Andrea Kadlčíková. „Abychom přilákali kvalitní studenty, musíme nabízet více než kvalitní studijní programy a dobrou uplatnitelnost absolventů na trhu práce. Jako jednu z cest vidíme právě digitální komunikaci, která středoškoláky osloví a ukáže jim, že naše univerzita je moderní a přizpůsobuje se moderním trendům nejen ve výuce, ale i v propagaci sebe sama,“ dodává Kadlčíková.

Počítačové hry či mobilní aplikace. Boj o studenty nutí vysoké školy používat...

Na zlínské univerzitě letos přichystali hned tři netradiční projekty, které studentům přiblíží vysokou školu, pomohou při výběru vhodného oboru a zároveň je i pobaví. Jedná se o mobilní aplikaci, microsite a počítačovou hru.

„Při vývoji a realizaci se snažíme maximálně využít tvůrčí potenciál našich studentů a zaměstnanců. Odborníci na digitální komunikaci u nás studují například na Fakultě aplikované informatiky, či na Fakultě multimediálních komunikací,“ doplnila tisková mluvčí univerzity.

Mobilní aplikaci Studuj UTB naprogramovali dva studenti, kteří s tímto nápadem sami přišli. Je určena speciálně pro uchazeče a je spustitelná na třech hlavních operačních systémech, tedy iOS, Android i Windows Phone. Jednoduchou a vizuálně přitažlivou formou nabízí informace nejen o možnostech studia na zlínské univerzitě, ale také třeba o sportovním kulturním životě studentů. Ke stažení zdarma je k dispozici na stránkách aplikace.utb.cz

Na letošním veletrhu Gaudeamus v Brně představila Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně také zbrusu novou microsite Budoucnost UTB. Při jejím vývoji spolupracovala univerzita se společností Madeo, která patří ke špičkovým agenturám v oblasti webdesingu a vývoji webů. Za zmínku stojí, že velkou část jejich zaměstnanců tvoří právě absolventi UTB. Vtipně a s nadsázkou zpracovaná webová stránka s osobitou grafikou testuje uchazeče sérií jednoduchých otázek. Poté křišťálová koule „vyvěští“ vhodný charakter uchazeče a s ním také fakultu univerzity, která je pro testovanou osobu nejvhodnější. Microsite naleznete na adrese budoucnost.utb.cz

Počítačové hry či mobilní aplikace. Boj o studenty nutí vysoké školy používat moderní marketingové nástroje.

Posledním připravovaným projektem je počítačová hra. Půjde o explorativní adventuru s tajemným příběhem zasazeným do prostředí zlínské univerzity. Hra bude ke stažení zdarma a bude ji také možno hrát přímo ve webovém prohlížeči. I na této hře pracují studenti Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Peugeot 3008 2,0 HDI Active
Peugeot 3008 2,0 HDI Active

r.v. 2015, naj. 1 000 km, diesel
499 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.