Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize dnes a denně? Staňte se mistrem v řešení problémů

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Schopnost řešení problémů má největší vliv na úspěch nebo porážku v životě každého člověka. I když to většina lidí nerada slyší, problémy, těžkosti a komplikace jsou běžnou součástí života. Nejde tedy o to, jak se jim vyhnout, ale jak na ně reagovat. Zvládání a řešení problémů je dovednost, která vás posune v životě nejdál. A dodá vám sebedůvěru a radost ze sebe samého.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Staňte se mistrem v řešení problémů | foto: Media Empire s.r.o.

V podstatě se každá firma nalézá co dva nebo tři měsíce v krizovém období, které může ohrozit její existenci, pokud nebudou včas podniknuty účinné kroky. Podobně každá osoba zažívá co dva až tři měsíce krizi – osobní, finanční, rodinnou nebo zdravotní. Schopnost tyto krize řešit vypovídá o síle naší osobnosti, kdy se skutečně ukáže, co v nás je.

Neztraťte směr

Během letu letadla dochází k jednomu efektu, který každý pilot dobře zná a který se raději zamlčuje cestujícím. 99 % času se stroj nachází mimo svůj určený kurz! Důvodem jsou atmosférické podmínky, vzdušné proudy, turbulence, bouřky a magnetická pole, která působí, že letadlo často vybočuje z letové dráhy.

Přesto při startu můžete slyšet pilota, jak hlásí něco takového: "Dámy a pánové, děkujeme, že jste si vybrali naši společnost. Let bude trvat přibližně 5 hodin a 12 minut. Přistaneme v 17.40. Přeji příjemný let."

Většinu života scházíme z kurzu. Jakmile se do něčeho pustíme, děláme jeden krok vpřed a dva kroky vzad. Proto musíme být připraveni neustále korigovat svůj směr, abychom neztratili ze zřetele cíl. A především se musíme rozhodnout, že se nevzdáme, dokud nedosáhneme cíle.

Cíl nebo přání – plánujte vlastní budoucnost

Pouze 3 % lidí mají jasně stanovené životní cíle a plán, jak jich dosáhnout. Jenom 3 % dospělých se každý den zabývají realizací svých nejdůležitějších cílů. Ostatní mají místo cílů pouze přání. Lidé mají naděje, sny, fantazie.

Říká se tomu "závan cigaretového dýmu", protože rychle zmizí a není nic, na co by se mohli soustředit. Nic, co by určilo směr jejich jednání. Proto si plánujte velmi pečlivě vlastní budoucnost a dávejte jí konkrétní tvar, abyste maximálně zvýšili pravděpodobnost úspěchu.

Logo Media Empire

Počítejte s těžkostmi a nebojte se řešení problémů

Nebojte se řešení problémů, ale řešte je moudře. Prospěje to rozvoji vaší osobnosti. Tady platí - co tě nezabije, to tě posílí. Aneb - byl to severní vítr, který zformoval nejsilnější kmen Vikingů.

Určitě už jste slyšeli tuto radu: "Když jsi nervózní a nevíš, co dělat, běhej a křič." Tak se chová většina lidí, když se dostanou do krize. Máme přirozenou tendenci reagovat negativně na krizové situace. Stresující myšlenky a negativní emoce okamžitě ovládnou náš mozek a ochromí schopnost analyzování, vyhodnocení a účinného řešení problémů.

Když přestanete kontrolovat své myšlenky a emoce, jednáte podle schématu ,,boj nebo útěk." Přijdou špatné informace a vy budete útočit nebo couvat.

Nesoustřeďte se na problém, ale na řešení problému

Žádná z těchto voleb však není správná strategie v krizové situaci. Základním krokem k zachování klidu v krizi je vědomé odmítnutí nepromyšlené reakce. Začněte hluboce dýchat, uklidněte své myšlenky a zamyslete se, co uděláte a řeknete.

Představte si, že vás všichni sledují a tato krizová situace je testem, jak obstojíte.

Chcete vědět více? Stáhněte si v sekci "zdarma" na www.vzdelavacifilmy.cz audioprogram "Nikdy se nevzdávej", 180 minut kvalitních informací o řešení problémů a krizových situací. Můžete jej poslouchat třeba během jízdy autem.

Autor:
Témata: krize, Letadlo

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?
Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?

Již čtvrtým rokem proběhl mezinárodní letní dotazník Ferratum Barometer srovnávající výdajové návyky 16 zemí Evropy a Commonwealthu. Ten je pravidelně prováděn...  celý článek

Dluhopisy nastartovaly pivovar ve Frýdlantu a výnos potěšil mecenáše
Dluhopisy nastartovaly pivovar ve Frýdlantu a výnos potěšil mecenáše

Zámecký pivovar Frýdlant znovu sklízí úspěch u zákazníků i na odborných soutěžích. Pomohla mu k tomu i finanční injekce od milovníků piva a těch, kdo nechávají...  celý článek

Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR.
Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR

Startup Enehano Solutions slaví první narozeniny. Za úvodních 12 měsíců stihl více než některé firmy za dlouhé roky. Firma získala ocenění IBM Partner roku...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.