Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo vám zaručí potisk čehokoliv?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
U nás patří ke špičkám, pravidelně vyhrávají soutěže v 3D reklamě, už řadu let jsou hvězdami oboru. Následující rozhovor se zakladatelem a majitelem české společnosti SPEED PRESS Plus, Ing. Miroslavem Hrdinou je o krizi, Číně, kopírování a krásných nových strojích, které skutečně potisknou cokoliv.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kdo vám zaručí potisk čehokoliv? | foto: Reklamní a dárkové předměty SPEED PRESS

Povězte, dostáváte dárky od svých obchodních partnerů?

Občas dostanu dobré víno, ale spíš se mi to nestává, protože naši obchodní partneři vědí, že by to bylo nošení dříví do lesa. Reklamních předmětů máme skutečně plné sklady.

U nás jste jedni z největších. Kolik jich vlastně ročně vyrobíte?

Velkou roli v segmentu 3D reklamy sehrála krize. Dříve našimi hlavními zadavateli byly z 50 % reklamní agentury, dnes máme víc než 85 % našich zakázek od koncových klientů a 15 % tvoří velké reklamní agentury, které jsou na trhu etablované už řadu let. Pro ně vyrábíme na zakázku produkty v našich partnerských továrnách na Dálném východě, protože překupovat pro agenturu zboží vyrobené v Evropě je příliš drahé.

Tyto tendence, že se bude vlivem globalizace v obchodě zmenšovat prostor pro další mezičlánky, jsme si uvědomili už v roce 2007. Zkrátka zaměření na koncového klienta je sice velmi náročné, ale funguje skvěle a myslím si, že to bude vlastně fungovat vždycky, protože přímá komunikace s koncovým klientem vám zabezpečí dlouhodobou budoucnost spolupráce.

Zároveň eliminujete chyby v toku informací přes mezičlánek. Brzy už nepůjde pouze o cenu, jako tomu bylo v době krize, ale důležitá bude kvalita servisu, přístup ke klientovi, nové výrobky, proaktivita, zkrátka skutečná přidaná hodnota, to každý umět nebude.

Pracujeme-li nyní především pro koncového klienta, musíme být schopni nabídnout mu cokoliv. Tím pádem dnes máme v našem systému zaknihováno a zdokumentováno 60 tisíc výrobků. To u nás má kvalitně opravdu málokdo. V oblasti reklamy a podpory prodeje nikdo.

Kdo vám zaručí potisk čehokoliv?

Ovlivnila krize váš obor hodně?

Velmi, naši významní korporátní klienti stále opakovali: nejdůležitější je cena. Kreativita byla druhořadá. Naštěstí už si marketingové úseky velkých korporátů uvědomily, že zajímavé a užitečné produkty, které propagují jejich značku, nemohou být jen dohady o „desetníkách“.

Dá se říct, jaká je životnost reklamního předmětu, pomineme-li životnost fyzickou?

Samozřejmě záleží na charakteru produktu, ale obecně morální životnost reklamního předmětu je z hlediska podpory prodeje poměrně dlouhá, na rozdíl třeba od elektronické reklamy. Hovoří se o 8 měsících až jednom roku. I když některé luxusní reklamní předměty lidé používají třeba i 10 let.

Kdo vám zaručí potisk čehokoliv?

Máte pravdu, že v on-linu reklama už spíš otravuje.

To je podle mě velký problém, na druhou stranu je to logické, protože elektronická média jsou maximálně dostupná, sledovanost internetu stále exponenciálně stoupá, náklady na vytvoření on-line reklamy jsou směšné oproti jakékoliv jiné reklamě. Ale vezměte si, kolik z reklamních sdělení na internetu si v tom obrovském množství zapamatujete. Proto vidím perspektivu v 3D podpoře prodeje. Je to fyzická věc, kterou vám někdo daruje, užitečná a zároveň hezká. Máte z toho radost a můžete to používat, min. třeba osm měsíců. Upřímně, takové promo vám internet nikdy neposkytne.

Kdo vám zaručí potisk čehokoliv?

Tužkou ani flashkou už dnes ale nepřekvapíte. Dá se vymyslet ještě něco nového?

