Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mám řidičák, ale bojím se řídit. Co s tím?

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Máme pro vás tip, jak si navrátit sebevědomí v dopravním provozu. Pokud patříte mezi řidiče, kteří dlouho neřídili a chtějí se bezpečně vrátit za volant, můžete zkusit kondiční jízdy. Nabízí je téměř každá autoškola. Ceny za 45 minut se pohybují mezi 200 až 300 Kč.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Mám řidičák, ale bojím se řídit. Co s tím? | foto: Volkswagen Financial Services

Většinou se začíná od samého začátku. Instruktor vás seznámí se všemi důležitými prvky pro ovládání vozidla, ale také si znovu osvojíte základní technické dovednosti jako rozjezdy, couvání, jízda v hustém provozu, kolmé
i rovnoběžné parkování, jízdu na sněhu, za mokra, náledí apod. Po konzultaci s autoškolou se určí potřebný rozsah celého zdokonalovacího kurzu. Jízdy
je zpravidla možné absolvovat ve výcvikovém vozidle nebo po domluvě
ve vašem vlastním vozidle, na které jste zvyklí.

Kondiční jízdy

Zkuste kondiční jízdy v zimě. Pod dohledem zkušeného učitele se naučíte jezdit za ztížených zimních podmínek, zkušenosti se vám budou hodit.

Kondiční jízdy slouží ke zdokonalení již získaných řidičských dovedností pro osoby, které jsou držiteli řidičského oprávnění. Ovšem nejsou zasvěceny pouze lidem, jež si z jakéhokoliv důvodu přestali
za volantem věřit, mohou je využít i zkušení řidiči, kteří chtějí získat nové řidičské dovednosti
a schopnosti. Využívané jsou také lidmi, kteří
si koupili nové auto a chtějí si ve svém začátku osahat jeho řízení. V rámci kondičních jízd si můžete natrénovat i konkrétní trasu. Ať už z domova do zaměstnání, nebo nově také do školky či školy vašeho dítěte.

„Hlavním důvodem, proč si Češi zaplatí hodiny kondičních jízd, je nejistota
při řízení vozu. V našem průzkumu to uvedlo 26 % dotázaných, “ říká Lukáš Cankař z Volkswagen Financial Services, a dodává: „Nejčastěji tak přitom odpověděli řidiči starší 54 let (36 %), následovaní nejmladší skupinou řidičů
do 26 let (33 %). Až 24 % respondentů bylo nuceno opět usednout za volant
s instruktorem autoškoly kvůli služebnímu vozu, který musí při výkonu svého zaměstnání nově používat.

Zdroj: průzkum, Volkswagen Financial Services

Téměř každý desátý absolvent kurzu kondičních jízd také připustil, že jej zpět do autoškoly přivedlo počasí charakteristické zejména pro zimní období, kdy se auto chová na vozovce jinak než v průběhu teplých měsíců.

Pro koho jsou vhodné kondiční jízdy?

  • Pro lidi, kteří delší dobu neřídili motorové vozidlo (vztahuje se na všechny řidičské skupiny).
  • Pro zájemce, kteří neřídí pravidelně, ale chtějí si uchovat řidičské dovednosti.
  • Pro ty, kteří se chtějí ještě zdokonalit v řízení, například čerstvě po získání řidičského průkazu.
  • Pro maminky po mateřské, pro seniory, prostě pro všechny, kteří chtějí získat více jistoty v řízení svého vozidla.
  • Kondiční jízdy lze využít ale i pro průjezd konkrétní trasou města, kde je například hustý provoz, nebo náročné křižovatky apod.

Kondiční jízdy nemají nějaký předem daný scénář. Zatímco běžný kurz
v autoškole má zákonem určený rozsah 28 vyučovacích hodin jízd, kondiční jízdy jsou velmi individuální. „Někdo neřídil auto třeba dvacet let, takže vlastně začínáme úplně od začátku jízdou
na trenažéru, posléze se přesuneme
na cvičiště a potom se pomalu zapojujeme do stále silnějšího provozu,“ popisuje Aleš Hruška z jedné pardubické autoškoly.

Bojujete s parkováním?

Kape z vás pot, když se několik minut snažíte zaparkovat v podzemní garáži nákupního domu, ostatní řidiči na vás troubí a klepou si na hlavu a vy točíte zběsile volantem sem a tam a auto se ne a ne pohnout tím správným směrem? Tak to nejste jediní. Právě parkování a odhad, kdy auto stočit a jak si správně najet, se v průběhu kondičních jízd řeší téměř nejvíce.

Lámete si hlavu nad tím, proč vás to nenaučili v autoškole? Podle nich
by se parkování rády věnovaly, musely by ale mít k dispozici více hodin povinných jízd (v současnosti zmiňovaných 28). Vhodné by podle autoškol bylo zvýšit jejich počet na 40, což se ale v nejbližší době nechystá. A tak musíme hledat cestu v kondičních jízdách. Nemáte přehled o autoškolách
ve vašem okolí? Zkuste katalog autoškol v ČR.

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.

Nejčtenější

Ložnice by měla být místem, kde se cítíte dobře.
Ložnice by měla být místem, kde se cítíte dobře

Ať už žijete s rodiči, nebo ve vlastním bytě, ložnice by měla být vaším útočištěm, kam si chodíte odpočinout po náročném dni. Doby, kdy v ní byly pouze šatní...  celý článek

SEO má smysl pouze dlouhodobě.
SEO má smysl pouze dlouhodobě

Mnoho lidí se domnívá, že SEO funguje jako nějaké tlačítko – stačí jej zapnout a je hotovo. To je však mylný dojem. Má-li být optimalizace pro vyhledávače...  celý článek

Léto s Huawei má pořádnou šťávu
Léto s Huawei má pořádnou šťávu

Umíte si vůbec představit vyrazit v létě někam bez svého telefonu v kapse? Sotva! Vždyť celý rok telefon nedáme z ruky.   celý článek

Dva nové rodinné patrové domy vyvinula společnost Natura Space CZ a představí...
BĚŽTE ZA EVČOU a splňte si svůj sen o bydlení

Eva Vrabcová - Nývltová bude velet dětským běžeckým závodům. Den plný běhání spojený s představením nových patrových rodinných domů pořádá Natura Space CZ v...  celý článek

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu.
Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu

Do práce, na nákup, za přáteli nebo na výlet? Nemusíte vůz přímo vlastnit, abyste se dostali z místa A do místa B. Když ho budete potřebovat, jednoduše si ho...  celý článek

Další z rubriky

Pět osvědčených tipů, jak připravit vůz na letní dovolenou.
Pět osvědčených tipů, jak připravit vůz na letní dovolenou

Řada z nás má cestování v krvi. S úderem letních prázdnin rovnou nasedáme do auta a vydáváme se na příjemnou letní dovolenou. Ať už do českých luhů a hájů nebo...  celý článek

Mám řidičák, ale bojím se řídit. Co s tím?
Mám řidičák, ale bojím se řídit. Co s tím?

Máme pro vás tip, jak si navrátit sebevědomí v dopravním provozu. Pokud patříte mezi řidiče, kteří dlouho neřídili a chtějí se bezpečně vrátit za volant,...  celý článek

Chcete vyrazit k moři s partou přátel? Jeďte jedním vozem.
Chcete vyrazit k moři s partou přátel? Jeďte jedním vozem

Mezi hlavní důvody, proč jezdí Češi na dovolenou autem, patří možnost neohlížet se na druhé a sestavit si vlastní harmonogram, tempo a zabalit si s sebou více...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.