Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Platí stále „Inter EDI silent USER“? Inovace elektronické komunikace

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Komunikace B2B je fenomén současnosti. Systémy, které ji zajišťují, mohou být velkou pomocí, ale i problémem. Záleží na míře kontroly, jakou dávají člověku, který za ně a za jejich komunikaci odpovídá.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Platí stále “Inter EDI silent USER”? Inovace elektronické komunikace | foto: Sabris, s.r.o.

Žijeme v době, kdy se sny o digitalizaci veškeré komunikace stávají realitou. Když spolu komunikují systémy, lidé, jejich uživatelé, často stojí bezmocně opodál a jen čekají na výsledek. Jinak řečeno, „Když se baví systémy, uživatelé jen přihlížejí.”

Myšlenka elektronické výměny dat (EDI) byla původně o tom, aby si systém se systémem bezchybně a rychle vyměňovali zprávy. Slabinou EDI však je, že systémy se zatím neumí samy učit ze svých chyb a že data do nich vkládají lidé a ti se mohou zmýlit. Výsledek může navzdory dobrým úmyslům skončit nedorozuměním. Když už se tak stane, obyčejný uživatel si sám neporadí a IT personál neví, kam dříve skočit.

S narůstající komunikací je důležitá nejen výměna zpráv, ale také automatizace jejich zpracování. Čím rušnější je komunikační provoz, tím více je třeba monitorovat a analyzovat, o jakou komunikaci jde, kde vznikají problémy a jak hledat cesty k jejich řešení. Pro tyto situace, ale i pro případ, že se systémy nedohodnou, existuje řešení od Sabris s názvem EMOND (Elektronický Monitoring Dokladů). EMOND je průzorem a prodlouženou rukou uživatele. Ten může celou komunikaci v EMONDu sledovat, analyzovat a v krizových situacích řešit. Jedná se o řešení komunikace nad SAP ERP. Nabízí se v něm i možnosti, jak přijatým zprávám např. klást do cesty „filtry“ v podobě transakcí SAP, které zprávu prověří, předzpracují a pustí dále jen tehdy, když nehrozí žádný problém.

S řešením EMOND platí: „Co člověk vyladí, stroje už nepokazí.”

Platí stále “Inter EDI silent USER”? Inovace elektronické komunikace

Ale není zpráva jako zpráva. Nejvyužívanější zprávou je stará dobrá faktura. Do firmy může stále ještě docházet na papíře, po mailu, přes datovou schránku nebo raději ani nechtějte vědět jak. A při jejím zpracování nastávají problémy, které faktury vždy provázely.

Víte, že jen málo finančních ředitelů zná tato fakta o svých dodavatelských fakturách?

  • Kde právě faktura leží a jak dlouho?
  • Kolik peněž v závazcích čeká na své schvalovatele déle než týden?
  • Kolik času tráví zaměstnanci řešením špatně vystavených faktur?
  • Kteří dodavatelé zaměstnávají svými fakturami nejvíce účetních?

Občas se i stane, že dodavatel je tak nespokojený s rychlostí proplacení své faktury, že raději změní klienta. A to už bývá pozdě na nápravu. Nemluvě o ušlých bonusech za včasné zaplacení faktur.

O problémech při zpracování faktur se totiž manažeři dozvídají pozdě a někdy vůbec. Proto jsou součástí řešení pro zpracování faktur nástroje, které poskytují informace o kvalitě faktur jednotlivých dodavatelů, o času, který tráví účetní a schvalovatelé jejich zpracováním nebo plněním KPI nastavených na celý proces od přijetí až po zaplacení.

Smyslem systémů jako např. OpenText VIM je, aby lidé nemuseli zpracovávat faktury, které jsou v pořádku a řešili jen ty, u kterých je třeba kontrola. Díky tomu lidé nemusí stát opodál, doufaje, že systém neudělá chybu, ale zaměřují se právě na to, co lidé umí nejlépe.

Autor:


Hlavní zprávy

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.