Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevydělává vaše firma tolik, kolik jste měli v plánu? Je čas zjistit příčinu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Všichni chceme dosahovat vyšších cílů, ale sami to většinou nezvládneme. Potřebujeme nějaký klíč, ukázat cestu, jak na to. Dnes už je naprosto běžné, že firmy svěřují svůj vnitřní chod do rukou odborníků. Ti totiž mohou odhalit skryté problémy a dát vašemu podniku zcela novou tvář.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ing. David Mezihorák, ředitel společnosti | foto: MEDA Consulting

Komplexní služby společnosti MEDA Consulting významně ovlivňují efektivitu hospodaření a tím i výši zisků. Poradci nacházejí slabá místa a soustředí se na způsob, jak je úspěšně odstranit. Firma si také s jejich pomocí může udělat představu o své dosavadní činnosti, naučit se plánovat cíle do budoucna a především je plnit.

"Serióznost a spolehlivost je pro nás velmi důležitá, proto vždy jednáme na rovinu a veškeré informace o tom, co budeme dělat, poskytujeme klientům předem. Nekupujete tedy zajíce v pytli. Důvěra je základním kamenem naší spolupráce s firmami,“ říká ředitel společnosti David Mezihorák.

Dejme tomu, že vlastním firmu a nedaří se jí podle mých představ. Snižují se zisky a rostou náklady. Rozhodnu se tedy situaci změnit a požádat o pomoc MEDA Consulting. Jak spolupráce s poradcem probíhá a co mohu očekávat?
Nejdříve zjišťujeme, co by firma chtěla změnit, popřípadě ve kterém z procesů spočívá problém. Ptáme se také na to, kam firma spěje a jaké strategické cíle si stanovila. Cíle mají měřitelnou hodnotu, podle které se můžeme dále orientovat. Potom provedeme analýzu činností podniku. Jednotlivé úkony spolu totiž souvisí a navazují na sebe. 

Zjistíme například, že firma má slabé místo ve vedení zaměstnanců a že pracovník vykonávající činnost A by byl mnohem užitečnější, kdyby dělal činnost B. Může se ukázat, že jeden z produktů, který vaše firma vyrábí, se v porovnání se strategií neprodává tak, jak jste předpokládali. Podle výsledků analýzy tedy doporučíme, jak s ním nejlépe postupovat. Problém ale může spočívat i v komunikaci s dodavateli nebo v neúsporném čerpání energií. Existuje zkrátka mnoho faktorů, které mají na sebe vliv. Proto je důležité zmapovat fungování podniku celkově. Vhodná analýza potom upřesní, na kterou část se skutečně zaměřit.

Dobře, analýzu tedy máme. Vím, kde je můj kámen úrazu, ale co následuje dál?
Z výsledků analýzy si klient udělá obrázek například o tom, které činnosti jsou nevýhodné nebo by šly provést mnohem rychleji. V téhle fázi už známe konkrétní čísla a vedení firmy vidí jednotlivé procesy v hodinách, penězích, procentech. Podle toho, co jsme průzkumem zjistili, sestavíme systém doporučení, jak by měla vaše firma dále postupovat, aby fungovala efektivně. Pokud jsme provedli analýzu rizik, budeme se věnovat opatřením a přípravě alternativních řešení, aby nedošlo k narušení plynulosti uvnitř podniku. Při finanční analýze zjistíme propočty, kde ušetřit, jak snížit náklady nebo třeba jak vrátit investice vložené do podnikání. Dále se můžeme věnovat projektování. Vytvoříme plány toho, co pro vás má smysl, jakým způsobem věc zrealizovat a kdo co bude řešit. Také se soustředíme na to, aby měla komunikace a spolupráce jednotlivých oddělení co nejhladší průběh.

Pokud si nevím rady kde a čím začít, pomůžete mi?
S našimi klienty většinou spolupracujeme dlouhodobě a snažíme se jim maximálně vyjít vstříc. Součástí našich metod řízení je i návrh jednotlivých řešení úkolů tak, aby firma postupovala s maximální efektivností. Stanovíte si priority a MEDA Consulting vám pomůže návrhy řešení zrealizovat. Jednou z cest je například školení. Můžete se s naší podporou naučit úspěšně používat metody řízení, správně komunikovat, a to nejen v krizi. Jednou z domén naší společnosti je tvorba hodnotícího a motivačního systému na míru. Také školíme zaměstnance, aplikujeme potřebná opatření a poskytujeme různé podpůrné nástroje. Toho všeho ale docílíme pod jednou podmínkou. Majitel firmy musí být sám o sobě důsledný a měl by se snažit "rozhýbat“ doporučené změny okamžitě, jinak k nim dojde až po velmi dlouhé době, anebo vůbec.

Co by měla každá firma vykonávat nebo dodržovat?
Alfou a omegou fungování firmy jsou strategické cíle a vize. Bez nich zkrátka nelze ničeho dosahovat. Dále by měl mít každý podnik procesní mapu svých činností. Ta potom jasně ukáže, zda jsou činnosti v souladu se strategií. Firma by si měla předem stanovit, jaká cesta k cílům povede a jejich dosahování průběžně kontrolovat. Pokud cíle neplní, je to podnětem k zamyšlení a následné změně v podobě okamžitých opatření. Měřitelnost všech činností je základem podnikání. Také je důležité kvantifikovat rizika, která se vás týkají a připravit se na ně. Vrcholem úspěchu je pak aplikování metody řízení, které se říká Business Continuity Management.

Co mi může MEDA Consulting zaručit, ještě než s ní začnu spolupracovat? 
Klientovi můžeme garantovat úspory a snížení nákladů. Také předem zaručujeme zvýšení produktivity a efektivity minimálně o jednotky procent. Z našich zkušeností ale vyplývá, že se vždy dostáváme spíše na úspory v řádu desítek procent.

Často si firmy samy neuvědomují, jak své fungování zefektivnit a zbytečně tak plýtvají prostředky, které by mohly zúročit mnohem lépe. Naučit se správně vést zaměstnance, chytře rozdělovat finance, připravit se na rizika a udělat vše pro to, aby firma co nejlépe prosperovala, je rovnicí úspěchu. Pokud jste ale na něco krátcí, není potřeba propadat zoufalství. MEDA Consulting vám profesionálně poradí a pomůže tak dosáhnout stanovených cílů. Je však nutné dodat jednu důležitou věc. Jak se říká, do tance musí být dva, to znamená, že pokud firma nevyvine patřičné úsilí (a to nejen zaměstnanci, ale i vedení včetně majitele), nemůže očekávat, že se něco změní. I pomoc specialistů z MEDA Consulting tedy závisí na pevné vůli a vytrvalosti vedení firmy.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.