Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vypadá efektivní firemní výuka angličtiny?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Jazyková vybavenost zaměstnanců je zároveň vizitkou každé mezinárodní firmy. Základem je, aby všichni zaměstnanci pracující v multikulturním prostředí ovládali anglický jazyk na komunikativní úrovni.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak vypadá efektivní firemní výuka angličtiny? | foto: THE BRITISH ACADEMY of language

Pokud však jeden či více pracovníků nedisponují požadovanými jazykovými znalostmi, je třeba jim zajistit výuku angličtiny na vlastní náklady. Co byste měli vědět a na co si dávat pozor v případě, že se rozhodnete vyslat své zaměstnance na jazykový kurz angličtiny?

Spousta jazykových škol nabízí několik typů kurzů. Jaké jsou mezi nimi rozdíly?

Téměř všechny školy nabízí skupinové kurzy pro veřejnost, na které se může dostavit kdokoliv z řad široké veřejnosti. Úroveň znalosti anglického jazyka se určí na základě rozřazovacího testu, který pořádá jazyková škola. Studenti jsou pak rozděleni do skupin dle aktuálních jazykových znalostí.

Výuka probíhá jako v klasické škole, kdy je třeba dojíždět na jednotlivé přednášky. Individuální kurzy jsou vhodné pro zaměstnance, kteří mají nedostatky v určité oblasti (písemná komunikace, ústní komunikace, slovní zásoba specifická pro určitý obor, telefonické hovory). Individuální kurzy mohou probíhat buď  v prostorách školy nebo u vás v firmě.

Firemní jazykové kurzy

THE BRITISH ACADEMY of language

Firemní výuka zahrnuje jazykové kurzy na míru, které jsou určené výhradně pro vybranou skupinu zaměstnanců. Výuka pak nejčastěji probíhá v prostorách firmy (záleží na domluvě s lektorem), díky čemuž zaměstnanci neztrácejí drahocenný čas přejížděním z místa na místo. Stejně jako u jiných kurzů, i zde jsou základem rozřazovací testy, díky nimž lektor získá představu o jazykových schopnostech vašich zaměstnanců. Dle výsledků sestaví skupiny, ve kterých bude vyučovat s ohledem na jazykovou úroveň a potřebu jednotlivých členů. Vy jako zaměstnavatel tak budete mít jistotu, že jazykový kurz vašim zaměstnancům dá přesně to, co chcete.

Motivujte své zaměstnance

Často se stává, že na začátku mají všichni zaměstnanci o jazykové kurzy neskutečný zájem. Postupem času však jejich nadšení začíná opadat. Někteří přestávají chodit na přednášky, jiní zanedbávají pravidelnou přípravu atd. Výuka se tak může stát neefektivní, i když ji bude vést zkušený lektor. Jak tomu zabránit?

Vytyčte svým zaměstnancům nějaký studijní  cíl. Tímto cílem může být po dokončení semestru složení jazykových zkoušek a získání příslušného certifikátu (FCE, CAE, CPE), kdy v případě, že zaměstnanec zkoušku nesloží, zaplatí poměrnou část kurzovného zpět zaměstnavateli. Účast v hodinách můžete podmínit měsíčními či ročními prémiemi atd.

Důležité je, aby zaměstnanci měli důvod, proč ve studiu pokračovat a nepolevovali vždy, když se jim zrovna nebude chtít. Tento motivační systém je nutí se neustále zlepšovat. Jakmile vaši zaměstnanci uvidí, že již po pár přednáškách jsou na tom s angličtinou lépe, bude je výuka bavit. Uvidí smysl svého snažení a o to jde především. Aby sami pochopili, že firemní jazykové kurzy nenavštěvují pouze kvůli svému zaměstnavateli, ale hlavně - kvůli sobě.

www.britishacademy.cz

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.