Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kávové trendy 2014 podle NCA: lidé chtějí rozmanitost káv v práci i doma

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Spotřeba kávy neklesne, bude pokračovat nárůst u káv připravovaných doma.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kávové trendy 2014 podle NCA (National Coffee Association) | foto: Lirika Plus lateral, LEVEL

Nápojová ambulance, jako poskytovatel kávových služeb v kancelářích, musí vědět, co se na trhu s kávou děje. Americké trendy dříve nebo později dorazí také do Evropy. Proto je zajímavé podívat se na to, jak vypadají  zvyky pití kávy v USA. Prezentované údaje pocházejí ze zprávy NCA – National Cofee Association. 

Spotřeba kávy v průběhu minulého roku vzrostla a trend individuálně připravovaných kávových specialit nejeví žádné známky zpomalení. Osmdesát tři procent dotázaných dospělých v USA uvedlo, že mělo včera minimálně jednu kávu, což je o 5 %  více než v loňském roce. Současně s tím procento těch, kdo si dopřejí kávu denně, je stabilní (63 %).

Nejnovější výzkum NCA o spotřebě kávy na trhu také ukazuje, že formát vaření kávy doma pokračuje a dramaticky roste. Dvanáct procent dospělých Američanů uvedlo, že nyní vlastní kávovar, proti 10 % v loňského roku a 7 % v roce 2011. To má vliv i na další číslo, že si doma připravil svoji oblíbenou kávu téměř jeden ze tří dotázaných (31 %). 

Mladší spotřebitelé mají lepší vztah k míchaným nápojům na bázi espressa, než je jiných věkových skupin. Šestnáct procent dotázaných z  věkové kategorie 18-39  si včera dopřálo míchaný nápoj na bázi espressa, jako je caffe latte, nebo capucciono, v porovnání s pouhými 6 % u věkové skupiny nad 60 let.

Nicméně se zdá, že celková denní spotřeba kávy u mladších spotřebitelů klesá. U věkové skupiny 18-24 klesla denní spotřeba kávy na 41 % z 50 % z loňského roku, pro skupinu 25-39 spotřeba klesla na 59 % z 63 % .

Naopak, celková denní spotřeba kávy u věkové skupiny nad 60 se zvýšila na 76 % proti 71 % v roce 2012 , a pro skupinu 40 - 59 na 69 % z 65 % v loňském roce. Ze studie také vyplývá, že skupina 60+ upřednostňuje tradiční, gurmánskou kávu, neb její spotřeba narostla na 24 % z 19 % v roce 2012. U skupiny 25 až 39 je tomu naopak, hodnoty klesly na 18 % z 26 % v loňském roce.

"Studie NCA prokázala, že americká spotřeba kávy pokračuje v trendu směrem vzhůru a pro spotřebitele je stále více důležitá rozmanitost a pohodlí přípravy," komentuje fakta Robert F. Nelson, prezident a výkonný ředitel NCA . 

NCA provádí studie národních trendů pití kávy každoročně od roku 1950. Jedná se o nejdelší dostupné statistické řady spotřebitelských konzumací v USA. Letošní studie vychází z národně reprezentativního vzorku 2 840 dospělých, kteří absolvovali on-line průzkum.

Bohužel nejsou k dispozici separátní data o spotřebě v průběhu pracovní doby. Tato spotřeba je zahrnuta do dotazu: Měl jste včera alespoň jednu kávu?

Trendy pití kávy pro rok 2014 tedy jsou: gurmánské kávy, míchané nápoje na bázi espressa, domácí příprava kávy, rozmanitost káv a pohodlná příprava. Nápojová ambulance jako poskytovatel kávových služeb v kancelářích je připravena na letošní trendy reagovat. 

Autor: Petr Veselý, Nápojová Ambulance, www.n-a.cz

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.