Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na kvalitě kol závisí životy, proto musejí být dokonalá

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Točí se neuvěřitelnou rychlostí, musejí snést nekonečné vibrace i miliony nárazů a k tomu všemu mají navíc automobilu propůjčit punc jedinečnosti. Kola jsou nejen bezpečnostním prvkem, ale také ozdobou každého vozu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Na kvalitě kol závisí životy, proto musejí být dokonalá | foto: RONAL CR s.r.o.

Jenže právě spojení těchto dvou klíčových vlastností dělá z výroby litých kol alchymii, na jejíž zvládnutí jsou potřeba opravdoví mistři svého řemesla. Vysoké pece, nesnesitelné vedro a černý šmír však ve slévárnách Ronalu nečekejte. Jedná se o čisté provozy plné moderních strojů a robotických ramen. Těžkou práci tady za slévače dělají stroje, ze kterých by oči přecházely nejednomu klukovi.

„Vzhledem k tomu, že se výroba čím dál více automatizuje, je vlastní práce na kole poměrně jednoduchá. Aby to ale vše správně fungovalo, potřebujeme opravdové odborníky na metalurgii, na odladění licího programu a také kvalitní obráběče. Do fyzicky náročné práce se nikomu příliš nechce, ale tu u nás naštěstí zastane moderní technika,“ vysvětluje ředitel pardubického Ronalu Pavel Flégl. Jedním dechem však dodává, že pracovat se ve firmě musí. A to jak v pardubickém, tak i v jičínském závodě. Dohromady zaměstnávají 1080 lidí a vyrábí téměř 4,2 milionu hliníkových kol ročně.

Ronalu jde nejen o pěkná a kvalitní kola, ale důležitá je také preciznost jejich provedení. Než se tak výrobek dostane z továrny, musí podstoupit hned několik testů. Sehnat ale kvalitní zaměstnance, kteří povýší výrobu kol na mistrovské řemeslo, není jen tak. Na trhu práce je kvalifikovaných odborníků nedostatek. Ti kvalitní totiž svou práci mají a firmy si je úzkostlivě drží. O moc lepší situace není ani mezi absolventy. Nejen že z technických škol odchází málo vyučených lidí, ale řada z nich si najde místo už při škole a na trhu práce se tak vůbec neobjeví.

„Spolupráce se školami nás teprve čeká, trochu jsme v tomto směru propásli dobu. My ale přemýšlíme v dlouhodobé perspektivě, zhruba pět až deset let, a z tohoto pohledu není na navázání spolupráce pozdě. Hledáme však týmové hráče, ne mistry světa. Tým z mistrů totiž nefunguje. My potřebujeme lidi, kteří se orientují na společný výsledek,“ pokračuje Flégl s tím, že v provozu je třeba, aby správně pracoval celý výrobní řetězec.

Týmová práce je totiž nejdůležitějším kritériem pro výrobu mistrovských kol. Zaměstnanci musejí umět přijímat pozitivní kritiku a poučit se z případných chyb. Právě díky tomu se Ronalu daří udržovat si dlouhodobě vysokou kvalitu i produktivitu práce. K ní přispívá také promyšlený motivační systém. Kromě odpovídajícího platového ohodnocení pořádá Ronal pro své zaměstnance řadu kulturních a sportovních akcí. Díky nim se zaměstnanci poznávají i v soukromí a navazují neformální vztahy, což přispívá také k atmosféře v továrně. Proslulý je například firemní ples v Pardubicích, kde vystupují známí interpreti.

Na kvalitě kol závisí životy, proto musejí být dokonalá

Firma podporuje i mimopracovní aktivity zaměstnanců. Firemní fotbalový tým letos vyhrál první ročník mistrovství Ronalu ve fotbale. To se konalo v Itálii a svůj tým na něj vyslala i česká pobočka společnosti.

„Osobně jsem na náš kolektiv hrdý. Nejen v Pardubicích, ale i v Jičíně,“ přiznává ředitel.

O tom, že v továrnách Ronalu vznikají skutečně mistrovské výrobky, svědčí i názvy automobilek, které si tu objednávají kola pro své vozy. Z linky tu sjíždějí například disky se značkami Audi, Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW nebo Mini. Nechybí ani kola s okřídleným šípem, který zdobí auta z Mladé Boleslavi. Dodávky automobilkám v současnosti představují kompletní produkci Ronalu v Česku. Na výrobu kol pod vlastní značkou tu nezbývá místo. Firma chce proto rozšířit provoz. Ronal by měl navíc nově zásobovat i továrny Hyundai v Nošovicích a Kia ve slovenské Žilině. V Jičíně se proto připravuje modernizace lakovny. Mnohem větší rozmach však má přijít v Pardubicích. Zdejší továrna by v příštích letech chtěla zvýšit produkci až o pětinu. Díky tomu bude muset přijmout až 120 nových zaměstnanců. Najít je však nebude tak jednoduché.

„Jsem přesvědčený, že se nám to podaří a že ti lidé u nás budou spokojení. Už v minulosti jsme opustili myšlenku, že najdeme hotové odborníky. Tito lidé na trhu nejsou. Spíše si je vychováváme. Vyučeného nástrojaře totiž pomalu neseženete. Stejné to je s odborníky na metalurgii, na odladění licího programu nebo seřízení CNC strojů,“ dodává Pavel Flégl.

Na kvalitě kol závisí životy, proto musejí být dokonalá

V Ronalu se proto naučili hledat zaměstnance s potenciálem růstu, kteří se chtějí učit novým věcem. Vychovali si dokonce vlastního programátora, který píše programy pro výrobní linky. Díky tomu nemusejí čekat na data z Německa. Vlastní programátor jim navíc pomohl zkrátit výrobní cykly a investice do vzdělávání vlastních odborníků se tak firmě bohatě vrátila.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.