Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejen Vánoce, před námi je i sezóna internetových podvodů

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Tradiční nakupování dárků získává s rozvojem technologií novou podobu. Rok od roku stoupá počet on-line nákupů, roste nabídka e-shopů, stejně jako nové formy plateb.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Tomáš Strýček, výkonný ředitel AEC | foto: Komerční banka

Je velmi pohodlné nechat se z e-shopu přesměrovat do svého internetového bankovnictví, kde se vám po přihlášení platba za konkrétní nákup sama rovnou zobrazí. A teď si ale představte, že je e-shop falešný. Co je horší, falešná je také stránka, která se tváří jako vaše internetové bankovnictví. Tím, že jste zde zadali své přihlašovací údaje (včetně hesla), získali internetoví piráti přístup k vašemu on-line bankovnictví. Jak ho asi využijí? Jisté je, že vás namísto radosti z objednaných dárků čekají perné chvilky.

To je jen jeden z mnoha příkladů praktik internetových podvodníků. Ti své techniky neustále zdokonalují a každým okamžikem také vyvíjejí nové. Tak jako jsou v současnosti aktuální například podvody na sociálních sítích, kdy se útočník prostřednictvím zneužití účtu vydává za vašeho reálného přítele a žádá vás o peníze.

Na Vánoce se určitě můžeme těšit i na nové scénáře, které si na nás útočníci připravují. O svátcích vám totiž nepřijde jen spousta pozdravů a svátečních přání, určitě se k nim přidají i finanční, špionážní či šifrovací viry. Jste připraveni na tato on-line setkání?

Vánoce jsou dobou hojnosti a něco z té hojnosti si pro sebe chtějí uzmout i hackeři. Myslete na to při svých on-line nákupech a vůbec při všech činnostech na internetu. Pečlivě zvažte, zda dáte nějaké aplikaci na svém mobilním telefonu vyšší oprávnění, než skutečně potřebuje. K čemu tato oprávnění autoři aplikací potřebují?

O aktuálních útocích informují banky na svých webech. Proto neignorujte tato sdělení a pravidelně je sledujte.

Z doporučení, jak snížit rizika on-line plateb, patří mezi ta nejzásadnější:

  • nastavte si rozumný denní limit čerpání ze svého účtu i na platbách kartou,
  • využívejte zdarma potvrzování platby kartou pomocí SMS (tzv. 3D Secure platby),
  • nastavte si upozornění o všech platbách z vašich účtů i vašimi kartami (e-mailem nebo prostřednictvím SMS),
  • používejte specializovaný bezpečnostní software pro ochranu před internetovými podvodníky a podvody, který vám doporučuje nebo dokonce poskytuje vaše banka – ten zabezpečí přístup k vašemu internetovému bankovnictví i odesílání vašich plateb přes internet.

Autorem textu je Tomáš Strýček, výkonný ředitel AEC patřící do skupiny Cleverlance. Společnost AEC pomáhá se zabezpečováním on-line plateb a vyšetřováním internetových podvodů.



Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.