Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké hodnoty tvoří české podnikatelky? Hovoříme o miliardách

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Věnovali byste pozornost podnikatelce s ročním obratem 34,5 miliardy korun? Letošní 9. ročník Ocenění Českých Podnikatelek přinese 720 takových žen – semifinalistek projektu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

O skrytém potenciálu s Janem Mühlfeitem | foto: AGENTURA HELAS , s.r.o.

Za devět let projektu porota vybírala z 119 719 podnikatelek, přičemž letos to bylo přesně 17 887 podnikajících žen.

„Mým cílem je sdělit ženám, že jejich podnikání má smysl. Že jejich pracovitost, píle i náklady mají svou cenu. Že má cenu podnikat. A my je chceme za jejich pracovitost ocenit,“ uvedla nový ročník Helena Kohoutová, zakladatelka projektu Ocenění Českých Podnikatelek. „Myšlenka poukazovat na úspěch českých firem u nás a ve světě je společným jmenovatelem i našich dalších projektů, které všechny shrnujeme pod značkou Budujeme hrdé Česko.“

V čem vidí hodnotu své firmy prozradily vítězky předchozí ročníku OCP

V čem vidí hodnotu své firmy prozradily vítězky předchozí ročníku OCP

Hodnota firem vlastněných ženami roste stejně jako samotný počet těchto firem – na základě dat odborného garanta projektu CRIF – Czech Credit Bureau dosáhl poměr firem vlastněných pouze ženami letos 14 %, což je za posledních deset let téměř dvojnásobný nárůst. Společnosti vlastněné ženami jsou tradičně mladší, menší, ale zdravější, s trvalou a rostoucí hodnotou.

„Naše analýzy ukazují, že ženy jsou v podnikání stále aktivnější. Například jsme zjistili, že došlo ke zvýšení podílu obchodních společností vlastněných jen ženami o 6 procentních bodů z původních 8 % v roce 2005 na 14 % v roce 2016. Když k tomu doplním informaci, že obchodní společnosti vlastněné pouze ženami vykazují lepší výsledky při hodnocení závažnějších negativních informací než firmy vlastnění pouze muži, musíme si jen přát, abychom zmíněné trendy v našich analýzách mohli v budoucnu potvrdit,“ uvádí Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která je odborným garantem projektu Ocenění Českých Podnikatelek.

Generálním partnerem Ocenění Českých Podnikatelek – OCP je ČSOB, pod jejíž patronací proběhne soutěžní kategorie Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka. Hlavními partnery jsou Česká pojišťovna, pod jejíž patronací bude udělena cena za inovativní řešení, a Microsoft ČR, který je patronem Ceny za výjimečný růst firmy. Auditorem projektu je NSG Morison. Patronkou 9. ročníku Ocenění Českých Podnikatelek je Doc. PhDr. Dr. phil. Laura Janáčková, CSc.

Jak získat to co chci, hovořila Laura Janáčková, patronka 9. ročníku OCP

Jak získat to co chci, hovořila Laura Janáčková, patronka 9. ročníku OCP

Ondřej Novodvorský, ředitel pro malé a střední podniky, Microsoft ČR, komentuje: „Síla a krása projektu Ocenění Českých Podnikatelek je v tom, že přináší skutečné a jedinečné příběhy. Svět se nám – hlavně díky moderním technologiím – mění před očima a všichni hledáme inspiraci, jak neustrnout, ale stále se rozvíjet. Právě to nás na OCP baví.”

„Těším se, že udělíme za Českou pojišťovnu cenu za inovativní řešení podnikatelce, která díky svým nápadům a neoblomné síle prosadí mnohdy v počátku i zdánlivě neřešitelné. A díky tomu pak roste nejen její firma, ale i ona sama. A u toho Česká pojišťovna nemůže chybět,“ říká Šárka Dolanská, Krajská ředitelka Praha II, Česká pojišťovna.

Nový ročník byl zahájen prestižní konferencí Women In Business v prostorách Kláštera minoritů sv. Jakuba. Program konference inspiroval dalšími možnostmi, jak tuto hodnotu firem ještě posílit a zvednout. Martin Buranský, ředitel ČSOB Advisory, vyzdvihl význam rodinných firem a jejich bohatství, přičemž poukázal na důležité aktuální téma – generační převod ve firmách. „Staré čínské přísloví říká, že velký majetek nepřežije tři generace. Každý majitel rodinné firmy by si proto měl položit otázky, jako: Existuje člen rodiny, který má předpoklady pokračovat v podnikání? Vím, co se stane s mým majetkem, když tady nebudu?“ doporučuje Martin Buranský.

Tiskovou konferencí co tvoří hodnotu vaší firmy byl zahájen 9. ročník OCP

Tiskovou konferencí co tvoří hodnotu vaší firmy byl zahájen 9. ročník OCP

„Oceňujeme podnikatelky na základě jasných kritérií a zároveň na základě jejich silných podnikatelských a životních příběhů. Jsem ráda, že kolem sebe vidíme tolik žen, které se neztratí v silné tržní konkurenci a přemýšlí o svých firmách v dlouhodobém horizontu,“říká Michaela Lhotková, ředitelka Segmentu Firemního bankovnictví ČSOB, která je generálním partnerem Ocenění Českých Podnikatelek.

