Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 3 přináší starou radost z jízdy v moderním balení

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Dnešní doba už nabízí jen velmi málo běžných aut, která je radost řídit pokaždé, když do nich sednete. Mazda se však nadále soustředí na věci, které jsou při jezdění autem opravdu podstatné, a proto je každodenní soužití s trojkou stále tolik povznášející.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení | foto: Kodecar HK, s.r.o.

Snahu tvůrců trojky charakterizovala touha po dalším rozvoji trojúhelníku - jistota, radost z jízdy, komfort - za užití nejmodernějších technolgií, které by měly směřovat k zefektivnění provozu auta. Typickým příkladem je rightisizing neboli zájem vytěžit maximum z klasické atmosférické koncepce motorů. Novinkou vyvinutou pro trojku je v tomto směru zážehová patnáctistovka o výkonu 74 kW

Mazda 3 svým designem kontinuálně navazuje na modely už dříve vzniklé v duchu filozofií SKYACTIV a Kodo – typy CX-5 a 6. Ze všech stran pěkné auto se sympaticky drží klasických proporcí karoserie typu hatchback a ve své kategorii se řadí k tomu nejelegantnějšímu zboží vůbec - zejména v typické červené barvě Soul red. Revolučním počinem je aktivní maska chladiče dodávaná k dvoulitrovému benzíňáku optimalizující aerodynamický proud.

Ladnost zevnějšku nenásilně proplouvá i do interiéru, kde najdete architektonicky i funkčně nadstandardní celek. Pozice za volantem se hledá snadno také díky tomu, že řidičovo sedadlo lze přiblížit i pěkně blízko zemi. Prim dnes hrají multimédia a taky v této oblasti udává Mazda směr. Poměr cena/výkon je u trojky v této oblasti v porovnání s mainstreamem opravdu bezkonkurenční a logika ovládání hlavního displeje pomocí otočného ovladače a tlačítky mezi sedadly je maximálně intuitivní. Pokročilá konektivita je vyjádřena možností odesílání SMS a emailů, připojení na Facebook a Twitter nebo k databázi internetových rádií z celého světa díky volně dostupné aplikaci Aha. Celý systém snadno rozšíříte třeba o navigaci, nové aplikace nebo aktualizace těch stávajících. Celý interiér pak působí hodnotným a trvanlivým dojmem, za což vděčí od pohledu kvalitním materiálům.

Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení

Výkonový vrchol současné nabídky motorů představuje špičkový dvoulitrový čtyřválec z řady Skyactiv. V obou výkonových verzích (88 a 121 kW) si s dvanáctimetrákovým autem hravě poradí a od prvního přidání plynu se s chutí žene do otáček, kde nabídne tlumenou, leč zvukově vydařenou audio kulisu. Potěší živými reakcemi na sešlápnutí akcelerátoru i pružnost motoru v nízkých otáčkách, která umožňuje běžně jezdit s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litru benzinu. Přesvědčivou dynamiku servíruje i agilní benzinový základ v podobě motoru Skyactiv 1.5 (74 kW), naftovou efektivitu ve spojení s úsporným provozem pak silný dvouturbový diesel 2,2 litru (110 kW).

Vrcholně povedené je řazení šestistupňového manuálu, svou precizností a krátkými drahami velmi blízké sportovní MX-5. K mání je samozřejmě také automatická převodovka. Řízení s 2,57 otáčkami mezi krajními úvratěmi patří určitě k tomu nejlepšímu, co je dnes k mání stran odezvy od kol. Trojka slušně zvládá i horší cesty, plusem je výhradně dodávaná víceprvková zadní náprava. K mání jsou též obligátní bezpečnostní pomocníci zahrnující systém kolizního brzdění, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat.

Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení

Podtrženo sečteno, Mazda 3 je vyspělé moderní auto, které si jede svou cestou a dělá to velmi dobře, ať už jde o špičkové pohonné jednotky nebo esteticky bezvadný interiér napěchovaný komfortní výbavou a nejmodernějšími komunikačními technologiemi.

Mazda 3: Stará radost z jízdy v moderním balení
Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.