Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automechanik patří do rodiny, tak jako doktor, říká Martin Rigó z Meteoru

Komerční sdělení   0:02aktualizováno  0:02
Původním povoláním chemik, který pracoval v Jaderné elektrárně Dukovany. Láska k autům a motorkám byla silnější. Martin Rigó z Třebíče jezdí závodně motokros a provozuje v Třebíči, Jihlavě a ve Žďáru nad Sázavou prodejny s autodíly Meteor.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Firma Meteor Martina Rigó prodává autodíly a doplňky do aut v Třebíči, Jihlavě i ve Žďáru nad Sázavou. Třebíčské prodejna Rimoto se specializuje na motorky a veškeré vybavení pro motorkáře. | foto: Archiv Martina Rigó

Jak se proměnila péče o naše auta a proč se stal automechanik součástí rodiny jako třeba lékař? A proč je lepší koupit dětskou autosedačku v kamenné prodejně než na internetu?

Z chemika automechanik. Jak se to stalo?
Když jsem se ve třinácti letech rozhodoval, čím budu, řekl jsem tátovi, že chci být automechanik. A on říkal: „Martine, to ne, ty budeš chodit v bílém plášti a budeš mít čisté ruce.“ Tak jsem se stal chemikem a chodil v bílém plášti a měl čisté ruce. Pracoval jsem v Jaderné elektrárně Dukovany. Nicméně láska k autům byla silnější, a proto když jsem měl v elektrárně třeba odpolední směnu, tak jsem jel ráno za kamarádem, který měl autoopravnu, převlékl jsem se do montérek a celé dopoledne jsem opravoval auta. Ve dvanáct hodin jsem se převlékl, umyl ruce a jel do elektrárny. Tam jsem se pak těšil na druhý den, jak ráno brzo vstanu a půjdu zase opravovat auta.

Dnes máte prodejny autodílů a doplňků do aut v Třebíči, Jihlavě i ve Žďáru nad Sázavou. S čím za vámi lidé do prodejen chodí a co potřebují? A změnily se za poslední roky požadavky zákazníků?
Snažíme se mít na skladě nebo rychle zajistit veškeré náhradní díly pro automobily, pro různé typy filtrů, olejů, stěračů, brzdových komponentů až po autodoplňky včetně třeba dětských autosedaček. Nejsme jenom prodejna. Umíme poradit, zákazníkům doporučujeme, jak vyřešit jejich problém týkající se jejich auta. Hodně záleží na sezoně. Dveře se u nás nezastaví právě teď na podzim. Lidé mají po dovolených a připravují auto na zimu. Je také trochu víc času než v létě. Takže zákazníci kupují tlumiče, stěrače, rozvodové řemeny a další díly, které jsou potřeba čas od času na autě vyměnit. Jakmile uhodí první mrazíky, máme fronty na dečky na přední sklo, aby se nemuselo ráno škrábat, a také je obrovský zájem o rozmrazovače zámků. Jsou to nové produkty, které stojí desetikoruny, a přitom usnadní ranní odjezd do práce.

Nově jste se zaměřili na poradenství a prodej dětských autosedaček. V prodejnách Meteoru máte největší výběr na Vysočině. Na čem při výběru sedačky záleží a proč je lepší ji koupit v kamenné prodejně?
Nejprodávanějšími typy dětských autosedaček je váhová kategorie od 9 do 18 kg, druhý typ je od 15 do 36 kg. Jsou uzpůsobeny tak, aby v ní měly děti pohodlí a byly bezpečně připoutané.

Firma Meteor Martina Rigó prodává autodíly a doplňky do aut v Třebíči, Jihlavě i ve Žďáru nad Sázavou. Zaměřuje se i na poradenství a prodej dětských autosedaček.

