Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Logistika na Balkáně vyžaduje dobrou znalost trhů i mentality

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Balkánské země patří k tradičním partnerům českých vývozců i dovozců. Pro snadnější vstup na tyto trhy je důležitá i kvalitní logistika a komunikace s balkánskými zástupci.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Logistika na Balkáně vyžaduje dobrou znalost trhů i mentality | foto: GTL, SPOL. S R.O.

České výrobky mají na balkánských trzích velmi dobré jméno. Kromě tradičních oborů, jakými jsou automobilový průmysl a strojírenství, se na dobrých výsledcích obchodní bilance podílí i chemický a hutní průmysl. Dalšími typickými vývozními komoditami jsou plastové produkty, elektronika, sklo a keramika a zajímavé výsledky vykazují i české pivovary. Český export je podporován Ministerstvem průmyslu a obchodu, které má ve významných balkánských městech své zástupce.

České firmy mají na Balkáně dobré jméno

„Průnik na balkánský trh není jednoduchý a vyžaduje dobře připravené exportéry s kvalitními a konkurenceschopnými výrobky. Naše firmy by měly být navíc připraveny i na větší časovou náročnost, kterou vyžadují zdejší obchodní jednání, a to kvůli ověření spolehlivosti a kvality zahraničního partnera. Naopak české společnosti mají na Balkáně dobré jméno, co se týče důvěryhodnosti,“ říká Robert Karanikos, obchodní zástupce logistické společnosti GTL.

A co se týče dovozu, pak kvalita výrobků a rovněž počet dodavatelů z balkánských zemí pomalu roste a na našich pultech stále častěji nacházíme z těchto oblastí například textil, potraviny a kosmetiku.

Logistika na Balkáně vyžaduje dobrou znalost trhů i mentality

Balkán jako brána mezi kontinenty

Státy Balkánského poloostrova se díky své strategické poloze na křižovatce třech světadílů a jejich námořním přístavům stávají novou bránou pro čínské zboží mířící do jihovýchodní a střední Evropy, čímž je v důsledku ovlivněna logistika a mění se přepravní trh. K logistickým výhodám balkánských zemí patří možnost kombinace různých druhů dopravy – silniční, železniční a lodní. Mezi největší logistický trend na Balkáně patří intermodální doprava (kombinace silniční a železniční dopravy). Zákazník může v tomto případě dostat zajímavější cenu, ovšem na úkor delší dodací lhůty.

Logistika na Balkáně vyžaduje dobrou znalost trhů i mentality

Logistika mezi ČR a Balkánem

„Naše společnost je na přepravy mezi Českou republikou a zeměmi Balkánského poloostrova specialistou, působíme na tomto trhu již 18 let. Specializujeme se na přepravy kusových zásilek – prostřednictvím naší firmy mohou zákazníci posílat zásilky od kartonu až po kamion včetně doplňkových služeb. Naši zákazníci mohou využívat nejen logistické služby v tuzemském skladu v Říčanech u Prahy, ale i v logistických centrech našich zahraničních partnerů např. v Istanbulu, Izmiru, Soluni, Athénách, Sofii, Bukurešti nebo Bělehradě,“ doplňuje David Meduna, manažer kvality GTL.

Více informací najdete na www.gtl.cz.

Autor:

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.