Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koupil auto „z dovozu“, domů už nedojel

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Auta, ať už nová, či ojetá, se prodávají každý den. Pokud se rozhodnete pro ojetinu, hledáte dobře a vybíráte s rozumem, můžete narazit na opravdu kvalitní vůz za příjemnou cenu. Stejně tak se ale její nákup může změnit v nekončící noční můru.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ilustrační snímek | foto: Autotým

Své o tom ví i pan Švehla, který se ve svém bezbřehém entuziasmu rozhodl pro koupi ojetého vozu za podmínek, které nebyly ani zdaleka předpisové. Touha po novém voze však přehlušila všechny varovné signály a pan Švehla se nestačil divit.

Navrch huj, vespod fuj

Vyhlédnutá škodovka lákala ještě zánovním leskem, a protože ji prodejce nabízel za slušné peníze, vydal se nebohý kupec do severních Čech. Očarován libými tvary Octavie II. generace ignoroval fakt, že technická kontrola automobilu proběhla v servisu kamarádů protřelého prodejce, a protože při testovací jízdě auto jelo a vše se zdálo v pořádku, nebyl důvod k pochybám.

Ty se dostavily až ve chvíli, kdy se svou novou chloubou uháněl ku Praze. Neblahé znamení v podobě oranžové kontrolky následované prudkým snížením výkonu auta jej dovedlo k neúprosné pravdě – stal se obětí podvodu. 

Překvapením nebude, že prodejce se již zkontaktovat nepodařilo. Až posléze pan Švehla zjistil, že auto s avizovanými 184 000 kilometry jich mělo najeto o pořádnou dávku víc – 310 000 a ani další údaje po důkladné kontrole s příslušnými subjekty neseděly.

Případem se zabývala nejen Policie ČR, ale také Autotým, který se specializuje právě na bezpečný a transparentní nákup ojetých vozidel. „Případ pana Švehly není zdaleka ojedinělý, bohužel stále existují prodejci, pro které je zisk určujícím kritériem,“ varuje Jiří Beneš, jeden z rádců Autotýmu. „Proto se snažíme kupující neustále vzdělávat a informovat o tom, na co si mají dát pozor a jak mohou předejít podobné situaci,“ doplňuje.

Jiří Beneš z Autotýmu při technické kontrole vozidla

Jiří Beneš z Autotýmu při technické kontrole vozidla

Neudělejte stejnou chybu také

Podle Beneše ignoroval pan Švehla několik znamení, které jej měly varovat před nepoctivostí prodejce a které mohly zklamání zabránit. 

„V první řadě doporučujeme brát s sebou do bazaru zkušeného kamaráda či profesionála, který se v problematice vyzná a současně může zastat roli krotitele vašich vášní. Pokud se do auta zamilujete, je těžké na něm hledat chyby,“ popisuje častou praxi odborník. 

Při technické kontrole je pak na místě nejen odborník, ale také nezávislý servis, kde nehrozí spiknutí s prodejcem. „Zevrubná technická kontrola vozu je jeden z klíčových kroků, které u každého prověřovaného automobilu děláme,“ říká Jiří Beneš. 

Kromě technického stavu a dohledání původu vozu nesmíme zapomenout ani na to, abychom měli na prodejce reálný kontakt. A pokud vám bude chtít „prodejce“ nabulíkovat, že nemá účet u české banky a potřebuje peníze jedině v hotovosti, jako tomu bylo v případě pana Švehly, je to podle něj další důvod k obezřetnosti.

Ačkoliv se mohou některé úkony při kontrole vozidla zdát jako samozřejmé, v hektickém okamžiku nákupu vozidla můžete na mnoho důležitých věcí zapomenout. Jak dodává pan Švehla: „Přeci jen jsme národ vyčůraný jako dírka do sněhu a každý si chce co nejsnadněji vydělat.“

Koupil auto „z dovozu“, domů už nedojel

O Autotýmu:

42 % vozidel v ČR má stočený tachometr. Každých 40 minut je odcizen jeden vůz. 50 % vozidel je nelegálně upraveno pro trh a 18 % vozidel je závadových (dle údajů Cebia, spol. s.r.o.)

Služba Autotým vznikla v roce 2014. Jejím cílem je pomoci lidem při hledání ojetého automobilu, prověření jeho původu (Autotým spolupracuje se společností Cebia, spol. s.r.o.), kontrole technického stavu a financování vozidla. Potenciálnímu kupci vozu tak nabízí všestranný produkt a stoprocentně zastupuje jeho zájmy. Veškeré služby provádí pravidelně proškolovaní kvalifikovaní profesionálové s dlouholetou praxí, kteří od vzniku Autotýmu prověřili již stovky automobilů. Cena základního balíčku je již 1 490 Kč.

Více na www.autotym.cz.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.