Nejsem si jistý, v jakém rozsahu může přijít něco zcela nového, ale opět se inovace začínají prosazovat, například v materiálech. Před krizí se inovovalo zhruba 30 % výrobků za rok, během ní max. 8 – 10 %, nyní už se to opět začíná v celé západní Evropě zvedat. Je to velmi náročné, protože třeba u nás je skutečně málo designérů, kteří přijdou s něčím zcela novým. Důvodem je vyvážený kompromis mezi designem a sériovou vyrobitelností. Je sice řada studentů VŠ v tomto oboru, ale jejich produkty nejsou dostatečně propracované, aby mohly sloužit v praxi a zároveň nebyly příliš drahé. Spíše než užitečný, nově modifikovaný a hezký výrobek vymýšlejí umělecká díla, která jsou ale pro efektivní sériovou výrobu nepoužitelná.

Vyrábíte také v Číně, proč? Je to levnější?

Samozřejmě, sice jsme kvůli devalvaci koruny znevýhodněni kurzem, koneckonců i euro oslabuje. Oproti tomu mzdové náklady a cena práce jsou v Evropě velmi vysoké, takže evropští výrobci se vzhledem k nákladům na práci nemohou dostat na takové ceny jako při výrobě v asijských továrnách. Vyrábíme běžné, užitečné a technicky standardní výrobky, které asijská továrna vyrábí pro celý okolní svět. Tedy se jedná o série řádově vyšší, než spotřebuje evropský trh. Spolupráce s výrobními závody na Dálném východě je oboustranně velmi výhodná. My tam fungujeme už řadu let a já to hodnotím jen pozitivně, tamější pracovní síla je každý rok kvalitnější, výrobky dokonalejší a propracovanější. Dnes už nepoznáte na výrobku, jestli byl vyroben v Německu, v Číně nebo v Indii.

A není vám to u nás malé?

V našem oboru se nikomu zatím výrazně nepodařilo uspět za hranicemi Česka. Je nesmyslné vozit relativně velmi levné produkty přes polovinu Evropy. Navíc třeba Němci jsou patrioti, ti si raději koupí reklamní předmět od lokální firmy. Samozřejmě existuje několik evropských velkoskladů. Ty pracují na bázi rychlých dodávek pro regionální partnery. Neobchodují s koncovými klienty, navíc v objemech pro celou Evropu (500 milionů lidí) mohou výrobky alespoň částečně ochránit patentem nebo ochranou designu a značky. Oblast plagiátorství se sice zmenšuje, ale stále existuje.

Kdo vám zaručí potisk čehokoliv?

Je pravda, že když zadáte do vyhledávače 3D reklama, vyjedou vám stovky odkazů na firmy, které se tím živí.

Ano, v rámci Česka se pohybujeme v extrémně konkurenčním prostředí. Vlivem krize přišlo mnoho lidí o práci, takže začali podnikat na vlastní pěst, a vzniklo tak mnoho společností, které se zabývají dodávkami reklamních předmětů. Na druhou stranu v poslední době dost takových firmiček zaniklo. Nebyly schopné žít z minimální obchodní marže za překup a samy nic nevyráběly. Překupování zboží a i služeb nemá perspektivu.

Takže vlastní výroba je základ úspěchu?

Zcela jistě nás tento fakt odděluje od některých firem. Důležitá je také úroveň služeb, bezchybnost, logistika distribuce, přidaná hodnota v tiskových technologiích a rozumná výroba vlastních výrobků.

V poslední době jsme hodně investovali do tiskové výroby, především do nákupu špičkových strojů na plnobarevné tisky. Jsou sice poměrně drahé, pohybují se v řádech statisíců eur, ale jejich návratnost je rychlá. Navíc s nimi dokážeme i obyčejný levný výrobek upravit designově tak, že má větší přidanou hodnotu. Všechno je ekologické, čisté, rychlé, zkrátka velmi efektivní oproti dosavadním běžným technologiím. Na jakýkoliv materiál vytisknete cokoliv.

Třeba naši klienti z řad automobilových, tabákových společností a výrobců potravin tyto možnosti využívají. Mohou pracovat se všemi prvky, které používají v televizní reklamě nebo na billboardech, a to na čemkoliv, ve všech barvách a parametrech a za velmi příznivou cenu. Bez toho bychom nemohli na trhu dlouhodobě uspět.

Více informací najdete na www.speed-press.cz.

Autor:


Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.