Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Němčina opět v kurzu?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Každý, kdo chce uspět na dnešním trhu práce, ví, že mluvit dobře anglicky není možností, ale nutností. Perfektní angličtina je jedním z nejdůležitějších kritérií při hledání nové práce či studia. Jak je to ale s dalšími jazyky? Třeba němčinou, ruštinou, francouzštinou nebo španělštinou?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Němčina opět v kurzu? | foto: Tutor

Z posledních měření se zdá, že zájem o další jazyky, zejména němčinu nebo ruštinu, opět vzrůstá. Vracíme se tak zpět do začátku 90. let, kdy byla němčina jedním z nejvíce preferovaných cizích jazyků. Důvod byl jednoduchý – vidina lepší práce v Německu či Rakousku. 

Jak potvrzuje metodička Zuzana Sixsmith z jazykové školy Tutor: „Zaznamenáváme zvýšený zájem našich studentů o němčinu. Studenti si pravděpodobně dobře uvědomují, že jeden cizí jazyk jim v dnešní době již nemusí stačit. Případně jejich zaměstnavatel vyžaduje, aby uměli alespoň základní firemní komunikaci.“

Němčina je často považována za daleko obtížnější jazyk než angličtina nebo jiné cizí jazyky. Spíše než obtížností je to však způsobené stylem výuky, který se na začátku 90. let preferoval. 

Frontální výuka, dlouhé sloupce slovíček, složité články a rozsáhlá překladová cvičení na témata nesouvisející s každodenním životem či prací byly pro výuku němčiny typické. Pak se jednoduše vytvořil dojem, že němčina je daleko obtížnější než angličtina.

„Snažíme se i při výuce němčiny uplatňovat komunikativní metodu, kdy vtáhneme naše studenty okamžitě do reálné komunikace. I v němčině je to samozřejmě možné,“ říká s úsměvem Zuzana Sixsmith z jazykové školy Tutor. 

„Pomáhají nám k tomu i nové moderní učebnice jako například řada Menschen, stejně jako používání interaktivní tabule či videa ve výuce. Metodika němčiny v tomto směru zaznamenala za poslední dva roky skutečný posun, začíná se pomalu přibližovat angličtině a doufám, že i naším přístupem studentům ukazujeme, že němčina není zase tak složitá, jak si studenti myslí,“ tvrdí metodička jazykové školy Tutor.

Zájem o němčinu (a to včetně obchodní a odborné) potvrzuje nejen nárůst studentů v kurzech jazykových škol, jako je například Tutor, ale vyplývá i z informací mnohých firem, které marně hledají odborníky či zaměstnance s dobrou němčinou. I když se často ve firmách komunikuje v angličtině, některé profese němčinu jako druhý jazyk potřebují. 

Snad i proto vznikla iniciativa německého a rakouského velvyslanectví „Šprechtíme“, která má studium němčiny opět zpopularizovat.

Není tedy nic snazšího, než zahodit staré předsudky a vrhnout se do studia u některé z prověřených jazykových škol, které i k němčině přistupují dynamicky a komunikativně. Proč nezačít třeba právě v Tutoru?

Autor:


Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.