Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malé a střední firmy podceňují pojištění pohledávek

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
„Podle statistik postihne více než polovina úpadků malé a střední podniky. Jen malá část těchto podniků si přitom pojišťuje své pohledávky,“ říká k tématu pojištění pohledávek Ing. Berta Wünschová pojišťovací makléřka ze společnosti Satum.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Malé a střední firmy podceňují pojištění pohledávek | foto: EULER HERMES SA

Zástupci těchto firem nemají totiž dostatečné informace a navíc jsou přesvědčeni, že pojištění pohledávek je určeno spíše velkým firmám. Problém je v tom, že malé a střední podniky mnohdy nemají administrativní zázemí a bojí se byrokratické zátěže či ceny pojištění.

Na českém pojistném trhu nabízí pojištění pohledávek čtyři specializovaní pojistitelé a každý z nich se snaží přizpůsobit produkt právě pro menší podnikatele. Jedná se o jednoduché a nekomplikované pojištění proti finančním rizikům, jakými jsou platební nevůle anebo platební neschopnost odběratele.

Unikátní produkt úvěrového pojištění kryje veškeré odběratele firmy

EULER HERMES SA, organizační složka

Ing. Dana Hochmannová, regionální manažerka z pojišťovny Euler Hermes zmiňuje produkt Simplicity. „Jedná se o jedinečný produkt úvěrového pojištění určený právě SME firmám. Jeho výhodou je především to, že kryje veškeré odběratele firmy – včetně těch se špatnou bonitou, které by standardní pojištění vyloučilo z pojistného krytí.“ Je šitý přímo na míru zákazníkům. Ocení ho také firmy s mnoha odběrateli, které je těžké prověřit nebo kteří se často mění (např. zákazníci dopravních společností). Sjednání pojistné smlouvy je velmi jednoduché - není potřeba vyplňovat žádný dotazník, ani předem prověřovat odběratele, není zde žádné hlášení obratu. Navíc má zákazník možnost ověřit si bonitu u 500 odběratelů zcela zdarma. Pojistná ochrana platí pro 27 zemí světa.

Pojištění pohledávek významně snižuje vaše riziko

Simplicity nabízí dvě úrovně pojistného krytí, přičemž obě jsou k dispozici v rámci jednoho pojistného. Za prvé jde o základní krytí – všichni odběratelé se zůstatkem nad 6 tis. Kč a s dobou splatnosti až 90 dní jsou pojištění automaticky do výše 60 % z nezaplacených pohledávek. Pojišťovna má dále zavedený systém hodnocení bonity klienta od 1 do 10. Známkou 1 hodnotí zákazníka, který je velmi bezpečný, známkou 10 pak takového zákazníka, který je v insolvenci.

Pokud byste chtěli navýšit pojistné krytí až na 90 %, můžete požádat o hodnocení zákazníka. V případě, že obdržíte známku 1 až 6, je možné krytí navýšit až na zmiňovaných 90 %. Pojistnou událost je nutné nahlásit do 90 dnů od data splatnosti faktury nebo do 30 dnů od vzniku oficiální platební neschopnosti. A to je v podstatě jediná administrativa spojená s tímto pojištěním.

„Vzhledem k tomu, že pohledávky ve společnosti standardně představují 30 až 50 % aktiv, jedná se o nezanedbatelné riziko, které je možné snížit právě pojištěním pohledávek. Velmi často je pojištění pohledávek pro malé a střední podniky jedinou možností, jak ochránit vlastní podnikání. Někdy totiž může zákazník, u kterého jste nejvíc v klidu, představovat to nejvyšší riziko,“ uzavírá Ing. Berta Wünschová ze společnosti Satum.

Autor:

19 tweetů ze života rodičů, které vás rozesmějí
19 tweetů ze života rodičů, které vás rozesmějí

Hlášky, které bez dětí nevymyslíte.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.