Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nadační fond Veolia podporuje projekt Ukliďme svět!

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Nadační fond Veolia je generálním partnerem české obdoby mezinárodní kampaně Clean up the Word - Ukliďme svět! Ten od roku 1998 v ČR organizuje Český svaz ochránců přírody.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nadační fond Veolia podporuje projekt Ukliďme svět!

"Ačkoliv úspěšný projekt Ukliďmě svět, který podporuje Nadační fond Veolia, rok od roku sílí, je stále co uklízet. Uvědomuje si to i rostoucí počet lidí a organizací, které k tomu vedou zejména děti a mládež. Všem účastníkům Ukliďme svět za jejich dobrovolnictví patří velký dík," říká Jan Dolínek, ředitel Nadačního fondu Veolia.

Proč a jak?

Původní myšlenka spočívala v konání této akce s roční periodou, vždy třetí víkend v měsíci září. Záměrem bylo oslovit co nejvíce dobrovolníků a s jejich pomocí pak uklidit okolí měst, obcí, škol, vodních toků … To ovšem nestačilo!

Od doby, kdy se akce Ukliďme svět konala v Česku poprvé, se její podoba proměnila. Z jednorázové akce jediného víkendu se stala takřka celoroční kampaň. Téměř šestinásobně vzrostl počet organizátorů lokálních akcí účastnících se kampaně.

Na začátku jich byly tři desítky a v roce 2012 se celkový počet přiblížil dvěma stovkám. Počet účastníků stoupl 8 až 9 krát, na více než 16 tisíc v roce 2012.
Na jaře se největší "ruch v mraveništi" odehrává v měsíci dubnu, převážně v termínu oslav Dne Země.

Není však výjimkou, že úklid probíhá mnohem dříve, již o prvních jarních víkendech. Podzimní termíny mají co do četnosti nižší podíl, počet jejich účastníků i objem sesbíraného odpadu byl například loni v porovnání s jarním obdobím cca 10 %. Jejich význam pro přírodu a veřejná prostranství je však stejně vysoký jako na jaře.

Nadační fond Veolia podporuje projekt Ukliďme svět!

Podpora, kterou ČSOP a Nadační fond Veolia poskytují lokálním organizátorům, má každoročně především materiální a metodický charakter. Balíky zasílané všem, kdo akce Ukliďme svět na místní úrovni organizuje, mají následující obsah: pevné plastové pytle na odpad s logem Nadačního fondu Veolia, samolepky pro účastníky, univerzální zvací plakáty a metodické příručky ČSOP pro organizátory.

Do roka a do dne

Akce Ukliďme svět má již poměrně značnou tradici a veřejnost ji přijímá pozitivně. "Jsme rádi, že tímto způsobem máme možnost snáze působit na veřejnost - na její chování ve věci nakládání s odpady. Není zanedbatelné ani to, že tak poukazujeme na spoustu dobrovolníků, kteří se rozhodli, byť třeba jen svými skromnými prostředky, problém aktivně řešit," říká Tereza Vláčilová, vedoucí projektu v ČSOP.

Ukliďme svět! Bilance v číslech i slovech

V roce 2012 se do akce Ukliďme svět zapojilo celkem 186 organizátorů. Většina z nich i vícekrát - nejen na různých stanovištích, ale zároveň i v několika termínech. Kampaně se zúčastnilo 12 213 dětí a mladých lidí, 3 861 dospělých, celkem tedy 16 074 dobrovolníků.

Dohromady bylo sebráno 215 tun odpadu z volné přírody, území měst a obcí. Z tohoto objemu pak bylo 19 500 kg vytříděno a předáno k recyklaci jako druhotná surovina. Zbylý odpad byl odvezen na řízené skládky. Akce na pomoc přírodě a životnímu prostředí, které organizuje ČSOP a Nadační fond Veolia, se opět konaly na mnoha místech celé České republiky.

"Hlavním přínosem, který projekt plní od svého počátku, je posílit povědomí o odpovědnosti každého jednotlivce za stav našeho životního prostředí. O tom, že výsledky jsou pozitivní, svědčí zprávy a ohlas od jednotlivých lokálních organizátorů Ukliďme svět! Velký význam má tento fakt zejména pro výchovu dětí, které zpětně působí na své rodiče. Každý si tak může uvědomit, jak namáhavý a složitý je úklid nashromážděného nepořádku," uzavírá bilancování ředitel ČSOP Petr Stýblo.

Autor:


Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.