Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostravská huť ArcelorMittal dodává na české silnice stále lepší svodidla

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Huť ArcelorMittal Ostrava sídlí v největším výrobním areálu v České republice. Kromě různých druhů trubek, konstrukční oceli a mnoha dalších produktů vyrábí i silniční záchytné systémy neboli svodidla. Od roku 1969 vyprodukovala přes 40 tisíc kilometrů svodidel, což je délka odpovídající obvodu Země kolem rovníku.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ostravská huť ArcelorMittal dodává na české silnice stále lepší svodidla | foto: ArcelorMittal Ostrava a.s.

Více než 80 procent svodidel na českých silnicích pochází právě z ostravské huti, která je v tuzemsku největším výrobcem. Firma se však nespokojuje se současným stavem a do výzkumu a vývoje v této oblasti investuje významné prostředky. Dříve se účastnila vývoje tzv. chytrého svodidla, které samo vyšle signál o automobilové havárii do Integrovaného záchranného systému. Nyní vyrábí speciální svodidlo, které v případě nehody lépe ochrání také motocyklisty.

Už několik desetiletí jsou svodidla důležitým bezpečnostním prvkem na silnicích. Neopravňují sice k neopatrné jízdě, ale výrazně snižují pravděpodobnost vážných následků havárií. Úroveň jejich ochrany se navíc neustále zvyšuje. Díky výzkumu se huti podařilo v posledních letech přijít s novou řadou svodidel. Jsou vyrobena z mikrolegované oceli, která má vyšší pevnost. To umožnilo snížit tloušťku materiálu, a více než o čtvrtinu tak snížit hmotnost. Kromě lepších bezpečnostních parametrů a snadnější manipulace nabídly nové záchytné systémy díky úspoře materiálu i nižší cenu.

Výzkumníci z ArcelorMittal Ostrava dále vyvinuli nový druh svodidla se spodní pásnicí pro zvýšenou ochranou motorkářů. V roce 2013 „motorkářské“ svodidlo huť zdarma nainstalovala na základě spolupráce s Policií České republiky na první vytipovaný rizikový úsek na Blanensku, kde v minulosti došlo ke smrtelnému úrazu motocyklisty. Rok po instalaci se v tomto nebezpečném úseku stala další nehoda, ze které motorkáři díky speciálnímu svodidlu vyvázli jen s lehčími zraněními. Dnes je svodidlo nainstalováno už na třech úsecích v České republice v celkové délce 4 000 metrů a plánuje se jeho použití i na dalších rizikových částech českých silnic.

„Naše nové svodidlo umí kromě posádek automobilů, autobusů a nákladních aut také lépe ochránit motorkáře. V případě nehody hrozí motorkáři podjetí nebo náraz do sloupku svodidla, s čímž se pojí vážná zranění. Spodní pásnice toto eliminuje a utlumí energii nárazu, čímž dokáže předejít fatálním následkům,“ říká Richard Toman, vedoucí úseku svodidel společnosti ArcelorMittal Ostrava.

Ostravská huť ArcelorMittal dodává na české silnice stále lepší svodidla

Ostravská huť ArcelorMittal dodává na české silnice stále lepší svodidla

A jak se vůbec takové svodidlo dostane na silnice? V první řadě je nápad na inovaci a vývoj nového svodidla na papíře. Poté odborníci v huti navrhnou jednotlivé profily a díly a počítačovou simulací provedou a vyhodnotí náraz do svodidla. Následně se vyrobí prototyp svodidla, na kterém se pak provede bariérová zkoušku, tzv. crash test. Pokud je bariérová zkouška úspěšná, záchytný systém získá certifikaci. Pak se připraví technická dokumentace nového výrobku s technickými podmínkami, návodem k montáži a údržbě apod. Jakmile záchytný systém získá schválení pro použití na pozemních komunikacích v ČR od Ministerstva dopravy, může se instalovat na silnice.

Ostravská huť ArcelorMittal dodává na české silnice stále lepší svodidla

Ostravská huť ArcelorMittal dodává na české silnice stále lepší svodidla

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.