Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Petr Bratský na téma doprava: Sever Prahy chce také svůj okruh

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Zatímco na jihu metropole byl v září otevřen nový úsek vnějšího pražského okruhu, doprava v severní a zejména severozápadní části Prahy si na úlevu od přecpaných ulic, smogu a hluku budou muset ještě počkat, říká Petr Bratský, kandidát do Senátu v Praze 6 a Praze 17.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Od dob, kdy silnice brázdily tyto krásné stroje z prvorepublikové Pragovky, se mnohé změnilo. Dnes už se Praha bez dokončeného okruhu neobejde. Tip na rodinný výlet: Automuzeum Praga najdete přímo u Pražského okruhu ve Zbuzanech. | foto: Ing. Petr Bratský

Nově otevřený jižní úsek ulevil Barrandovu i Krči, výrazně zkrátil tradiční kolony aut na Barrandovském mostě a odlehčil podstatné části Jižní spojky. Doprava je zde podstatně plynulejší. Přesto i nadále bude přes město proudit tranzitní doprava směřující od západu na sever a severovýchod.

Příčinou je chybějící severozápadní část okruhu mezi R7 u Ruzyně a D8 u Březiněvsi. "Již léta také chybí další kapacitní silniční přemostění mezi pražským mostem Barikádníků (Holešovice-Troja) a nejbližším dalším silničním mostem nacházejícím se až v Kralupech nad Vltavou," popisuje Petr Bratský, dopravní inženýr a v letech 2002-2010 člen poslaneckého podvýboru pro dopravu.

Boj o dokončení severozápadní části pražského okruhu jižní trasou od Ruzyně tunelem pod Suchdolem a přes nový vltavský most na Březiněves se vede již mnoho let. V územních plánech je tato stavba od dob první republiky.

"Kdyby už stála, ulevilo by se statisícům obyvatel žijících v Praze 6, ale i na sedmičce a osmičce," říká Bratský. A možná nemusel být tak narychlo jako náhrada za chybějící vnější okruh budován tunel Blanka. Ten roste v rámci vnitřního městského okruhu, aby na severozápadě Prahy bylo alespoň něco.

Sever Prahy by měl mít také svůj okruh

Alternativní severní trasy jsou spíše jen čarami na mapě, bez opory v územních plánech, nepřipravené z hlediska pozemků a dalších souvisejících náležitostí. "Znamenaly by otevření okruhu nejméně o 10 let později," odhaduje Bratský i jako dlouholetý zkušený starosta.

I na severních trasách by se s téměř stoprocentní jistotou vyskytly obce protestující a blokující výstavbu či její přípravu. Dříve či později severozápadní část okruhu bude muset vyrůst. A to s největší pravděpodobností právě v jižní variantě, proti které nyní nejhlasitěji vystupuje městská část Praha-Suchdol.

Nejvyšší správní soud letos na jaře zrušil část Zásad územního rozvoje hlavního města Prahy, schválených usnesením Zastupitelstva hl. m. Prahy - vymezení ploch a koridorů veřejně prospěšné stavby s označením "Pražský okruh (SOKP), úsek Ruzyně - Březiněves". Nejen odpůrci stavby či ekologové, ale také chyby a nedůslednost odpovědných úředníků a činitelů tedy mohou za dlouholeté průtahy.

Dveře do Senátu
Jižní varianta je dražší stavebně, ale ...

Jižní varianta je podle současných propočtů sice asi o 4 miliardy dražší než hypotetické severnější trasy, ale také je z hlediska budoucího provozu a samotného smyslu okruhu (tedy pražského, nikoliv středočeského aglomeračního) mnohem efektivnější a doprava by na něm byla výhodnější.

"To co při stavbě utratíme navíc, to se ušetří při provozu. Severní varianty naopak i přes levnější výstavbu znamenají také při předpokládaných desítkách let provozu značnou ztrátu následnou. Snažme se dívat i více dopředu," vysvětluje Petr Bratský.

Zajímavé video-vizualizace jednotlivých úseků Pražského okruhu najdete zde.

"Byl jsem se na místě podívat vícekrát a situaci tam dobře znám. Vidím okruh ne jako hrozbu, ale také jako šanci pro Suchdol, jak na celé věci získat," soudí Bratský.

Při jednáních s investorem může městská část podmínit svůj souhlas nejen protihlukovými a podobnými opatřeními, ale například i závazkem výstavby nebo financování např. nové mateřské školky, parkových úprav, kanalizace, opravy komunikací nebo dalších potřeb městské části.

"Jsem pro co nejcitlivější přístup k detailním aspektům řešení stavby, včetně zohlednění námětů Suchdola," uzavírá Petr Bratský.

Kam dál? Osobní stránky kandidáta do Senátu v Praze 6 a Praze 17 www.bratsky.cz.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vybíráme nové auto: Jakou značku zvolit?
Vybíráme nové auto. Jakou značku zvolit?

Výběr nového auta není při dnešní nabídce vůbec snadný. Správně zvolit značku a model, motorizaci, typ financování. Na co by se měl zákazník zaměřit, když...  celý článek

Velké a tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům
Tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům

Energetické společnosti musejí být dnes mnohem aktivnější, protože zákazník je stále náročnější. Řada hráčů na trhu si ale plete obchodní aktivity s...  celý článek

V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů.
V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů

Téma ochrany osobních údajů nabývá poslední dobou na síle díky do značné míry revoluční legislativě EU, která zvýší ochranu osobních údajů občanů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.