Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Filantropie bohaté zajímá. Chtějí ale vědět, kam jejich peníze míří

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Profese privátního bankéře je velice zajímavá. Tomáš Jelínek pracuje s privátními klienty již dvacet let. Stará se o peníze bonitních klientů a věnuje se jejich investicím. Poznal, jak bohatí lidé uvažují a že mají potřebu podělit se o své prostředky s lidmi, kteří měli v životě o trochu méně štěstí.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Tomáš Jelínek pracuje s privátními klienty již 20 let | foto: ČSOB

Je filantropie ve světě multimilionářů a miliardářů velkým fenoménem?

Odpovím vám otázkou. Kdo jsou Bill Gates, Warren Buffett a George Soros?

Chlapík, co založil Microsoft, investiční mág a finanční spekulant, co pořádně zatopil Bank of England. Proč?
To je pravda, ale podle amerického časopisu Forbes jsou to také tři největší dárci na světě, ti lidé vynakládají obrovské sumy peněz na dobročinné účely. Tato práce zabírá natolik podstatnou část jejich životů, že se u jejich jmen na Wikipedii objevuje slovo „filantrop“ hned v první větě. Abych tedy odpověděl na vaši otázku, ano, filantropie je mezi bohatými lidmi velice rozšířená a v dnešní době to platí už i v Česku. Dobročinným aktivitám se věnuje 85 % našich klientů.

Čím to je? Je to pro ně dobrý marketing nebo je to skutečná touha pomáhat ostatním?
Bohatí lidé často pociťují zodpovědnost a někdy i dluh vůči zbytku společnosti, který neměl takové štěstí jako oni. Warren Buffett řekl, že pokud patříte mezi jedno procento největších šťastlivců, dlužíte zbytku lidstva, abyste mysleli na těch dalších devadesát devět procent.

Řekl byste, že v tomto ohledu jde ČSOB Private Banking příkladem?
ČSOB Private Banking je spojen s dobročinností už poměrně dlouho. Účastníme se charitativních běhů, dobrovolnických dnů, pořádáme sbírky. Před několika lety jsme si řekli, že bychom rádi zapojili také naše klienty. Výsledkem byl program Karta dobré vůle, který jsme spustili loni v dubnu. Samotná karta odvádí z každé transakce 0,6 % na charitu a její majitel tak přispívá na dobrou věc. Loni se takto vybralo 668 tisíc korun a za prvních šest měsíců tohoto roku to bylo již 850 tisíc korun. Získané peníze za loňský rok putovaly mezi 5 neziskových organizací, se kterými ČSOB dlouhodobě spolupracuje.

Bylo těžké klienty přemluvit k spolupráci?
Naši klienti jsou obecně filantropii nakloněni, těžké to tedy nebylo. Důležitý byl také náš argument, že je budeme každoročně informovat, kolik peněz se vybralo a jak byly přesně použity. Neříkáme jim, dali jsme vaše peníze této nadaci, ale za vaše peníze si paní Pavlína koupila invalidní vozík a malá Anika může díky vám podstoupit tolik potřebnou rehabilitaci.

To chtějí vědět všichni dárci, ne jen ti nejmajetnější.
Souhlasím, ale u bohatých lidí to má ještě další rozměr. S žádostí o příspěvek je oslovuje velké množství nejrůznějších organizací i jednotlivců. Je pro ně proto velmi důležité vědět, že dané organizaci mohou důvěřovat a mít jistotu, že jejich peníze skutečně někomu pomohly. My našim klientům umíme takovou zpětnou vazbu poskytnout. Spolupracujeme s oddělením Společenské odpovědnosti ČSOB které má tyto kontrolní procesy velmi dobře nastavené. Vždycky víme, na co byly darované peníze použity.

Jakým dobročinným aktivitám se věnujete vy?
Aktivně se zapojuji do charity velmi dlouho přes občanské sdružení, které pomáhá od bezdomovců přes děti z dětských domovů až po hospice. A to hlavně na Teplicku, respektive v Ústeckém kraji. Dále se účastním běhů za dobrou věc, před Vánoci organizuji sbírky, abychom pomohli těm, kteří to potřebují. Mám ale zkušenost, že ne vždy to musí být o penězích – dost často stačí poposunout zaseknuté.

Pavlína – 48 000 Kč

Pavlína

Čtyřicetiletou maminku dvou dětí Pavlínu srazil loni v dubnu vlak. Přežila, ale následky nehody ji upoutaly na invalidní vozík. Nemůže hýbat nohama, hybnost rukou má velmi omezenou. S přítelem a dětmi žijí v malém domku, který se snaží bezbariérově upravit. Pavlína se nyní pohybuje na elektrickém vozíku, pro pohyb v interiéru by ale potřebovala vozík mechanický, který si nemůže dovolit. S prosbou o finanční pomoc se proto obrátila na Konto Bariéry, které jí zprostředkovalo příspěvek ve výši 48 tisíc korun z programu ČSOB Private Banking Karta dobré vůle.

Anika – 10 000 Kč

Anika

Prvňačka Anika se narodila předčasně s váhou pouhých 720g. Trpí dětskou mozkovou obrnou, levostrannou hemiparézou, má za sebou operaci nohy. Od malička musí každý den intenzivně rehabilitovat, potřebuje dohled a asistenci při běžných činnostech. Lékaři jí doporučili absolvovat intenzivní neurorehabilitační pobyt, který však zdravotní pojišťovna nehradí. Peníze na terapii nakonec maminka Aniky sehnala díky Fondu pomoci dětem s DMO, Výboru dobré vůle – Nadaci Olgy Havlové a ČSOB Private Banking, který přispěl částkou 10 tisíc korun z programu Karta dobré vůle.

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.