Petr Šíma, partner auditorské společnosti NSG Morison téma rozvedl – jak změnit firmu, aby byla sexy pro investory, banky a novou generaci? Poukázal na důležitost vizí, kdy je nutné vidět svou firmu vždy o krok napřed. Hodnotu firmy zvyšuje růst tržeb s úsporou nákladů, investice do majetku, pracovní kapitál, financování, řízení rizik a samotná doba existence firmy. „Všechny aspekty se musí potkávat ve vzájemné synergii a zároveň je dobré uklidit všechny kostlivce,“ upozorňuje Petr Šíma.

„Vzhledem k tomu, že největšímu procentu českých podnikatelek je nyní více jak 60 let, je přirozené, že se setkáváme se značným nárůstem žen, co chtějí své podnikání v nejbližších 3 letech předat či prodat. Proto našich letošním posláním v rámci OCP je apelovat na ženy, aby si uvědomily, že úspěšný proces předání své firmy trvá ne zřídka i 2–3 roky a zároveň jim ukázat jednotlivé postupy, možnosti a nutnosti ke zdárnému předání firmy“, konstatuje partner NSG Morison Petr Šíma.

Na generační výměnu se zaměřil Martin Rejmíš, partner společnosti a projektový manažer Palatinum Campus, který poukázal na důležitost připravenosti mladší generace z hlediska zkušeností a vzdělání. Naopak Luděk Palata, ředitel Private Equity & Corporate Finance BHS Securities, se zaměřil čistě na problematiku investic do firmy a základní principy v podobě orientace na růst a dlouhodobého investičního partnerství.

V následující talk show zpovídala Helena Kohoutová další hosty. Jako první přišel na pódium Jan Soukup, majitel a General Manager Mediarex group a cestovní kanceláře Blue Holiday, ale také režisér, producent. Podle Jaroslava Soukupa je reklama a vizibilita „rock’n’roll“ firmy. On sám se vizí nebojí, a proto se rozhodl rozjet rock’n’roll ještě více – coby majitel marketingové agentury založil cestovní kancelář pořádající zájezdy. „Patřím ke generaci, která mohla do svých vysněných zemí cestovat leda prstem po mapě. Když se přestřihly dráty, k čemuž jsem snad ještě na FAMU trochu pomohl, byla to neskutečná euforie. Dodnes zažívám zvláštní pocit euforie, když přejíždím hranice dříve nedostupných zemí,“ říká Jan Soukup. Pro každé podnikání platí i jeho přístup k zákazníkovi: „Naše obchodní filozofie je jasná – každý klient je osobnost se svými unikátními požadavky.“

Jako zástupkyně úspěšné rodinné firmy, kde se navíc skvěle zdařilo provést generační výměnu, dorazila Kateřina Kadlecová, spolumajitelka a generální ředitelka USSPA. Tento podnik z Dolní Dobrouče na Orlickoústecku je již dvacet let úspěšným a největším českým výrobcem vířivek a termálních bazénů, které exportuje do mnoha zemí světa. A co je podle Kateřiny Kadlecové největší hodnotou jejich rodinné firmy? „Naše filozofie vychází ze silných základních hodnot. Je to samozřejmě naše rodina, která rodinné firmě dává náboj, ale jsou to také desítky dalších lidí, celý sehraný tým. Když měli lidé z managementu naší společnosti před nějakým časem odpovědět na otázku, co je podle nich nejsilnější hodnotou USSPA, nejčastěji zaznívalo – opravdovost!“

O své zkušenosti se podělit také Jan Mühlfeit, bývalý President Microsoft Europe, globální stratég, kouč a mentor. Řadu let ovlivňoval vývoj v Microsoftu a osobně pracoval s Billem Gatesem. Účastníkům konference poradil, jak objevit a využít své silné stránky. „S potenciálem každého člověka se dá pracovat. Můžeme najít, v čem je unikátní a správným způsobem využít jeho specifických vlastností a schopností,“ říká Jan Mühlfeit.

Řadu hostů zakončila Laura Janáčková, docentka klinické psychologie Sexuologického ústavu 1. LF UK a VRN v Praze, zakladatelka Institutu partnerských vztahů a autorka řady knih. Poradila, jak zvýšit ženský a mužský potenciál a jak vylepšit komunikační strategii pro obě pohlaví. To se dá využít v podnikání. „I firma může svádět,“ upozorňuje Laura Janačková a dodává: „Myslím, že od počátku věků to byla právě rozdílnost muže a ženy, která umožnila vznik nejsilnějších lidských emocí a nejzajímavějších nápadů.“

Do Ocenění českých podnikatelek - OCP se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta CRIF - Czech Credit Bureau, který jejich firmu doporučil na základě analýzy, která mimo jiné zohledňuje i dostupnost účetních závěrek za roky 2012–2014, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč (tržby roku 2014) a hodnocení iRating ve stupních 1–11. Splňovat musí pravidlo 100% vlastnictví a českého občanství. Doba podnikání musí být minimálně 4 roky.

Projekt podporuje české podnikatelky, oceňuje jejich projekty, inovace, ekonomický růst, osobní přístup, společenský dopad a kultivaci podnikatelského prostředí. Již od roku 2008 poukazuje na společenskou odpovědnost drženou v rukou českých žen a pomáhá budovat hrdé Česko. Podnikatelkám přináší nové zkušenosti a inspiraci a nabízí příležitost získat nový nadhled a ještě větší uspokojení z podnikání.

Podnikatelky nyní mají možnost podávat přihlášky do letošního ročníku, a to až do uzávěrky dne 23. září 2016 ve 12 hodin. Vyhlášení vítězek proběhne na slavnostním vyhlášení 3. listopadu 2016 v Praze. Více informací o projektu naleznete na stránkách.

OCP patička 2016

OCP patička 2016

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.