Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nemáte práci? Pracovní příležitost mohou zhatit i fotky z večírku

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Je zajímavé, jak jsme v některých oblastech světoví a v jiných jsme ještě nepochopili závažnost a prospěšnost nechat si profesionálně poradit. Když vás něco bolí, jdete k lékaři. Když máte depresi, jdete k psychologovi. Když si nevíte rady v legislativě, jdete k právníkovi. Když hledáte pracovní příležitost, jdete se poradit? Ne? Proč?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nemáte práci? Pracovní příležitost mohou zhatit i fotky z party. | foto: JOBSTART

Přitom velmi často strávíte hodiny a hodiny přepisováním CV, hledáním práce a odpovídáním na inzeráty, na které vám stejně nikdo neodpoví. Když už se vám podaří se na pohovor probojovat, často ani netušíte, jestli jste tam něco nepokazili. Kolikátý už je to pohovor? Proč Vás nevybrali? Děláte při hledání pracovní příležitosti něco špatně? Dostanete zpětnou vazbu z pohovoru?

Tyto a mnoho dalších okolností by vás měly přinutit se zamyslet, zda se nevyplatí investovat do něčeho, co vám v konečném a přímém důsledku přinese finanční prospěch.

Proč vlastně chodíme do práce? Jistě je mnoho důvodů, ale ten nejpodstatnější je vždy – kvůli penězům! Proč někteří jen chodí do práce, ale jiní vydělávají? Pokud pomineme výjimky, tak ti, co peníze opravdu vydělávají, je dostávají za to, že něco umí. Zdá se vám to prosté? Ale ono to je prosté. Platí zde absolutně přímá úměra – jako zaměstnavatel zaplatím nejvíc tomu, kdo nejvíc umí.

Najít správnou pracovní příležitost? Musíte se umět přizpůsobit

Z této logiky vyplývá, že výhodu mají ti, co nespali ve školních lavicích, ale opravdu se něco naučili. Ale pozor – ani pro ostatní není nikdy pozdě! Proč?

Pracovní trh neustále prochází změnami, které si v krátkodobém horizontu málokdy uvědomujeme, pokud se však poohlédneme v delším časovém horizontu, rázem je vše jinak.

Je jedno, zda věkově patříte do generace tradicionalistů, baby boomerů, generace X či generace Y (ročník 1986 a mladší). Pro všechny zmíněné skupiny platí, že se pracovní trh vyvíjí a pokud chcete najít tu správnou pracovní příležitost, je nutné se neustále přizpůsobovat novým podmínkám a učit se novým a novým věcem.

JOBSTART

Naše personální agentura Jobstart s.r.o. a zejména její manažeři – nositelé know how, si prošli více než patnáctiletým vývojem, který je z dnešního pohledu až neuvěřitelný. Co je patnáct let v životě člověka? Pro mladou generaci práh hranice trestní odpovědnosti, pro manžele křišťálová svatba, případně dobře vyzrálá whisky.

Co se však událo ve vývoji v personalistice? Jen namátkou – životopisy se psaly "románovým" způsobem, posílaly se poštou, uchazeče jsme zvali na pohovory po večerech, a to telefonicky – z pevné linky (mobily vlastnili pouze manažeři), inzerce v novinách byla tak "rychlá", že inzerát zadaný v úterý musel být dodán do tisku předešlý pátek a poštou přišly první odpovědi ve čtvrtek, první pozvaní se tak mohli ucházet o danou pracovní příležitost týden po zadání inzerce.

Tímto způsobem lze pokračovat postupně až do dnešního dne, s podstatnou změnou – vše se mění, a to velmi, velmi rychle.

Abychom uspěli, i my jsme se museli přizpůsobit novinkám. Vše je důsledkem dopadů globalizace, internetu a sociálních sítí, které dosáhly kompletního propojení světa. A to online a s historií, která se téměř nedá smazat.

To, co jste o sobě někdy napsali na internetu, "pochlubili" jste se třeba společensky unavenými fotografiemi z party, je dnes velmi efektivně využíváno HR manažery k ověření toho "s kým mají tu čest". A to ještě před tím, než si vás vůbec pozvou na pohovor!

Jste připraveni na tyto a další změny? Většina pouze intuitivně, s profesionálním přístupem bohužel jen jednotlivci. Neusněte na vavřínech, pracujte na sobě, neustále sledujte nejen to, co se děje ve vaší firmě, ale také to, co se děje kolem vás. Analyzujte veškeré signály a snažte se udržet v obraze – buď vlastním přičiněním nebo s pomocí profesionálů.

Nechte si poradit od profesionálů

Potřebné vzdělání lze dosáhnout nejen klasickou školní cestou, ale i cestami nepřímými, kterých je nepřeberné množství. Podstatný je hlad po vzdělávání. Čím víc je spojený s prací, kterou děláte, tím větší šanci máte vydělávat více peněz.

Proč si tedy nenechat poradit, jak na to, aby příští pracovní příležitost byla lepší nejen co do náplně práce, ale i co do výše odměny za vykonanou práci. My vám tyto rady dáme! Naše služby stavíme zejména na individuálním přístupu a na letitých zkušenostech z oblasti lidských zdrojů a výběru zaměstnanců.

Nejlepší známkou je pro nás věrnost našich klientů, kteří se k nám vracejí a doporučují nás svým známým a kolegům. To je pro nás ta nejlepší zpětná vazba. Těší nás zejména to, že si našli svoje vysněná místa v pracovním životě a to, že jsme jim pomohli otevřít oči a zorientovat se na pracovním trhu.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.