Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Inspirujte se středomořskou kuchyní

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Vůni přímořské dovolené si můžete užít i doma, třeba když si ke grilování namísto krkovičky či steaku vyberete maso čerstvých tučných mořských ryb. Je chutné, snadno připravitelné, a navíc obsahuje velké množství omega-3 mastných kyselin, jež podporují zdraví organismu a prospějí i vaší linii.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Inspirujte se středomořskou kuchyní | foto: NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Pokud jste již někdy trávili dovolenou u Středozemního moře, jistě jste si všimli, že na místních trzích i v tavernách najdete velkou nabídku čerstvě vylovených mořských plodů a ryb. Obyvatelé této oblasti konzumují přinejmenším dvakrát více ryb než Češi. Přitom tučné mořské ryby, jako je losos, tuňák nebo makrela, patří mezi významný zdroj omega-3 mastných kyselin EPA a DHA, které prospívají organismu. Jejich pravidelná konzumace přispívá ke snížení rizika vzniku kardiovaskulárních onemocnění a pozitivně ovlivňuje správnou funkci mozku i očí. Omega-3 mastné kyseliny pomáhají také při redukci tělesného tuku. Lidské tělo si je neumí vytvořit. Odborníci proto doporučují sníst alespoň dvě porce tučné mořské ryby týdně.

Dnes lze u nás nakoupit čerstvé tučné ryby v každém větším supermarketu. Pokud si však nevíte rady, jak rybí maso nejlépe připravit, můžete se inspirovat právě u obyvatel Středomoří. Nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová představuje hned několik tipů ze středomořské kuchyně, které si můžete osvojit:

Inspirujte se středomořskou kuchyní

„Pokud vybíráte ryby, upřednostňujte mořské před sladkovodními, čerstvé a chlazené před mraženými. To ale neznamená, že sladkovodní ryby do jídelníčku nepatří. Jen mají nižší obsah omega-3 mastných kyselin oproti těm mořským. Doporučuji například čerstvou makrelu, lososa, sardinky, tuňáka, pstruha nebo sledě, neboť tyto ryby obsahují významné množství omega-3 mastných kyselin. Nedostatečným zdrojem těchto zdravých tuků je naopak rybí filé z tresky nebo rybí prsty.“

Inspirujte se středomořskou kuchyní

Jakmile máte čerstvou rybu zakoupenou, nepodceňte její přípravu a volbu přílohy. Nutriční terapeutka radí:

„Dejte přednost rybě dušené, pečené nebo grilované před smaženou. Rybí prsty tou nejlepší volbou určitě nebudou. Používejte kvalitní jednodruhové oleje určené do teplé či studené kuchyně. A zvyšte spotřebu zeleniny, ovoce a luštěnin, ze kterých můžete připravit například skvělý salát jako přílohu k rybě.“

Dáte-li při vaření přednost rybímu masu a dodržíte-li správný postup jeho přípravy, dopřejete si rybu v chutné formě, a k tomu si ještě zajistíte přísun důležitých omega-3 mastných kyselin. Pokud ale při grilování či vaření upřednostňujete jiný druh masa, můžete si potřebnou dávku omega-3 mastných kyselin doplnit konzumací kapslí OmegaMarine Forte+ od společnosti Naturamed Pharmaceuticals. Obsahují kvalitní omega-3 mastné kyseliny z norského lososa a k pokrytí doporučené dávky postačí sníst dvě kapsle denně.

Inspirujte se středomořskou kuchyní

Pro více informací navštivte www.omegamarineforte.cz nebo volejte bezplatně 800 10 40 40.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.