Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korporátní klienti oceňují lidský přístup a dlouhodobé partnerství

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Raiffeisenbank je nejen bankou pro fyzické osoby či malé a střední podnikatele. Je také dlouhodobým a spolehlivým partnerem velkých a nadnárodních firem s miliardovými obraty. O tom, co může banka takovýmto společnostem nabídnout a na čem staví svůj úspěch, jsme si povídali s Barbarou Tutass.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Korporátní klienti oceňují lidský přístup a dlouhodobé partnerství,“ říká Barbara Tutass, ředitelka divize Large Corporates. | foto: Raiffeisenbank

Jak dlouho se Raiffeisenbank věnuje péči o velké korporátní klienty?
Na tento segment se zaměřujeme již od samého počátku našeho působení v České republice, tedy od roku 1993. Málokdo dnes už ví, že první pobočka Raiffeisenbank, otevřená v Českých Budějovicích, se soustředila právě na firemní bankovnictví.

Čerpáme rovněž ze zkušeností a tradic naší mateřské skupiny Raiffeisen Bank International (RBI) a samozřejmě spolupracujeme s jejími členskými bankami. Je to systém výhodný pro všechny, navzájem si pomáháme a zároveň se od sebe můžeme mnohému naučit. I díky tomu máme na tuzemském i zahraničním trhu silné postavení a za poslední dva roky jsme se podíleli prakticky na všech velkých transakcích, které se v České republice uskutečnily.

Co vše velkým korporátním klientům nabízíte?
V mé divizi se věnujeme výhradně velkým firemním klientům s obratem nad 1,5 miliardy korun ročně. Zajišťujeme pro ně na vysoké úrovni komplexní podporu a poradenství v oblastech financování, a to včetně strukturovaných, syndikovaných a exportních úvěrů, cash managementu a treasury. Jsme aktivní také na kapitálových trzích, snažíme se pro klienty hledat optimální kapitálovou strukturu a rozložení zdrojů.

Standardně pracujeme s úvěry v řádech 30 až 50 milionů euro, jsme ale schopni zpracovat i částky vyšší než 100 či 150 milionů euro. U těchto větších transakcí spolupracujeme s naší mateřskou společností RBI či s některou ze sesterských bank skupiny. Managementu firem pak nabízíme také možnost využít nadstandardní osobní péči v rámci našeho privátního bankovnictví.

Hodně mluvíte o spolupráci v rámci skupiny RBI. Jaké výhody to přináší klientům?
Spolupráce v rámci naší skupiny je opravdu velmi úzká a klienti z toho profitují nejen při již zmíněných objemných transakcích, ale také při obchodování přes hranice České republiky. Jsme schopni firmy podpořit například tím, že jim zajistíme založení účtu v sesterské zahraniční bance, představíme je tam a v případě potřeby pomůžeme s financováním na novém trhu. Klient tak přijde do banky, kde jej už znají a přesně vědí, co potřebuje.

Nejčastěji spolupracujeme s Tatra bankou, která je na Slovensku jedničkou na tamním trhu korporátního bankovnictví. Musím říci, že ze strany skupiny cítíme velkou podporu, a je vidět, že český trh je pro RBI velmi důležitý.

Co vás od konkurence nejvíce odlišuje?
Jsme zdravá, kapitálově silná a stabilní finanční instituce, která umí klientům nabídnout vše, co v dané chvíli potřebují. Přes naši velikost jsme stále velmi flexibilní bankou schopnou připravit individuální řešení šité na míru konkrétnímu klientovi. Velký rozdíl oproti konkurenci vidím také v kvalitě a zkušenostech našich zaměstnanců.

Většina pracovníků na seniorních pozicích pracuje v divizi Large Corporates deset i více let a jsou tedy schopni s klienty utvořit stabilní, pevný a dlouhodobý vztah, který je založen na vzájemné důvěře a spolupráci. Velmi ctíme základní bankovní pravidlo, které zní: „Poznej svého klienta“. Na to se na tuzemském trhu bohužel často zapomíná.

U nás klient nalezne opravdové partnery, na které se může spolehnout, kteří jsou na vysoké odborné úrovni, rozumí jeho potřebám a problémům a mají nástroje k jejich rychlému vyřešení. A které také zastihne, kdykoli to opravdu potřebuje.

A pokud byste měla zmínit něco z produktové oblasti. Co by to bylo?
Zmínila bych hned několik sofistikovaných treasury řešení, která nabízíme lokálně i v rámci skupiny. Jako jedna z pouhých dvou českých bank jsme aktivním clearingovým členem evropského komoditního trhu prostřednictvím European Commodity Clearing (ECC), kde jsme pro naše klienty schopni vypořádat jejich transakce. V posledních letech jsme rovněž velmi aktivní v exportním financování, při strukturování našich produktů se tak zaměřujeme právě na podporu našich vývozců.

Zmínila jste důraz na kvalitu zaměstnanců. Jak si nové kolegy vybíráte?
Vyžadujeme především vysokou míru odborných znalostí, bez těch se totiž v našem oboru neobejdete. Proto se intenzivně věnujeme vzdělávání našich zaměstnanců a vytvořili jsme efektivní trainee program, který patří k nejlepším na českém trhu.

Každý rok pořádáme do tohoto programu náročné výběrové řízení. Pokud uchazeč uspěje, seznámí se následně se všemi odděleními banky, absolvuje řadu školení a mnoho času stráví přímo v týmech divize Large Corporates. Kromě odborné stránky hodně dbáme také na komunikativnost a lidskost. Jak už jsem říkala, zaměstnanci jsou naší obrovskou přidanou hodnotou, kterou klienti velmi oceňují.

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?
Jsme stabilní univerzální banka působící na českém trhu napříč všemi segmenty a stavíme zejména na principu dlouhodobých vztahů. Ve všeobecné rovině tedy chceme být pro naše klienty především důvěryhodným a spolehlivým partnerem. Nejde nám pouze o to, abychom prodali naše produkty či služby. Chceme se spolu s klientem dívat do budoucna, tu budoucnost s ním tvořit, být mu sparring partnerem při posuzování jeho záměrů a pak také finančním partnerem, který mu pomůže jeho vize realizovat.

Vzhledem k obchodním příležitostem, které na českém trhu vnímáme, jakož i kapitálové podpoře naší mateřské skupiny, je naší jasnou prioritou růst. Když budu hovořit konkrétněji, pak naše strategie stojí na třech pilířích.

První tvoří naši dlouhodobí zákazníci, pro něž jsme hlavní bankou. Zde chceme samozřejmě dále růst a tuto skupinu klientů rozšiřovat o ty společnosti, kde jsme momentálně až druhou či třetí bankou. K tomu také patří kontinuální oslovování nových zákazníků.

Druhý pilíř představují firmy, které působí na mezinárodním trhu a spolupracují s jinými bankami v rámci skupiny Raiffeisen Bank International. Zde bychom rádi využívali přeshraničních synergií.

A do třetice chceme pokračovat ve strukturovaných, exportních a syndikovaných transakcích, protože zde vidíme velkou tržní příležitost.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.