Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pět pádných důvodů, proč svou firmu přestěhovat

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Nevyhovují vám současné firemní prostory a přemýšlíte o radikálním kroku? Vše je třeba si dobře rozmyslet. Přečtěte si následujících pět pádných důvodů pro stěhování a rozhodněte se správně.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pět pádných důvodů, proč svou firmu přestěhovat | foto: Kancelare.cz

Přestože vám ze začátku podnikání vybrané prostory plně vyhovovaly, časy se mění. Vaše firma se od dob svého vzniku v lepším případě úspěšně rozrostla, nebo jste naopak postupem času zjistili, že vám pro podnikání postačí menší prostory. Potřebujete také třeba větší sklady nebo více parkovacích míst. A nebo vám majitel zvýšil nájemné. To vše mohou být důvody, proč svou firmu přestěhovat do nového.

Stěhování firmy je ale náročné, a to nejen časově, ale i finančně. Proto byste měli dobře zvážit, zda se vám stěhování vyplatí a jestli v budoucnu nebudete potřebovat další stěhování. Budou vám nové prostory vyhovovat i za 5 let? Zvýší se stěhováním hodnota vaší firmy v očích zákazníků a obchodních partnerů? Bude se vám a vašim zaměstnancům v novém prostředí lépe pracovat?

Stále ještě váháte, zda se přestěhovat? Odpovězte si na následující otázky, které vám s tímto zásadním rozhodnutím napoví:

Vyhovuje vám současná lokalita?

Špatně zvolená lokalita je jedním ze zásadních důvodů, proč svou firmu přestěhovat. Odpovězte si, zda vám, vašim zaměstnancům, obchodním partnerům i zákazníkům vyhovuje současné umístění kanceláří. A je tato lokalita vhodná právě pro váš typ podnikání?

Zakreslete si do mapy, odkud do práce dojíždějí vaši zaměstnanci a odkud k vám přicházejí zákazníci. Na základě této analýzy třeba vyberete jinou lokaci, která bude pro vaše podnikání tou pravou.

Mají vaše prostory dostatečnou velikost a jsou efektivní?

Jste spokojeni s množstvím a rozložením kanceláří ve své firmě? Poskytují všem zaměstnanců dostatek pracovního prostoru i vhodné zázemí? Jsou prostory efektivní? Nemusíte s každým papírem přes několik místností?

Naopak příliš velké prostory, nebo dokonce nevyužité místnosti, se vám mohou na nájemném i dalších nákladech značně prodražit. U standardních typů firem je pro pohodlí osob vhodných 12 až 18 m² na osobu. Spočítejte si, zda mají vaše současné prostory vyhovující rozlohu.

Vyhovuje vám po technické i reprezentační stránce standard prostor?

Cítí se zde vaši zaměstnanci i zákazníci dobře? Jsou vaše prostory dostatečně reprezentativní? Vyhovují vašemu typu podnikání?

Jak je řešené parkování?

Máte představu o tom, kolik vašich zaměstnanců dojíždí autem? Mají kde parkovat? Nezapomínejte také na pohodlné parkování pro své zákazníky. Pokud nebudou mít kde poblíž zaparkovat, hrozí, že využijí služeb konkurence. Parkování pro zákazníky byste měli mít zajištěno v bezprostředním okolí budovy, a to nejlépe zdarma.

Finanční stránka

Platíte nájemné, které je adekvátní velikosti a standardu prostorů i současné situaci na trhu? Můžete si takovou výši nájemného dovolit? Neplatíte příliš za vedlejší náklady jako je elektřina, plyn, voda...?

Než učiníte finální rozhodnutí, jestli se stěhovat, nebo zůstat v současných prostorách, zvažte si i další pro a proti. I když třeba jste se svými kancelářemi spokojeni, popřemýšlejte, jestli budou vašim potřebám vyhovovat i v blízké budoucnosti.

Není na škodu si zkontrolovat, zda vaše nájemní podmínky, jako je například výše nájmu, další náklady a flexibilita výpovědní lhůty, odpovídají situaci na trhu. Zkontrolujte si, kdy má vypršet vaše nájemní smlouva a nezapomeňte ji včas obnovit.

Při té příležitosti si také můžete s pronajímatelem vyjednat nové obchodní podmínky, které by pro vás byly výhodnější než ty současné. Na pomoc si můžete přizvat realitního agenta, který má přehled o nemovitostním trhu a dostatek zkušeností s vyjednáváním nájemních smluv.

Stále ještě nejste plně rozhodnuti, zda svou firmu přestěhovat? Prohlédněte si nabídku kanceláří k pronájmu i k prodeji na Kancelare.cz a nechte se inspirovat. Můžete si také vyplnit dotazník, díky kterému snadno zjistíte, jaké prostory budou pro vaše podnikání ty pravé.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.