Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internet přebírá reklamní trhy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Síť sítí neboli internet dnes již jen málokdo vnímá jako cosi podivného či neznámého. Po internetu lze zcela seriózně jednat s úřady a i v mnoha firmách probíhají pracovní briefingy cestou on-line konferencí. Do virtuálního světa se přesunuly životy lidí i firem a s nimi i obchod a trhy.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Internet přebírá reklamní trhy | foto: ANERI

Český internet znamená prostor, kde se ročně obchoduje v řádu stovek miliard korun. Z toho pro malé i velké firmy, nadnárodní společnosti i živnostníky vyplývá jediné, jejich zákazníci jsou na internetu a přesně tam také musí firmy zaměřit svůj marketing.

Na tomto místě jsme chtěli prezentovat některé statistiky z veřejně přístupné Tiskové zprávy Sdružení pro internetovou reklamu, bohužel z důvodů žádosti tohoto sdružení však musely být staženy a SPIRu se tímto omlouváme.

Nic se však nemění na tom, že se všechny dostupné zdroje shodují, že investice do internetového marketingu v roce 2011 ještě dále vzrostou a budou se pohybovat mezi 9 až 10 miliardami korun.

"Internet tak tedy dále expanduje a je stále na vzestupu.

internet


Podle ředitele známé marketingové společnosti ANERI Dalibora Kotka, dochází k otevření úplně nového trhu, který ostatní rychle poráží.

"Velice trefně by šlo situaci shrnout slovy Jana Nerudy: Kdo chvíli stál, již stojí opodál. Kdo nyní nezaměřuje své síly na formy internetové marketingu, ten za krátkou dobu může přijít o své zákazníky a to ať je to malý živnostník, střední či velká firma. Dnes již skutečně nestačí v internetovém marketingu a internetové prezentaci to co stačilo, třeba před dvěma či třemi lety. Často se však v naší praxi setkáváme právě s tím, že si podnikatelé málo kdy tuto skutečnost uvědomují a celou oblast proto i nedoceňují a to pracujeme jak pro malé živnostníky, tak pro střední i velké firmy a společnosti." popsal Dalibor Kotek. Internet je důležitým prvkem pro prezentaci a zviditelnění firmy.

"ANERI působí v oblasti marketingu a Public Relations v České republice již 21 let. To je takové množství zkušeností, které dává našemu Know-how opravdovou váhu. Za celou dobu nepamatuji, že by se otevřel nějaký nový prostor, kam by přešly aktivity lidí i firem a jenž by se stal novým trhem. To dokázal jedině internet," popsal podstatu stále větší síly internetu ředitel společnosti ANERI.

"Internet již co do podílu na trhu reklamy za sebou nechal všemožné billboardy, překonal dokonce i rozhlasové stanice a před sebou má již jen tištěná média a televizi. Například naše společnost v marketingových strategických plánech pro zákazníky internet zapracovává jako jeden z pilířů uchopení trhu," přiblížil Dalibor Kotek změny struktury služeb v oblasti marketingu to jak klasický internet tak i jeho sociální sítě.

Jak dále vysvětlil, pohybovat se v oblasti on-line marketingu však vyžaduje obrovský cit.

"Internet je doopravdy nový trh a má svá nová pravidla. Oproti jiným formám marketingu máte na internetu přesné statistiky zpětné vazby, jako uživatel si můžete mnohem lépe oslovit cílovou kategorii, což je naprosto výtečné. Na druhou stranu zde skutečně platí nová pravidla. Jen na základě rozsáhlých znalostí oboru marketingu a reklamy lze postavit projekty kampaní, které se neminou účinkem. O marketingu mluví hodně reklamních agentur a mnoho lidí, my ho však, ale od roku 1990 opravdu děláme a nabízíme tak již v praxi ověřené marketingové know-how," zdůraznil Dalibor Kotek.

"Internetový uživatel má totiž jedno výrazné specifikum. V televizi, v rozhlase či v tisku je divák či čtenář pasivním konzumentem reklamy. V síti internet však uživatel reflektuje na reklamu tím, že na ní například klikne, ale stejným kliknutím i z Vaší internetové prezentace také může odejít. I proto jsou velice důležité například i texty. Často klientům překládáme, jak u nás ve firmě říkáme, tzv. češtinu do češtiny a upravujeme jim jejich prezentační texty tak, aby návštěvník na jejich prezentace právě neklikl a hned nevyskočil," dodal ředitel marketingové společnosti ANERI Dalibor Kotek.

logo ANERI

Zdroj:
• Marketingová agentura ANERI s.r.o. www.aneri.cz
• Sdružení pro internetovou reklamu
• Faktum Invenio

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?
E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?

Každý měsíc u nás vzniknou desítky e-shopů a také jich desítky zaniknou. Inspirovaly vás příběhy iDNES.cz o Pavlu Tesaříkovi, který stojí za fenoménem...  celý článek

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?
Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?

Již čtvrtým rokem proběhl mezinárodní letní dotazník Ferratum Barometer srovnávající výdajové návyky 16 zemí Evropy a Commonwealthu. Ten je pravidelně prováděn...  celý článek

Asistenční služby jsou nezbytností. Hlavní roli hraje jejich kvalita.
Asistenční služby jsou nezbytností. Hlavní roli hraje jejich kvalita

Cestování Čechů se v posledních letech mění. Požadavek na bezpečnost v zahraničí vyvíjí tlak na cestovní kanceláře i pojišťovny. Cestovní pojištění napříč...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.