Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákulisí cestovky Periscope: jak se chystají zájezdy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Článek vznikl na základě otázky, která nás občas rozesměje: co děláte v cestovce po zbytek roku, když máte sezónu jen v létě? Jakoby připravit zájezdy bylo jednoduché. Jen si tak cestovat po příslušných zemích, napsat pár mailů na rezervace ubytování, předat doklady průvodcům a zájezdy mohou vyrazit. Jaká je realita?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

veletrh | foto: Periscope Skandinávie, s.r.o.

Málokdo si umí představit, kolik času se po celý rok prosedí u počítačů. Připravit zájezdy od základu trasy, detailního textu, kalkulace, zpracování do katalogu(ů) a na web - to je velké dílo. Také strašně moc papírujeme (účetních dokladů z našich zájezdů jsou ročně tisíce…).

Nezapomeňme na účast na veletrzích, silné prodejní měsíce prosinec až březen, občasné služební a studijní cesty. A tak kalendářní rok i 9 měsíců od sezóny k sezóně uteče jako voda…

Před deseti lety jsme slýchali od klientů též "výtku": vaši cestovku jsme až do letoška neznali. Ačkoliv jsme už v té době působili 10 let (za rok nám tedy bude 20), zhruba do roku 2000 byla situace v cestovním ruchu jiná, než dnes. Poznávací zájezdy po Evropě zajišťovalo mnoho menších cestovek snad v každém městě. Zájem klientů o poznávání byl tak veliký, že např. v roce 1997 byli Češi v počtu přenocování v norských ubytovnách na třetím místě hned za Nory a Němci.

Tak silný zájem je už dávnou minulostí. Navíc zájezdy mohla organizovat každá firma s příslušným živnostenským listem. Od r. 1999 je nutné mít koncesi a tzv. pojištění proti krachu. Od dob zmíněné výtky jsme se propracovali ve významného tour-operatora a myslím, že jsme už známí dostatečně.

Zájezdy do islandské divočiny nebo Shetlandské ostrovy

spokojení zákaznící CK

Jaká je funkce tour-operatora? 

Jde o spolupráci s jinými cestovkami. Prodeji zájezdů prospívá, pokud jsou uvedeny ve více katalozích více cestovek. Tour-operator vykonává funkci "velkoobchodu", kdy jeho produkty (zájezdy) odebírá a dále prodává další obchodník. U klasických poznávacích zájezdů někdy ani nevíte, zda vedle vás sedí klient CK Periscope nebo od CK INEX, Alpina či FIRO-tour.

S některými cestovkami nás spojuje zájem uskutečnit zájezdy, které jsou něčím specifické a pro které bychom sami nenašli tolik zájemců. Příkladem je parádní zájezd Turistika v islandské divočině, který je určen pro nejnáročnější turisty. Ten organizujeme společně s CK Kudrna. Naopak zájezdy na Shetlandské ostrovy (patří ke Skotsku) organizuje CK Poznání.

Zviditelnění CK Periscope Skandinávie v posledních letech je opravdu patrné. Jak se to podařilo?

Když jsme již poněkolikáté narazili na to, že ani norské ani islandské centrály cestovního ruchu nemají zájem své země v Česku propagovat, zintenzivnili jsme propagaci našich hlavních cílových destinací, kam pořádáme zájezdy, vlastními prostředky. Taková propagace není jen tištěná inzerce. Snažíme se zajistit, aby se o těch zemích psaly články, mluvilo v rádiu či v televizi atp.

Na Island nyní levněji

Pomohl vám v tomto směru loňský výbuch sopky na Islandu? Islanďané jej pokládají za nejlevnější reklamu: o Islandu se mluvilo a psalo všude.

V loňském INFOSCOPE jsme tématu přírodních divů a živlů na Islandu, který je právě jimi zajímavý, věnovali dvě stránky. Jenže čeští klienti jsou bojácní. Z našich médií si nelze o takových "katastrofách" udělat reálný obrázek a tak raději necestují tam, kde by mohl být nějaký problém.

