Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete vydělávat na Amazonu? Můžeme to naučit i vás, říká Jan Furiš

Komerční sdělení   0:02aktualizováno  0:02
Jan Furiš se svými kolegy učí lidi podnikat na Amazonu, jednom z největších internetových obchodů na světě. Jejich kurzy vloni absolvovaly stovky lidí, nyní spouští na internetových stránkách www.podnikaninaklic.cz další kolo.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Tomáš Pulpán, Jan Furiš, Jakub Pavlovský, Zdeněk Steiner při jednom ze seminářů kurzu Megabyznys. | foto: Archiv Megabyznys

Na podzim jste otevřeli první kolo vlastních kurzů v češtině. Jaký měly úspěch?
Do kurzu se přihlásilo 300 zájemců o nastartování vlastního podnikání. Počítali jsme až s 500 účastníky, ale nakonec jsme byli rádi za nižší číslo. O to víc intenzivněji jsme se mohli všem studentům věnovat.

Jak dlouho takový kurz trvá?
Program trvá dva měsíce. Během této doby by měl být každý schopný dostat svůj značkový produkt do prodeje na Amazonu v USA. Vzdělávací program se skládá z osmi modulů, které kopírují celý proces nastartování podnikání – od založení prodejního účtu na Amazonu, výběru vhodného produktu, hledání dodavatele, realizaci vlastní značky, zalistování produktu, dodání produktu do skladu Amazonu až po marketing a následné prodeje. Celkem jsme natočili 137 vzdělávacích videí o délce 960 minut.

O kurzu MEGABYZNYS

  • Trvání kurzu: 2 měsíce
  • Trvání on-line podpory: 3 měsíce
  • 8 modulů –137 videí (960 min.)
  • 10 živých on-line vysílání
  • 5 aplikací
  • 1 živý workshop
  • 5 mentorů
  • 300 účastníků kurzu v roce 2015;
    50 % má svůj produkt na Amazonu
    82 % v průzkumu uvedlo, že kurz splnil jejich očekávání

Co dál účastníkům nabízíte?
Ke každému modulu pořádáme jednou týdně živé on-line vysílání, kde studentům na příkladech ukazujeme, jak aplikovat v ­praxi nabyté informace ze vzdělávacích videí. K ­dispozici je pro účastníky také členská sekce, kde nám mohou pokládat dotazy a ­svěřovat se s problémy, které jim pak pomáháme řešit. Podpora začínajících podnikatelů trvá tři měsíce a­po tuto dobu reagujeme každý den na jejich dotazy. K­ dispozici mají pět mentorů.

Na konci kurzu má tedy absolvent firmu v Americe a prodává na Amazonu vlastní zboží?
Někdo nastartuje své podnikání za dva měsíce, jiný třeba za čtyři. Většina studentů chodí přes den do zaměstnání a po večerech budují svá podnikání. Na konci kurzu prodávají své produkty na Amazonu v USA. Do programu jsme také přizvali odborníky na zakládání firem, kteří studentům pomáhají nastartovat byznys po administrativní stránce.

Podle čeho si má člověk určit, jaké zboží by měl na Amazonu prodávat?
Amazon disponuje takzvaným seznamem bestsellerů, tedy nejprodávanějších položek. Studenti se jimi inspirují při hledání vhodných produktů. Je mnohem snazší uspět na zavedených trzích, než vytvářet trhy nové. Mnozí zájemci se však mylně domnívají, že stačí pouze zkopírovat dobře zavedený produkt a je hotovo. Takhle to ale nefunguje. Naše studenty učíme, jak produkt inovovat. Inovace zavedených produktů vytváří zdravé konkurenční prostředí, kde v­boji o zákazníka přidaná hodnota znamená více než snižování cen. Podívejte se například na pana Elona Muska a­jeho Teslu – přišel s nápadem, jak inovovat automobily, a­ způsobil revoluci.

Je v rámci kurzů i marketing? Naučí se student svůj produkt prodávat?
I zázrak potřebuje marketing, proto v kurzu také učíme, jak prodávat produkty. Dostat se na 10 prodaných kusů zboží denně není žádná raketová věda a dřív nebo později to zvládne každý. Našim studentům říkáme, ať mají na prodaném kuse minimálně pět dolarů zisk. Při 10 prodaných kusech to dělá 50 dolarů denně. To je 1­ 500 dolarů měsíčně, tedy 36 ­000 korun. Ideální je do budoucna prodávat pět až deset produktů s podobnou kalkulací.

Účastníci kurzu MEGABYZNYS

  • 73,7 % jsou muži
  • 53,4 % chodí do zaměstnání
  • 76,7 % je ve věku 26 až 45 let
  • 47,4 % má vysokoškolské vzdělání
  • 26,3 % má měsíční příjem nad 40 000 Kč

Kolik účastníků podzimního kurzu začalo na Amazonu podnikat?
V této chvíli 50 procent studentů prodává své produkty na Amazonu. Nedávno jsme dělali průzkum mezi našimi studenty a ptali jsme se i těch, kteří na Amazonu ještě neprodávají, čím to je. Nejčastější odpověď byla, že jim v tom brání časové důvody – prostě se ke kurzu ještě nedostali, ale mají v plánu ho dokončit.

Překvapilo vás něco z výsledků průzkumu?
Myslel jsem, že budeme mít v kurzu živnostníky nebo podnikatele. Z ­našeho průzkumu vyplynulo, že většina z nich jsou vysokoškolsky vzdělaní lidé na manažerských pozicích s nadprůměrným příjmem. Jejich hlavní motivací je dosáhnout finanční svobody a opustit zaměstnání. Prostě být sám sobě šéfem.

Teď spouštíte druhé kolo kurzů. Co v nich nabízíte?
Ano, dáváme příležitost dalším 300 zájemcům o podnikání na Amazonu. Čekají je dva měsíce pilné práce, radosti, ale i překonávání mnoha výzev. Tento obchodní model je o něco rychlejší a méně finančně náročný než klasické podnikání, ale jinak je to byznys se vším všudy. To nejtěžší na tom asi je vystoupit ze své komfortní zóny a postarat se o to, aby se věci skutečně staly. Student musí plně přijmout úlohu podnikatele, i když třeba zatím chodí do zaměstnání.

Připravili jste nějaké novinky?
Aktualizovali jsme celý kurz. Na internetu se mění vše velmi rychle a ­je potřeba sledovat nové trendy. Navíc jsme natočili s odborníkem modul na účetnictví a daně a rozšířili portfolio služeb, jako například platby do zahraničí. Také jsme zrychlili systém podpory, abychom mohli studentům co nejrychleji poradit.

Vy sám na Amazonu také stále podnikáte?
Už to budou skoro čtyři roky, kdy jsem u Amazonu naskladnil svoji první várku zboží. Kromě fitness pomůcek a dalších produktů jsme nastartovali i prodej oblečení, o který se stará hlavně má přítelkyně. První úspěch se na Amazonu dostavil velmi rychle a já jsem byl tímto obchodním konceptem nadšený. Bavil jsem se o něm s mými známými a oni to vyprávěli zase svým známým. Najednou mě začali kontaktovat cizí lidé, abych jim pomohl rozběhnout jejich vlastní podnikání na Amazonu. Proto jsem dal s mými obchodními partnery hlavy dohromady a vznikl tento vzdělávací program. Na výsledek se můžete podívat na www.podnikaninaklic.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.