Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejčastější chyby při sjednání pojištění - II. část

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Každý z nás čas od času sjednává nějaké pojištění, ať už pojištění majetku, auta, života, nemoci či úrazu. Ne vždy je však pojistná smlouva sjednána tak, aby odpovídala požadavkům a potřebám klienta. Chyba může nastat i na straně pojišťovacího zprostředkovatele.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nejčastější chyby při sjednání pojištění - II. část (Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zde naleznete 1. část

Často slýcháme: „Jsem mladý, proč si teď sjednávat pojištění velmi vážných onemocnění. Co vy na to?
U životního pojištění, které se týká pojistných krytí v souvislosti s nemocí, roste výše pojistného s věkem klienta. Dalším faktorem, který skrytě souvisí s věkem, je, že čím jsme starší, tím více nás trápí různé nemoci. Pojišťovna nás do pojištění vůbec nepřijme nebo pojistnou smlouvu vystaví s výlukou právě na tuto nemoc a další s ní související. Naše rada: Neodkládejte sjednání smlouvy na pozdní věk.

Kdo by měl být v rodině nejlépe pojištěn?
Jste rodiče a máte děti. Koho chcete mít lépe pojištěného, dítě nebo vás? Většina lidí odpoví: „Dítě“. Je třeba si uvědomit, že pojištění má krýt finanční ztráty. Proto správná volba v rámci rodiny je, že nejlépe by měl být pojištěn rodič, a to živitel rodiny. Naše rada zní: Při sjednávání životního/úrazového/nemocenského pojištění si vždy uvědomte, kdo platí hypotéku, kdo financuje leasing na auto, kdo platí školné dětem apod.

Je dobré po nějaké době udělat revizi našeho pojištění?
Vaše pojistné smlouvy určitě nepotřebují tak častou aktualizaci jako váš počítač. Určitě není správné měnit v pojistce něco každý rok. Naší radou je: Udělejte servis pojistných smluv v těchto lhůtách: povinné ručení po třech letech, havarijní pojištění po dvou a úrazové/životní pojištění po pěti letech. Pojištění podnikatelů analyzujte každé tři roky. Nemusíte smlouvy rušit a zakládat jiné, ale stačí jen inovovat rozsah a výši krytí, uplatnění různých slev apod.

Nejčastější chyby při sjednání pojištění - I. část

Aleš Menšík - jednatel společnosti ALFA Finance, s.r.o.

Jaký máte názor na to, že je dobré mít všechny pojistky u jedné pojišťovny?
Představte si třeba automobilový průmysl, a že potřebujete koupit osobní vůz, terénní auto, nákladní vůz, pracovní stroj. Koupíte si to vše u jedné automobilky? Předpokládám, že ne! A s pojišťovnami je to stejné. I když se několik pojišťoven snaží být v  produktech kompletní, tak je jasné, že u nich nebudou všechna pojištění dosahovat takové kvality jako tam, kde se na to určité pojistné riziko specializují. Zde radíme: Pokud chcete opravdu objektivní nabídku, dejte přednost spolupráci s poradenskou/makléřskou firmou, která má široké portfolio produktů od mnoha pojišťoven.

Platí také v pojištění: Kvalita na úkor ceny?
Cena je důležitá pro každého z nás, to je jasné. Špatné však je, když se výše pojistného sleduje jako absolutní priorita a neporovnává se to s kvalitou služeb dané pojišťovny. Je to markantní zejména v segmentu auto pojištění. Z praxe můžeme říci, že většina lidí zejména u povinného ručení klade na první místo důraz na cenu a nevěřili byste, co všechno je schopný člověk udělat kvůli úspoře pěti set korun za rok. Kvalita je dána rychlostí likvidace pojistné události, výší vypláceného plnění, vstřícností, rozsahem a funkčností asistenčních služeb. To si uvědomíte, až když se vám něco stane, a vy potřebujete od pojišťovny pomoci. Naší radou je: Nehleďte u pojištění jen a jen na výši pojistného.

Nejčastější chyby při sjednání pojištění - I. část

ALFA Finance, s.r.o.
www.alfafinance.cz

Autor:


Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.