Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní motorové oleje TOTAL- QUARTZ INEO

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Petrolejářská společnost TOTAL na základě dlouhodobé spolupráce s výrobci vozidel vyvinula řadu motorových olejů nové generace, jež jsou určeny pro moderní konstrukce spalovacích motorů osobních a lehkých užitkových vozidel.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Total | foto: Total

Je zřejmé, že požadavky na vývoj těchto olejů byly striktně zadány v důsledku stále přísnějších legislativních pravidel podporujících zejména čistotu životního prostředí.

Jedná se např. dle Evropské legislativy o schválené přísnější limity EURO V a v r. 2014 schválené EURO VI, které snižují povolené hodnoty emisí produkovaných vozidly vybavených spalovacími motory (limity CO2, HC, NOx, částice), resp. pod záštitou Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) postupně přijaté závazné standardy limitů emisí CO2. Tak např. od roku 2012 je tento limit snížen na 130 gramů na ujetý kilometr s plánovanou redukcí na 120 gramů CO2/km. To bezesporu představuje velmi přísný limit, uvážíme-li 185 g/km. platných v r.1996 s celkovým výhledem 95 gramů CO2/km v r. 2021.

Výrobci automobilů proto nepřetržitě vyvíjejí nové typy kompaktnějších spalovacích motorů, jež jsou vybaveny moderními vysokotlakými systémy s přímým vstřikem paliva a přídavnými systémy na snižování produkovaných emisí (částicové filtry DPF-FAP, ventily EGR na recirkulaci výfukových plynů, nové typy katalyzátorů, technologie SCR selektivní katalytické redukce atd.).

S tím následně vyvstávají nové velmi náročné požadavky na maziva používaná ve spalovacích motorech, od nichž se kromě klasických funkcí vyžaduje zejména účinně se podílet na snižování spotřeby paliva spalovacího motoru (redukce produkovaného CO2) a dále pak zajistit efektivní činnost a maximální životnost zmíněných přídavných systémů podporujících redukci emisí.

Na základě speciálních požadavků automobilek tak byly vyvinuty nové moderní motorové oleje řady TOTAL - QUARTZ INEO, jež spadají do kategorie tzv. LOW SAPs nízkopopelnatých olejů, čili olejů s limitním obsahem síry, fosforu a sulfátového popela. Tyto oleje splňují a překračují požadavky speciálních technických výkonových evropských standardů ACEA C1, C2 a C3 pro motorové oleje doporučované do vozidel nových konstrukcí.

Jako příklad lze uvést motorové oleje QUARTZ INEO ECS (Emission Control System – vyvinut zejména ve spolupráci s koncernem PSA pro vozidla Peugeot a Citroen), resp. QUARTZ INEO LONGLIFE (vyvinut zejména pro spalovací motory vozidel koncernu VW), které jednak díky optimální hodnotě viskozity oleje maximalizují podporu při snižování spotřeby paliva a jednak díky minimálním množstvím nežádoucích chemických komponent prodlužují výrazně životnost částicových filtrů (desítky %) a několikanásobně snižují zanášení ventilů EGR pro recirkulaci výfukových plynů.

Jedná se o syntetické motorové olej velmi účinně podporující efektivnost procesů snižujících emise. Např. snížení emisí CO2 o 4g/km odpovídá snížení emisí o 1 tunu za dobu životnosti vozidla, která se u osobního vozidla s dieselovým motorem odhaduje na 250 000 km. Díky účinným detergentním a dispersním schopnostem tyto oleje zajišťují trvalou čistotu motoru a vyhovují nejnáročnějším cyklům údržby vozidel.

Total

Pro nejnovější vozidla povinně splňující emisní limity EURO VI, se pak jedná o motorový olej, jenž musí účinně na vozidle podporovat technologii SCR (Selective Catalytic Reduction - Selektivní Katalytické Redukce produkovaných oxidů dusíku NOx pomocí vstřikování roztoku polymočoviny AD BLUE do katalytického systému vozidla) a CRT (Continuously Regrenerating Technology – Regenerační technologie pro filtry zachycující částice a pro redukci produkovaných uhlovodíků a CO).

Pro tyto motory je určen motorový olej typu QUARTZ INEO FIRST viskozitního rozsahu SAE 0W-30, jenž se specifikací C1/C2 vyhovuje požadavkům na minimální obsah popelnatých komponent v motorovém oleji, které negativně ovlivňují životnost zmíněných technologií na redukci produkovaných emisí spalovacím motorem vozidla.

Lze konstatovat, že s mohutně se rozvíjejícím automobilovým průmyslem není jiné cesty, než vyvíjet vozidla s minimálním dopadem na životní prostředí. Je potěšitelné, že právě výše uvedené informace potvrzují realizaci současných a do budoucna nasměrovaných opatření prováděných za účelem minimalizace produkovaných emisí.

Je zřejmé, že každý ušetřený gram emisí vztažený na ujetý km vozidla představuje výrazný úspěch technického pokroku věnovaný vyšší kvalitě a ochraně životního prostředí. Proto i společnost TOTAL Lubrifiants se podílí dlouhodobě na vývoji maziv, které se účinně podílí na dlouhodobé spolehlivé funkci přídavných zařízení, jež na vozidle kontrolují a redukují produkované emise.



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.