Je dobré, aby do ní rodiče před koupí dítě posadili, vše vyzkoušeli a poté se rozhodli pro optimální sedačku pro své děti. Většina lidí si mylně myslí, že tím hlavním aspektem výběru je váha. Při výběru je však nejdůležitější velikost dítěte. Váha dítěte je pouze orientační. Podle těchto parametrů se vybírají takové sedačky, aby byly pro dítě bezpečné a zároveň pohodlné, vždyť vaše dítě v ní stráví dlouhé hodiny. Existují ještě univerzální sedačky (9–36 kg), ale ty bychom doporučili jen na velmi krátké přejezdy a při občasném používání. Nově vyrobená auta mají na sedadlech kotevní body pro nový způsob upínání sedaček, tzv. isofix. Tento systém minimalizuje chybné upínání autosedaček. Používá se ještě isofit, což je kombinace bezpečnostního pásu a upevňovacích bodů v sedadle. Kamenné prodejny Meteor v Třebíči, Jihlavě a ve Žďáře nad Sázavou mají tu výhodu, že tam máme specialisty, kteří vám umí opravdu poradit. Proto je lepší zajít do prodejny, kde vám ji nabídneme s kompletním servisem za „internetovou“ cenu než kupovat sedačku na internetu. Podle typu auta naučíme rodiče správně sedačku umístit. Pokud člověk neví, jestli má v autě systém isofix, stačí říct typ auta a podle toho zjistíme, zda tam tento systém je, nebo ne.

Firma Meteor Martina Rigó prodává autodíly a doplňky do aut v Třebíči, Jihlavě i ve Žďáru nad Sázavou.

Před zimou nakupujeme zimní oblečení, abychom se na ni připravili. Ale jak připravit svoje auto na zimu? Je to vůbec v našich schopnostech, nebo je lepší vše přenechat autoservisu?
Dnes se málo co v autě dá vyměnit bez diagnostiky. Přesto se dá zvládnout vyměnit například filtry. Rozhodně doporučuji před zimou vyměnit palivový filtr. Když vám ztuhne palivo, tak jeho viskozita klesá. Přes léto palivo pěkně protéká filtrem, ale jak se ochladí, tak zaneseným filtrem to jde hůř, a tím se vám zbytečně zvýší spotřeba.

Podle vás patří automechanik do rodiny. Je to tím, že jsme na autech tolik závislí a potřebujeme někoho, kdo se nám o ně postará?
V praktickém životě se ukazuje, že potřebujeme dobrého zubaře, praktického lékaře a automechanika. Bez auta si většina z nás nedovede svůj život představit. Firmy potřebují, aby jim auta jezdila a vydělávala peníze. Když se partě zedníků rozbije auto a nemohou jet do práce, je to průšvih. Stejně tak auto potřebuje maminka nebo táta, který vozí děti do školy a do kroužků. Automechanik je většinou první, komu voláme, když se nám cokoliv stane s autem. Dobrý automechanik umí zajistit odtah a vyřešit váš problém s autem. Často se stará o všechna auta v rodině, protože dnes mají rodiny dvě i tři auta. Automechanik patří dnes do rodiny, stejně jako lékař.

Není to tak dávno, co přes Vysočinu přeběhla vlna rychloservisů, které byly u supermarketů. Dnes po nich není stopy. Čím to?
Tyto rychlé autoservisy vznikly u obchodních domů. Jejich filosofie byla, že lidé při cestě na nákup nechají svá auta v těchto rychloservisech. Než nakoupí, tak budou mít vyměněný olej nebo třeba výfuk. Tyto projekty zkrachovaly po celém světě. Automechanik dnes nemůže umět všechno. Vy k němu přijdete jako k praktickému lékaři na vyšetření a on musí správně zareagovat na každou variantu. Když nabouráte, tak automechanik musí umět vyřešit pokřivené plechy, ale také rozvodové řemeny. Dobrý automechanik má kolem sebe klempíře, autolakýrníky, někoho, kdo opravuje elektriku v autě. Automechanik se o vás a vaše auto postará od A do Z, nemůže si dovolit říct ne. Stává se, že když se vám v deset večer rozbije auto, tak zavoláte automechanikovi a ten zařídí odtah a také opravu. Právě rychloservisy vám takou službu neudělají a navíc začaly přebírat klienty, což se automechanikům nelíbilo a dali to jasně najevo. Postupně řetězce rychloservisů zkrachovaly.

Jaký autodoplněk bude podle vás letos hitem sezony?
Lidé si zase znovu po krizi začínají užívat života, takže očekáváme nárůst prodejů u střešních nosičů, střešních boxů, nosičů lyží, a jelikož jsme národ cyklistů, tak i nosičů kol. Pro ty, kteří si nechtějí nosiče a boxy kupovat, máme nově otevřenou půjčovnu. Je to služba pro naše zákazníky, která je opravdu využívaná. Hledáme způsoby, jak řidičům více vyjít vstříc.



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.