Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Každý výtah je originál, říká šéf firmy Výtahy VOTO

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Bylo mu sladkých 19 let, když se vrhl do podnikání. „Všechno jsem viděl růžově. Zaměstnal jsem dva lidi a tak jsem začal podnikat ve výtahařině. Bez zkušeností, byla to pro mě španělská vesnice,“ vzpomíná dnes Tomáš Vokurka, jednatel firmy Výtahy VOTO, která se pyšní mottem: Vždy máme řešení.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Každý výtah je originál, říká šéf firmy VOTO | foto: Výtahy VOTO Plzeň s.r.o.

„A to není jen plané heslo. Přistupujeme tak ke každé zakázce,“ stojí si za tím jednatel firmy, která má dnes 60 zaměstnanců.

Co všechno dnes vaše podnikání ve výtahařině obnáší?
Naše zaměření je na atypické výtahy. Vyrábíme trojúhelníkové, kulaté, lichoběžníkové výtahy. Jednou jsou úzké, jindy zase široké. Zkrátka tak, aby se vešli do všech baráků, i těch starých. V posledních letech máme největší podíl na tržbách z rekonstrukcí paneláků a starých domů, kde výtahy dosloužily a musí se postupně vyměňovat. Jsme schopni vyrobit prakticky všechny výtahy. Od malého nákladního do 50 kg, na pizzu do restaurace nebo do skladu přes všechny možné osobní výtahy, na postele, na lůžka, pro invalidy, na auta. Není nic, čehož bychom nebyli schopní. Neděláme jen stavební výtahy a vrátky.

Dá se tedy říct, že nabízíte komplexní servis?
Výtah vymyslíme, vyprojektujeme, vyrobíme, namontujeme a potom jsme schopni dělat i veškerý servis a údržbu. Čím více výtahů vyrobíme, tím více máme pak zákazníků.

Co všechno musí uživatel vědět, když za vámi přijde s tím, že chce do domu výtah?
V lepším případě to je tak, že má jasnou představu. To se ale stává málokdy. Většinou se všechno začne rýsovat až po návštěvě technika přímo na místě, pak se ty představy korigují. Až se dojde ke kompromisu přijatelnému pro obě strany. Co je proveditelné za přiměřené peníze. A co se také hodí pro konkrétní místo. I když baráky vypadají stejně, typově je výtahů spousta.

Každý výtah je originál, říká šéf firmy VOTO

Jak vás tak poslouchám tak se dá říct, že každý výtah je originál?
V podstatě ano, málokdy najdete stoprocentní shodu. Abychom to ale měli jednodušší, snažíme se používat typizované jednotlivé komponenty, které se dají použít napříč všemi výtahy. Není to ani tak kvůli zrychlení dodávky, ale spíš jde o snížení ceny.

Jaká je ideální doba od první návštěvy u zákazníka až po moment, kdy už výtah funguje?
Většinou to je záležitost několika let. Průměrný výtah do průměrného baráku přijde zhruba na milion korun. A to když zákazník zjistí, většinou ho polije pot. Potom začne kolečko shánění financí, projektu a stavebního povolení. Měsíce a roky utíkají. Samotná realizace už potom nezabere tolik času, na všechny výtahy máme dobu dodání tři měsíce. Další měsíc a půl pak trvá samotné zprovoznění a kolaudace.

Máte i pobočku v Praze. Dá se vyjádřit poměr zisků v Plzni a tam?
To se změnilo. Celá léta měla pražská pobočka výrazně větší podíl na chodu firmy než centrála v Plzni. Za posledních deset let se to otočilo. Plzeň a vůbec západní Čechy navrch.

Čím si tenhle obrat vysvětlujete? Není to třeba tím, že jste z Plzně a jste tady známější?
Neřekl bych. V Praze je obrovská konkurence. Každá firma, ať už z Čech nebo z Moravy, ale i ty zahraniční, mají touhu mít sídlo nebo alespoň pobočku v Praze. A tím vzniká obrovský přetlak, konkurenční boj tam je tvrdší.

A co poměr mezi servisem a výrobou nových výtahů?
My jsme od začátku chtěli žít z výroby nových výtahů, servis jsme brali spíš jako nutné zlo. Zpočátku to dokonce byla i ztrátová složka. Jak ale přibývá výtahů, které vyrobíme, tak už je servis i dneska smysluplná činnost. Pořád pro nás ale zůstávají jasnou prioritou nové realizace.

Každý výtah je originál, říká šéf firmy VOTO

Lze přesně říct, kolik výtahů ročně vyrobíte?
Děláme zhruba 150 výtahů. Tuhle linii se nám daří držet. Není tam markantní nárůst, ale ani propad, přestože stavebnictví v posledních pěti letech stagnuje. My držíme stejný standard.

Takže zmiňovaná krize ve stavebnictví se vás nedotkla?
Dá se říct, že se nás nějak extra ne. Ale je to přesně podle známého hesla: voják se stará, voják má. Je třeba pořád pracovat, neusnout na vavřínech. 

Máte nějaký „kousek“ – výtah, na který jste zvlášť pyšní?
Krásné výtahy tady vznikaly před deseti lety, kdy byl boom stavět banky a různá honosná sídla. Jeden konkrétní bych ale nejmenoval.

Tak zkuste alespoň ten nejdražší?
Máme zajímavou skupinu zákazníků z Prahy a okolí. Jde o lidi, kteří mají pěkné a drahé věci, ale nechtějí, aby se o tom veřejně mluvilo. Takže tam jsme dělali nejhezčí a také nejdražší výtahy. Paradoxně šlo o rodinné vily a sídla, maximálně čtyři patra. Výtah vyšel třeba na dva miliony korun. 

Jste známí už natolik, že chodí zákazníci za vámi nebo musíte vy za nimi?
Posledních deset let už chodí spíše k nám. Lidi si asi mezi sebou řeknou, že odvádíme kvalitní práci. 

Máte nějakou zajímavou novinku?
Okrajově jsme se pustili do výtahů pro imobilní. Dodáváme křesla, která se používají v místech, kde je těžší přístup.

Na jakém principu fungují?
Člověk v podstatě sedí na židli, která s pomocí vodící lišty kopíruje schodiště. Vyveze vás do patra. Na české poměry jde o bohužel relativně drahou věc, byť ve světě jde o velmi často používané zařízení. Ta nejjednodušší aplikace, když je rovný terén, přijde na 70 tisíc. Ale jakmile tam zatáčí schodiště nebo je podesta, tak cena vyšplhá až na 200 tisíc.

Stavíte výtahy výhradně v ČR nebo expandujete i do zahraničí?
Výtahy už jsme stavěli všemi směry od ČR. Nejvzdálenější jsou na Sibiři.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.