Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké jsou moderní způsoby vyhledávání nemovitostí?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Prim ve vyhledávání nemovitostí ke koupi hrají specializované internetové servery. Realitní časopisy jsou ovšem stále ještě důležitým zdrojem informací. Podle statistik rovněž přibývá lidí, kteří k vyhledávání nemovitostí využívají mobilní aplikace.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Moderní způsoby vyhledávání nemovitostí! | foto: REAL-CITY

Print, nebo internet? Ideálně dohromady

Ačkoli by se mohlo zdát, že printová média při vyhledávání nemovitostí ustupují do pozadí, praxe ukazuje, že stále ještě hrají jednu z hlavních rolí. Opravdu relevantní zájemci o nemovitosti rádi sáhnou po klasickém tisku, od kterého očekávají přesně ty informace, po kterých prahnou. Realitní kanceláře často přichází s tvrzením, že většina klientů přichází z webu.

"Často se ovšem stane, že čtenář, který si nemovitost prvotně vyhledal v našem časopisu REALCITY.CZ, se s pomocí speciálního ´RC´ kódu dostal přímo ke konkrétní nabídce na internetu na serveru www.realcity.cz, a odtud pak oslovil danou realitní kancelář. Tato tvrzení proto mohou být zkreslená," vysvětluje Roya Ravanbakhsh, majitelka společnosti Multimedia Solution s.r.o., která zastupuje realitní profesionály pod značkou Real-City.

Jak je to s internetovým vyhledáváním

Tištěná média mají v povědomí čtenářů stále ještě větší váhu. Je to vzhledem k množství nerelevantních informací, které spolu s těmi relevantními internetové prostředí nabízí.

Zatímco si čtenář tištěného média v klidu doma nebo jinde vyhledá a zaškrtne nemovitost, která se mu líbí, a následně to konfrontuje s internetovou nabídkou či prezentací nemovitosti nebo i konkrétní realitní kanceláře, na internetu probíhá vyhledávání nemovitostí jinak.

V ideálním případě je to denně, minimálně pak několikrát (3 až 4 krát) za týden. Je prokazatelné, že dnešní doba velmi úzce spojuje realitní časopisy s internetem. Role časopisu je přitom zcela jasná. Pomocí svých inzerátů propaguje a zveřejňuje webové stránky realitních kanceláří. Ty pak dále slouží jako jeden z nejpoužívanějších informačních zdrojů v rámci vyhledávání informací o nemovitostech a stavu realitního trhu.

Zájem roste i o mobilní aplikace

Roya Ravanbakhsh, majitelka společnosti Multimedia Solution

Roya Ravanbakhsh, majitelka společnosti Multimedia Solution

Kromě dvou předchozích nástrojů (print a web) roste i zájem o třetí neméně zajímavý nástroj na vyhledávání nemovitostí, a tím jsou speciální mobilní aplikace. Mezi hlavní výhody tohoto nástroje nepochybně patří možnost přistupovat k informacím odkudkoli - z tramvajové zastávky, z dopravního prostředku i z čekárny u lékaře.

"Spektrum možností je téměř nekonečné a nejvíce kreativní jsou v tomto směru podle našich posledních statistik lidé v Praze. Zájem o tyto aplikace každopádně výrazně stoupá, proto bychom neměli tento nástroj opomíjet," zdůrazňuje Roya Ravanbakhsh.

Statistiky vyhledávání nemovitostí přes mobilní telefony

Statistiky z Real-City hovoří jasně. Pokud se podíváme na skupinu uživatelů, kteří přes mobilní aplikace k serverům REALCITY.CZ přistupují v České republice, celých 81,87 % z nich vyhledává nemovitosti v Praze. Na druhé příčce je s hodnotou 5,95 procent Brno; 1,78 % uživatelů vyhledávalo nemovitosti prostřednictvím mobilních aplikací z Ostravy.

Vyplývá to z exkluzivního průzkumu a interních statistik společnosti Multimedia Solution a z údajů Google Analytics. Uživatelé využívající k vyhledávání nemovitostí mobilní přístup jsou také mezi příjemci informací nejprogresivnější a nejrychleji rostoucí skupinou.

"S přihlédnutím na chování trhu a zájemců o koupi nemovitosti při jejich vyhledávání budoucnost je rozhodně v symbióze všech zmíněných médií a my si to dobře uvědomujeme," dodává Roya Ravanbakhsh.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.