Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Loď Elektronemo na solární energii brázdí vody Vltavy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
První česká loď využívající k pohonu solární energii vyplula na Vltavu. Novinkou jsou i tři malé lodě na hybridní pohon Šárka, Vlasta a Libuše.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Projektování a stavba Elektronema trvaly několik let, než mohla být loď letos poprvé spuštěna na vodu. | foto: Pražská paroplavební společnost

Loď Elektronemo je unikátním projektem Pražské paroplavební společnosti, nejstarší české firmy, která letos slaví 145. výročí svého vzniku.

Projektování a stavba Elektronema trvaly několik let, než mohla být loď letos poprvé spuštěna na vodu. Při několik měsíců trvajících provozních zkouškách už dokázala přitáhnout velký zájem odborné i laické veřejnosti.

Pojme 12 cestujících a je přímo koncipována pro provoz v centru Prahy, nevydává totiž při jízdě prakticky žádný hluk a samozřejmě nezatěžuje životní prostředí ani emisemi. Se svými pasažéry bude pravidelně vyplouvat na okružní jízdy z přístaviště na Kampě.

První solární loď

Geniální a statečný kapitán Nemo byl v románech Julese Verna průkopníkem pohonu plavidel elektrickou energií, což si v té době málokdo dokázal představit.

Elektronemo, který se svým jménem hlásí k odkazu této literární postavy, se stal průkopníkem pohonu lodí solární energií v českých podmínkách. Loď je 10,2 metru dlouhá a 3,2 metru široká, dva elektromotory o maximálním výkonu 4,4 KW,baterie jsou napájeny ze tří solárních panelů, umístěných na střeše lodi.

Loď Elektronemo

Další informace o lodi a fotografie ke stažení najdete na www.elektronemo.cz. Přístaviště na Kampě najdete mezi Karlovým mostem a Lichtenštejnským palácem.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot.
Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot

Teplotní rekordy přepisují i letos dlouhodobé rekordy. Jak se toto extrémní počasí podepsalo na technice, kterou využívají administrativní budovy? Jak obstály...  celý článek

SEO má smysl pouze dlouhodobě.
SEO má smysl pouze dlouhodobě

Mnoho lidí se domnívá, že SEO funguje jako nějaké tlačítko – stačí jej zapnout a je hotovo. To je však mylný dojem. Má-li být optimalizace pro vyhledávače...  celý článek

Ložnice by měla být místem, kde se cítíte dobře.
Ložnice by měla být místem, kde se cítíte dobře

Ať už žijete s rodiči, nebo ve vlastním bytě, ložnice by měla být vaším útočištěm, kam si chodíte odpočinout po náročném dni. Doby, kdy v ní byly pouze šatní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.