Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muži tvrdí, že by dopravní nehodu zvládli. V praxi je to však těžší

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Čeští muži-řidiči tvrdí, že jsou schopni zvládnout situaci po dopravní nehodě. Zároveň však více než polovina přiznává, že v reálné situaci jednali pod vlivem stresu. Linka pomoci řidičům 1224 jim může pomoci.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: AP

Průzkum Linky pomoci řidičům 1224 na vzorku tisícovky motoristů sledoval chování řidičů po dopravní nehodě. Vyplynulo z něj, že muži si věří, že situaci zvládnou, a 90 % z nich je přesvědčeno, že by si dokázali poradit i s drobnou opravou. Ale jak by to bylo v praxi?

Více než polovina ze své zkušenosti uvedla, že při dopravní nehodě byli ve stresu. Čtvrtinu mužů-řidičů dokonce ovládla zlost, pětinu zaplavily emoce a 15 % přiznalo zmatenost. Důsledkem je ztráta kontroly nad situací po dopravní nehodě, a motorista tak snáze podlehne nátlaku tzv. lovců nehod.

Číslo 1224 nezapomenete

Většina řidičů má teoreticky zvládnuto, jak správně při nehodě postupovat, ale jak ukázal zmíněný průzkum, namísto tísňových linek a dalších důležitých čísel volají řidiči nejdříve svým blízkým. Číslo asistenční společnosti své pojišťovny vyťukají většinou až jako poslední. Přitom odstranění překážky v podobě nepojízdného auta ze silnice je po záchraně životů a ochraně zdraví tím dalším, co musí motorista bezprostředně zajistit. Mimochodem skoro nikdo z dotázaných si číslo asistenční společnosti své pojišťovny nedokázal vybavit, a to nebyli ve stresu.

Pojišťovny zřídily Linku pomoci řidičům 1224 právě proto, aby motoristům ulehčily zvládnutí krizové situace po dopravní nehodě, umožnily rychlé zprovoznění jejich vozidla nebo odtah do servisu. Navíc je tak chrání před lovci nehod, kteří vystresovaným motoristům u nehod vnucují své předražené služby.

Každý, kdo má povinné ručení, může volat na jednotné číslo 1224, kde si přivolá pomoc od své pojišťovny. Dobře se to pamatuje, protože Linka pomoci řidičům 1224 je v provozu 12 měsíců v roce 24 hodin denně.

Asistence v ceně povinného ručení nebo havarijního pojištění

Rozsah asistenčních služeb, které má motorista předplacené v rámci povinného ručení nebo havarijního pojištění, se řídí konkrétní pojistnou smlouvou. Motoristovi ho sdělí operátor smluvní asistenční společnosti pojišťovny, kam je přepojen po zavolání na Linku 1224. Nejčastěji jde o opravu vozidla na místě, jeho vyproštění, odtah do spolehlivého servisu, uschování, ale i další služby.

Linka pomoci řidičům 1224 funguje na celém území ČR a za její využití se nic neplatí. Hovor je zpoplatněn telefonním operátorem volajícího, ceny se pohybují kolem 3–5 Kč za minutu hovoru.



Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.