Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nákladní vůz není jen volant a motor

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Na 66. ročníku veletrhu užitkových aut IAA 2016 představil Mercedes-Benz kromě jiných novinek také svůj program RoadEfficiency. Značka tak naplňuje svůj závazek poskytovat zákazníkům vozy s nejnižšími celkovými náklady.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Mercedes-Benz představil nový koncept efektivního využití nákladního automobilu. | foto: Mercedes-Benz

V minulosti akcentovala značka Mercedes-Benz především nízké celkové náklady na provoz vozidla (TCO – total cost of ownership), které jsou z největší části přímo dány spotřebou paliva. Pořizovací cena je v rámci těchto nákladů relativně nízkou položkou. Pořizovací cena je navíc vyvážena vysokou zůstatkovou hodnotou vozu, protože je všeobecně známo, že nákladní automobily Mercedes-Benz díky své kvalitě jen pomalu ztrácejí na hodnotě.

Nová filosofie jde dál a sestává ze tří základních pilířů: k nízkým celkovým nákladům na pořízení a provoz vozidla se přidává vysoká bezpečnost a maximální využití vozidla, což jsou další faktory, které přímo ovlivňují zisk, jejž nákladní vozidlo přináší svému majiteli. Jaké výhody tedy koncept Road Efficiency přináší?

Mercedes-Benz představil nový koncept efektivního využití nákladního automobilu.

Podívejme se na první pilíř. Jak už bylo řečeno, hlavní a rozhodující položkou TCO je nízká spotřeba paliva. U Mercedes-Benz si pro tento taktický boj přizvali silné bojovníky – zdokonalené motory OM 470 a OM 471 druhé generace ve spojení s optimalizací hnacího řetězce vozidla. Hlavní změny na motorech jsou vyšší vstřikovací tlaky, optimalizovaný spalovací prostor a přepracovaný systém dodatečné úpravy výfukových plynů.

Optimalizace 12stupňové převodovky Mercedes PowerShift s vylepšenou strategií řazení, účinnějším rozvodem mazání a leštěnými zuby kol přináší snížení pasivních odporů převodovky o 50 %. Dále byl inovován prediktivní tempomat PPC (Predictive Powertrain Control). Ten zajišťuje předvídavou jízdu vozidla díky aktivnímu využití topografie terénu pomocí GPS a automatické přizpůsobení řazení převodových stupňů.

Hospodárnost vozu stojí také na optimalizované aerodynamice. Inovace vozidla přináší další snížení spotřeby paliva již tak velmi úsporných vozů Actros až o 6 %. Druhým pilířem, na kterém Mercedes-Benz staví svoji koncepci RoadEfficiency, je vysoká bezpečnost.

Mercedes-Benz představil nový koncept efektivního využití nákladního automobilu.

Nejmodernější technologie nákladních automobilů Mercedes-Benz má za cíl aktivně chránit vozidlo před nehodou, která ve svém důsledku vždy znamená výpadek vozidla a tedy nemalé finanční ztráty. Ke stávajícím známým asistenčním systémům, které zajišťují vysokou bezpečnost vozidla, přibývají dva nové.

Aktivní brzdový asistent zajišťuje sledování případných překážek v provozu a dokáže před nimi zabrzdit nebo zastavit vozidlo bez zásahu řidiče. Již jeho třetí generace ABA3 byla unikátní svou schopností zastavit před stojící překážkou.

4. generace ABA, která byla na veletrhu IAA 2016 představena, přináší nový významný příspěvek k bezpečnosti provozu, a to tím, že je schopná rozpoznat pohybujícího se chodce. Na interaktivním modelu si na IAA mohli návštěvníci stánku Mercedesu funkce systému prohlédnout a promluvit si s odborníky, kteří byli u jednotlivých exponátů k dispozici.

Druhou novinkou v oblasti bezpečnosti je Asistent pro odbočování. Tento asistent, který pomáhá řidiči při odbočování nebo změně jízdního pruhu, je znám již delší dobu z osobních vozů, ale jeho použití u soupravy nákladního vozu s návěsem nebo přívěsem je unikátní. Systém dokáže rozpoznat stojící i pohybující se překážky po pravé straně celé soupravy při stání i za jízdy a upozorní na ně řidiče zvukově i vizuálně varovným signálem.

Posledním pilířem, o který se koncept RoadEfficiency opírá, je maximální využití vozidla. Nespornou výhodou je vysoká kvalita nákladních vozů, kterou Mercedes-Benz ještě dále podporuje špičkovými službami. Jako novinka přibyla servisní služba Mercedes-Benz Uptime.

Mercedes-Benz představil nový koncept efektivního využití nákladního automobilu.

Jedná se o vizionářský systém zajišťující průběžné sledování vozidla v provozu a z toho vyplývající včasné plánování jeho pravidelné údržby domovským servisem vozu. Druhou službou je zajištění neprodlené opravy v případě poruchy, kdy evropské servisní centrum zajistí přípravu opravy v nejbližším servisu a její rychlé provedení tak, aby vozidlo na opravu nečekalo.

Absolutní novinkou je předcházení poruchám, kdy je možné díky dokonalým znalostem vozidla předvídat blížící se poruchu a opravit vozidlo dřív, než ho porucha vyřadí z provozu.

Budoucnost nákladní automobilové dopravy patří preciznímu propojení nejmodernější technologie s reálnými potřebami dopravců.

A zdá se, že v Mercedes-Benz svým zákazníkům rozumí.



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.