Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní zabezpečení pro varšavské metro od AŽD Praha

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Společnost AŽD Praha dodá ve spolupráci se společností Bombardier Transportation pro 35 nových šestivozových souprav varšavského metra moderní zabezpečení, a to vlakový zabezpečovač a systém automatického vedení vlaku.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Souprava metra typu INSPIRO | foto: AŽD Praha

Moderní zabezpečení zvýší bezpečnost a spolehlivost provozu

Tyto technologie, stejně jako na lince A pražského metra, převezmou za strojvedoucího podstatnou část rozhodování, čímž bude eliminován lidský faktor a toto moderní zabezpečení razantně zvýší bezpečnost a spolehlivost provozu.

Technologie AŽD Praha budou ve Varšavě spolupracovat, stejně jako v Praze, se systémy společnosti Bombardier Transportation.

Úsporu elektrické energie zajistí moderní zabezpečení řízení vlaku

Modul automatického vedení vlaku ACBM4W - prototypové provedení pro ladění

Modul automatického vedení vlaku ACBM4W - prototypové provedení pro ladění softwaru

Hlavním úkolem českého systému automatického vedení vlaku je převzít na sebe významnou část řídících funkcí vlaku.

"Poté co strojvedoucí vyjede ze stanice, systém přebírá řízení vlaku a zajistí plynulou jízdu s minimálními odchylkami od jízdního řádu. Případné zpoždění systém sám dožene, a pokud bude v předstihu, automaticky zpomalí. Významně také šetří elektrickou energii," vysvětluje výhody Ing. Roman Juřík, technický ředitel AŽD Praha.

Moderní zabezpečení systému zajišťuje také takzvané cílové brzdění. To znamená, že v zastávce zastaví soupravu s přesností na centimetry. Řídí rovněž vozová zařízení jako dveře, vnější světla, informační systémy a další. „Samozřejmostí je, že strojvedoucí má při mimořádných situacích možnost kdykoliv do řízení vstoupit," dodává Ing. Roman Juřík.

Vlakový zabezpečovač bude zajišťovat automatické omezování rychlosti na základě informací vyplývajících z polohy vlaků na trati, stavu návěstidel, polohy výhybek, trvalých omezení rychlosti a dalších zjištěných dat.

Vozidla budou provozována jak na stávající lince 1 (asi 10 vlaků), tak na nově budované lince 2. Vlakový zabezpečovač umožní přechodnost mezi linkami.

Společnost Metro Warszawskie zaplatí za dodávku 35 vlaků 272 milionů EUR a za moderní zabezpečení AŽD Praha téměř 4,3 miliony EUR

Mapa varšavského metra

Mapa varšavského metra

Autor:


Témata: Vlak

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.