Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Odhalování stočených aut: metod přibývá, na ulici ale nemáte šanci

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Stáčení tachometrů deformuje trh ojetých vozů a zákazníci přicházejí o desítky miliard. Poznat manipulaci s kilometry je při tom pro laika velice obtížné, přičemž s odhalováním tohoto podvodu mají problémy i profesionální prodejci, vybavení nejmodernější technikou a týmy specialistů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Abyste eliminovali riziko pořízení stočeného vozu, je důležité kupovat u velkých prodejců, kteří mají dostatečné technické zázemí, odborníky a finance na hloubkové prověření historie vozu | foto: AAA Auto

Podle odhadů odborníků se na trhu ojetin v České republice pohybuje zhruba 40 - 50 % vozů se zmanipulovaným stavem tachometru. Rozdíl hodnoty aut, o který zákazníci každoročně přicházejí, odhadují až na 19 miliard korun. Profesionální prodejci, kteří se chtějí odlišit od zbytku trhu, chtějí být transparentní a nechtějí mít problémy s reklamacemi, se kvůli rozbujelému nešvaru manipulací s tachometry musí věnovat doslova detektivní práci.

„Využíváme naše databáze prodaných i nevykoupených vozů za roky zpět, které obsahují statisíce záznamů. Využíváme znalosti zahraničních inzerátů, kde porovnáváme stavy kilometrů aut dokud jsou ještě v cizině a po jejich importu do České republiky. Využíváme služeb specializovaných firem s přístupem k datům ze servisů a pojišťoven. Získáváme data o najetých kilometrech z řídících jednotek aut, hledáme údaje, které podvodníci zapomněli přemazat. I tak se může stát, že nám nějaký detail unikne a stočení neodhalíme. Není to ale nic proti tomu, jak vysoké je riziko při koupi na inzerát nebo u individuálního dovozce či v „polním“ bazaru, který nemá na takovou hloubku prověřování ani lidi ani finance,“ říká provozní ředitel AAA AUTO International Petr Vaněček.

Existují různé „oblíbené“ metody, kterými se snaží „stáčecí mafie“ manipulaci s tachometrem před prodejem do bazaru nebo na inzerát zamaskovat. „Velmi často si zjistí, jaké údaje jsou o vozu dostupné a tachometr upraví k naposledy známému stavu najetých kilometrů, který byl zaznamenán třeba před rokem. Za tu dobu mohl vůz například ve službě kurýrní firmy najet klidně sto tisíc kilometrů.

Další metodou je dovoz ze zemí, které databáze kilometrů nevedou, nebo jsou pro české subjekty těžko dostupné. Často také „legalizují“ vůz ihned po dovozu na české STK, která bez bližšího zkoumání zapíše číslici z tachometru, aniž by zkoumala její věrohodnost. Pak se tento údaj stává „oficiálním“, bez ohledu na to, kolik auto v zahraničí najelo v předchozím období a vůz zdánlivě začíná s čistým štítem,“ poznamenal Vaněček.

Problémem je, že u žádného automobilu není nikdy zcela jisté, kolik má skutečně najeto. „Všechny databáze jsou zatíženy lidskými chybami. V servisech, na STK, v pojišťovnách nebo v autobazarech vznikají překlepy. I zcela poctivému řidiči se může stát, že se jeho vůz ocitne na seznamu stočených aut. Dokud se nebudou najeté kilometry ukládat z vozidla přímo, bez možnosti lidského zásahu, nebudeme si nikdy stoprocentně jisti jejich pravdivostí,“ zdůraznil Vaněček.

Největší prodejce ojetin u nás, AAA AUTO, ročně vykoupí v regionu střední Evropy kolem 70 000 ojetých vozů. Dalších 200 000 aut kvůli různým nedostatkům vykoupit odmítne, přičemž zmanipulované kilometry jsou jedním z nejčastějších důvodů.

Nejvíce stočených vozů je zejména mezi přestárlými automobily z dovozu, u kterých je dle zkušeností z výkupu míra manipulace až 90 %. Podvodníci s najetými kilometry jsou proto největšími protivníky autobazarů, na jejichž odhalování musejí obchodníci vynakládat značné finanční prostředky. Jedině tak si mohou udržet důvěru zákazníků.

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

SEO má smysl pouze dlouhodobě.
SEO má smysl pouze dlouhodobě

Mnoho lidí se domnívá, že SEO funguje jako nějaké tlačítko – stačí jej zapnout a je hotovo. To je však mylný dojem. Má-li být optimalizace pro vyhledávače...  celý článek

V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů.
V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů

Téma ochrany osobních údajů nabývá poslední dobou na síle díky do značné míry revoluční legislativě EU, která zvýší ochranu osobních údajů občanů.  celý článek

Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot.
Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot

Teplotní rekordy přepisují i letos dlouhodobé rekordy. Jak se toto extrémní počasí podepsalo na technice, kterou využívají administrativní budovy? Jak obstály...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.