Momentálně se např. o Irsku mluví jako o krachující zemi, ale život na místě jde dál a právě bez přílivu turistů mohou být takové země ještě více sráženy do kolen. Letošní počet klientů na Island většině českých CK tak po dlouhé době poklesl. Přitom se zájezdy na Island podařilo zlevnit.

Jak vznikl nápad na katalog Svět s průvodci CK?

zaměstnanci CK

Kromě mnoha každoročních, většinou pracovních cest na Severu cestuji soukromě jen občas. Když už vyrazím, tak pokud možno daleko a nejméně na tři týdny. I na těchto cestách však vnímám logistické podmínky pro případný zájezd, který bychom organizovali.

Při měsíční dovolené v Peru v roce 2005 jsem skutečně nepomyslel na to, že bychom právě sem pořádali zájezdy. Snad až na úžasném Novém Zélandu na přelomu roků 2008 a 2009 jsem domyslel, jak nově spojit naše úspěšné průvodce s našimi stálými klienty. Naši průvodci cestují nejen na sever, mnozí mají praxi z dalších zemí u jiných CK a tak by bylo škoda nevyužít potenciálu atraktivních zemí a našich šikovných průvodců.

autor: Petr Burian
           majitel CK

Autor:

Nejčtenější

Centrální vysavač se vody bojí.
Centrální vysavač se vody nebojí

To, že jsou centrální vysavače výkonnější, odolnější, hygieničtější, trvanlivější a snadněji se s nimi vysává než s ostatními typy vysavačů, je všeobecně...  celý článek

Léto s Huawei má pořádnou šťávu
Léto s Huawei má pořádnou šťávu

Umíte si vůbec představit vyrazit v létě někam bez svého telefonu v kapse? Sotva! Vždyť celý rok telefon nedáme z ruky.   celý článek

Lidé se stěhují na venkov, města jsou pro ně příliš drahá
Lidé se stěhují na venkov, města jsou pro ně příliš drahá

Stěhování lidí z měst na venkov se pomalu stává novým trendem. Nikoliv však pozitivním. Hlavním důvodem totiž není touha po vlastním domě se zahradou, jak tomu...  celý článek

SEO má smysl pouze dlouhodobě.
SEO má smysl pouze dlouhodobě

Mnoho lidí se domnívá, že SEO funguje jako nějaké tlačítko – stačí jej zapnout a je hotovo. To je však mylný dojem. Má-li být optimalizace pro vyhledávače...  celý článek

Dva nové rodinné patrové domy vyvinula společnost Natura Space CZ a představí...
BĚŽTE ZA EVČOU a splňte si svůj sen o bydlení

Eva Vrabcová - Nývltová bude velet dětským běžeckým závodům. Den plný běhání spojený s představením nových patrových rodinných domů pořádá Natura Space CZ v...  celý článek

Další z rubriky

Prožijte léto na Lipně a užijte si parádní dovolenou s celou rodinou.
Prožijte léto na Lipně a užijte si parádní dovolenou s celou rodinou

Slunce, koupání, obklopení nádhernou přírodou a nepřeberné možnosti zábavy pro celou rodinu. Co více si pro dokonalou dovolenou přát? Léto na Lipně přináší od...  celý článek

Za typickými hrázděnými domy jižního Německa, na slunné pláže ostrove Tenerife...
S průvodci na cesty od freytag & berndt zjistíte, jak chutná svět

Také patříte mezi ty, co považují výjezd do cizích krajů za jedinečný zážitek? Pokud plánujete vydat se na cesty a zatím nevíte, kterou z destinací naší...  celý článek

Vydejte se na okružní plavbu za památkami UNESCO.
Vydejte se na okružní plavbu za památkami UNESCO

Šikmá věž v Pise, pohádková Alhambra v Granadě, papežský Avignon – i tyto skvosty ze seznamu UNESCO můžete vidět během okružní plavby výletní lodí. Zveme vás...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.