Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Nejdůležitější při hledání zaměstnání je aktivně se o své budoucí místo zajímat. Čím více zdrojů využijete, tím větší je vaše šance na úspěch. Nespoléhejte se tedy na jediný zdroj hledání, ale naopak kombinujte více způsobů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci | foto: ManpowerGroup s.r.o.

Nejdříve ze všeho sepište svůj životopis. Poté začněte procházet jednotlivé nabídky pracovních pozic na internetových serverech. Na těchto stránkách existují další možnosti, jak o sobě dát vědět – například vložit svůj životopis do databáze životopisů a firmy vás tak mohou oslovovat samy. Doporučujeme obě formy kombinovat.

Agentury nabízejí pracovní místa, která na internetu nenajdete

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci

Dále je potřeba sestavit si seznam personálních agentur, které významně rozšíří možnosti, protože vědí, co se děje uvnitř společností, pro které dělají nábory, a mají přehled i o otevřených místech, která na internetu nejsou.

Nejdůležitější je oslovit svoje známé. Podle některých průzkumů se až 70 % všech volných míst obsadí pomocí známých. Velkým pomocníkem potom může být Facebook nebo LinkedIn, jejichž prostřednictvím můžete oslovit velký okruh lidí.

Nebojte se oslovit potenciálního zaměstnavatele napřímo

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci

Pokud to nezabere, je potřeba jít dále a potom přichází téměř obchodní práce. Zájemce o práci by si měli dále na internetu v katalozích firem vyhledat všechny firmy ve svém oboru v okruhu, kam až je ochoten dojíždět, a pak je všechny obvolat nebo nejlépe je obejít. 

Je to jako když nabízíte lidem nějaký produkt nebo výrobek, ale zde prodáváte sebe a své nadšení pracovat.

Je dobré si připravit strukturu toho, jak chce zaujmout. Fungovat může třeba „Dobrý den, jmenuji se Petr Pátek, zaujalo mě (například) vaše zahradnictví a váš přístup k zákazníkům. Mám mnoho zkušeností z práce na farmě a v zahradnické firmě. Nehledáte nyní nějakou výpomoc? Můžete si mě třeba pár dní vyzkoušet a pak se rozhodnete, jestli byste pro mě měli dlouhodobější práci.“ 

Stačí jen stručné odrážky. Důležité ale je, aby mu tato úvodní „prodejní“ řeč seděla a cítil se přirozeně a uvolněně.

Pokud to nevyjde, nechá na místě alespoň papír s kontakty a popisem zkušeností. Na internetu je mnoho popisů, jak reagovat v určitých situacích při pohovoru. Nejlépe ale funguje zdravé sebevědomí a pozitivní nálada. A to je na tom asi nejtěžší – nenechat se otrávit.

Inzeráty v tištěných médiích jsou aktuální i v dnešní době

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci

Tradičním, ale stále efektivním zdrojem hledání je sledování inzerce v tištěných mediích. Pročítejte inzeráty v denním tisku i ve specializovaných přílohách, vycházejících pravidelně určité dny v týdnu. 

Pokud hledáte zaměstnání a nechcete se spoléhat jen na úřady práce nebo ostatní již uvedené možnosti, můžete oslovit personální agentury. Ty se zvláště ve větších městech stále častěji stávají prostředníky mezi společností, která chce obsadit určitou pracovní pozici, a uchazeči usilujícími o získání pracovního místa.

Ať využijete jakékoli cesty, nestačí jen zaslat životopis a čekat nečinně na odpověď. Buďte stále aktivní a trpěliví, oslovujte další a další firmy! Vaše úsilí se určitě dříve nebo později vyplatí.

Jiří Halbrštát, ManpowerGroup

ManpowerGroup

Největší česká personální společnost, která pomáhá lidem a firmám uspět na trhu práce. Více aktuálních informací o světě práce naleznete na www.manpowergroup.cz.

Autor:

Tvarohovo-krupicový dort
Tvarohovo-krupicový dort

Potěšte rodinu rychlou dobrotou

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.