Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rigó: Rozvozy autodílů dvakrát denně. Kdysi revoluce, dnes samozřejmost

Komerční sdělení   0:02aktualizováno  0:02
Martin Rigó jezdí od svých pětadvaceti motokros, vůně benzinu mu učarovala natolik, že se stala jeho prací. Dvacet jedna let podniká na Vysočině, prodejny Autodílů Meteor najdete ve Žďáře nad Sázavou, Jihlavě a Třebíči. Zaměstnává desítky lidí, miluje motorky a relaxuje na motokrosové trati i třikrát týdně.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Martin Rigó podniká se svou firmou Autodílů Meteor na Vysočině, kromě toho má velkou prodejnu motorek a motorkářského vybavení Rimoto. | foto:  Eva Fruhwirtová

„Motorismus mě táhl od mala. Vzpomínám si, když jsme jezdili na ‚JZD výlety‘, tak mi maminka musela nosit malou židličku, protože jsem nechtěl sedět na sedadle jako ostatní, ale vedle řidiče na židličce. Sledoval jsem pana řidiče i několik hodin a byl jsem spokojený,“ říká Martin Rigó, který má na svém motokrosovém kontě dvě druhá místa v krajské soutěži a účast na mistrovství republiky.

Dvacet jedna let zajišťujete automechanikům na celé Vysočině autodíly. Změnilo se za tu dobu něco v této oblasti?
Když jsem začínal, otevřel jsem specializovanou prodejnu s autodíly na značku Fiat. Každý pátek jsem ráno vyrazil, po obědě jsem přijel a dovezl jsem objednané autodíly. Když přišel zákazník a ptal se na autodíl, který jsme zrovna neměli, tak přišel za týden. Před dvaceti lety dodání náhradního autodílu trvalo třeba až tři týdny. A bylo to v pořádku, nikdo se nerozčiloval. Dnes se lidé neptají, jestli umíte ten a ten autodíl sehnat. Přijde, zeptá se, a když nemáte, odchází jinam. Auta musí jezdit a lidé nechtějí čekat několik dní a týdnů na opravu. Je potřeba se přizpůsobovat době.

Jako první jste zavedli rozvozy autodílů po Vysočině dvakrát denně. Bylo to revoluční? I když dnes se to může zdát jako samozřejmé.
Tenkrát to opravdu byla revoluce. Automechanici nám říkali, že to není potřeba, že stačí jenom jednou. Nastavil jsem systém, že když zavolají dopoledne, tak jim díly odpoledne dovezeme, ať chtěli, nebo ne. Moc dobře jsem z autodílny věděl, že je dobré mít připravené díly a auto opravovat v klidu. Když jsem tento systém zaváděl, tak jsem bojoval i se svými zaměstnanci a musel jsem je přesvědčit, že budeme vozit díly dvakrát denně. Byli jsme dlouho jediní, kteří zaváželi dvakrát denně. Automechanici si na tuto službu zvykli, dnes je závoz dvakrát denně samozřejmostí.

Dnes se nevyplatí spravovat, ale koupit nové. Tohle se říká o spoustě výrobků. Platí to i u autodílů?
Dneska něco opravit není jednoduché, auta jsou prošpikované elektronikou. Dnes není problém, aby auto s obsahem 1200 nebo 1400 cm³ mělo výkon jako tehdejší motory s objemem válců 2000 cm³. Trendem je snižování obsahu válců a k tomu je zapotřebí elektronika. Vše je přesnější a výkonnější. Ale o to složitější je pak zjistit příčinu poruchy. Proto je tak důležitá autodiagnostika. Z mechaniků se stávají více diagnostici než opraváři.

Martin Rigó podniká se svou firmou Autodílů Meteor na Vysočině, kromě toho má velkou prodejnu motorek a motorkářského vybavení Rimoto.

Jezdíte motokros, v Třebíči máte velkou prodejnu motorek a motorkářského vybavení Rimoto. Čím vám motorky učarovaly?
Adrenalin, svoboda. Někdo má rád silnější holky, někdo zase hubené a těžko to jde jinak. Je to v hlavě a není možné sám sebe přesvědčit, že to, co cítím, má být jinak. Závodění a motokros mám v hlavě a nejde to vymazat. Zkoušel jsem i jiná odvětví, ale nejde to, vždycky to skončí u motokrosu. Závodím pořád. Jezdím oblastní závody, zkouším teď mistrovství republiky na Slovensku, kde jsou moc hezké závody plné emocí a spousty diváků. Pět, sedm závodů za rok si odjedu. Je to už méně než před několika lety.

Máte velmi neobvyklý názor na rychlost motorek. Podle vás není potřeba, aby motorky jezdily rychle?
Motorky jsou hodně rychlé, a je proto potřeba být pozorný. Osobně si myslím, že motorky by mohly mít maximálně 400 cm³, tisícovka je fakt hodně. Jsem zastáncem toho, že by motorky měly jet sto padesát, maximálně sto sedmdesát km/hod. Jezdit třísetkilometrovou rychlostí je prostě nesmysl a není to nutný. Jde o to si jízdu užít, a pokud chci lámat rychlostní rekordy, tak doporučuji vyrazit na okruh. Téměř polovina nehod, kde figurují motorkáři, jsou způsobeny řidiči aut, kteří motorkáře přehlídnou, i když jedou podle předpisů. Motorkáři na rozdíl od řidičů aut nemají kolem sebe železo a airbagy, takže jsou mnohem zranitelnější. Řidiči, dávejte prosím větší pozor. Děkuji za všechny a pamatujte na pravidlo šťastného návratu.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.