Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Již čtvrtým rokem proběhl mezinárodní letní dotazník Ferratum Barometer srovnávající výdajové návyky 16 zemí Evropy a Commonwealthu. Ten je pravidelně prováděn společností Ferratum Group a letos se ho zúčastnilo více než 10 000 domácností. Jak si mezi ostatními zeměmi stojí Češi?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet? | foto: Ferratum Bank PLC

O Ferratum Barometer

Ferratum Barometer je prováděn od roku 2014, a to dvakrát ročně – jednou během evropských letních prázdnin a poté těsně před Vánocemi. Jeho cílem je zhodnotit chování spotřebitelů v průběhu prázdnin a výdajové návyky obyvatelů evropských zemí. Letos byly domácnosti dotázány i na jejich nejoblíbenější letní aktivity či na to, kolik jsou ochotni za ubytování během dovolené utratit. Průzkumu se zúčastnili respondenti ve věku od 18 do 65 let, přičemž 55 % účastníků byly ženy.

Za co se bude v létě nejvíce utrácet?

Z aktuálního průzkumu vyplývá, že nejoblíbenějším způsobem trávení letošního léta je domácí cestování. Až 20 % výdajů připadne na cesty po tuzemsku, do zahraničí se oproti tomu chystá jen 8 % Evropanů. Mezi další časté letní výdaje patří sociální aktivity, letní móda, společenské aktivity a zahradničení spolu s domácími aktivitami. Na to v České republice připadne až 18 % výdajů. Zahradničení ovšem plánují i v Bulharsku, Dánsku, Francii, Finsku, Chorvatsku a Estonsku. Co se cestování do zahraničí týče, jednoznačně vedou Španělé, kteří jsou za cesty ochotni utratit až 20 % svého měsíčního příjmu.

Na poli ubytování letos hraje důležitou roli i komunitní tržiště Airbnb, jehož služby plánují nejvíce využít Bulhaři, Švédi, Nizozemci a Francouzi. Česká republika je v tomto ohledu v první polovině žebříčku, až 28 % českých domácností se chystá dát přednost Airbnb před ubytováním v hotelu. Tento způsob cestování je totiž jednoznačně levnější, vezmeme-li v potaz, že ceny pokojů v ubytovacích zařízeních se přes léto mohou vyšplhat klidně i na 200 Eur/noc. Podle statistik jsou však hlavně severské země jako Finsko, Švédsko, Dánsko a Norsko na tento výdaj připraveny. Většina tamních obyvatel je ochotna za noc v hotelu zaplatit více než 100 Eur. V Čechách se oproti tomu držíme níže, pouze 6 % z nás by tuto částku za pokoj zaplatila.

Financování letních prázdnin

Přestože jde trend půjčování si na dovolenou a další letní aktivity pomalu dolů a většina zemí plánuje stejné letní výdaje jako v loňském roce, až 49 % dotázaných plánuje financovat prázdniny pomocí půjčky od Ferratum. Kreditní kartu poté použije 22 % dotázaných a vlastní úspory pokryjí letní výdaje pouze 14 % Evropanů.

Za zmínku stojí i mobilní bankovnictví, které čím dál více nabírá na popularitě. Očekává se, že počet lidí, kteří používají svůj smartphone pro soukromé bankovnictví, letos dosáhne celosvětově 1 miliardy.

Více informací najdete na www.ferratumbarometer.com nebo na www.ferratum.cz.

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?
Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?

Již čtvrtým rokem proběhl mezinárodní letní dotazník Ferratum Barometer srovnávající výdajové návyky 16 zemí Evropy a Commonwealthu. Ten je pravidelně prováděn...  celý článek

E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?
E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?

Každý měsíc u nás vzniknou desítky e-shopů a také jich desítky zaniknou. Inspirovaly vás příběhy iDNES.cz o Pavlu Tesaříkovi, který stojí za fenoménem...  celý článek

UNYP poskytuje svým studentům nejlepší kariérní příležitosti.
UNYP poskytuje svým studentům nejlepší kariérní příležitosti

Na Univerzity of New York in Prague (UNYP) se uskutečnil zatím nejúspěšnější kariérový týden. Týden kariéry - UNYP Career Week -zahrnoval řadu akcí, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.