Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Vyzkoušel jsem elektrokolo EVBIKE, které vzniklo přestavbou obyčejného horského kola. A bylo to opravdu „v pohodě“.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech | foto: i4Wifi

Už delší dobu sleduji na internetu všechny možné novinky v oboru elektromobility, a protože si svou vysněnou Teslu S ještě dlouho nebudu moci dovolit, zvažuji koupi elektrokola.

I když jde o řádově levnější rozhodnutí, stále to není úplně zadarmo a investovat do značkového elektrokola ty samé peníze, jako stála moje ojetá Škoda Fabia, to se mi fakt příčí.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

No a právě když jsem se chystal s manželkou na prodloužený cyklistický víkend, přišla od mého kamaráda Petra z firmy i4wifi a.s. nabídka na zapůjčení hotového elektrokola s namontovaným přídavným motorem EVBIKE. Nebylo nad čím váhat. Cena zápůjčky se rovnala jen napsání této mini recenze.

Jak jsem měl již předem nastudováno, přestavby mají v podstatě dvě možnosti provedení: koncepci s motorem v náboji kola, nebo s motorem umístěným u šlapacího středu. Byl jsem tedy zvědav, jaké kolo dostaneme.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Dostali jsme kolo se sadou EVBIKE Central Kit, která patří do druhé skupiny, a právě toto řešení má celou řadu výhod: ideální rozložení hmotnosti, precizní dávkování výkonu a snadné vymontování předního či zadního kola v případě propíchnuté duše nebo transportu v kufru auta. Motory EVBIKE Central Kit od české firmy i4wifi se vyrábí v několika variantách. My jsme měli tu s výkonem 250 W a točivým momentem 50 Nm (krátkodobě až 80 Nm) a špičkovou 470 Wh lithiovou baterií.

Vypůjčili jsme si tedy dvě kola a vyrazili do Soběslavi, historického města v okrese Tábor v Jihočeském kraji.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Jak nás málem potkala nehoda

V pořádku jsme dorazili do předem rezervovaného hotelu (Sloup, doporučujeme) a na poslední chvíli si uvědomili, že nemůžeme projet bránou do dvora, když máme na střeše ta kola! Uf, málem byl průšvih!

Kola jsem tedy sundal (bez baterie, která byla sundaná v kufru, váží elektrokolo EVBIKE jen o cca 3,5 kg více, než bez elektrického pohonu) a pak už to šlo hladce – za hodinu jsme vyráželi na náš první výlet.

Naše cesta vedla k asi 18 km vzdálenému vodnímu zámku Červená Lhota, který leží na samé hranici Jihočeského kraje.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Mimochodem, těch 18 kiláků jsme zvládli za necelou hodinu, průměrná rychlost u elektrokola je výrazně vyšší, než na běžném kole. Do kopců totiž nemusíte zpomalovat na šnečí tempo chůze, a to ani tehdy, pokud jste vyloženě příležitostní cyklisté jako my. Naše „vytuněná“ kola jela fantasticky a cesta zemědělským krajem byla velkým zážitkem.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Cestu zpět jsme naplánovali přes Chotěmice. Na samotném konci vesnice nás ale překvapil dlouhý a strmý kopec Chotěmičák. Pomoc motoru během výjezdu jsme velmi ocenili... Bez něj bychom v tom vedru kola určitě tlačili.

50 až 130 km na jedno nabití

Druhý den jsme vyrazili do okolních vesniček za typickým jihočeským barokem. Už jsme věděli, že nás čeká zdolání pár kopců a vůně kravínů, ale pohled na Budislavskou horu, koupel v místním rybníce a seznámení s místními za tu námahu určitě stálo.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Třetí den jsme se vydali do Nové Bystřice, která leží blízko rakouských hranic. To byla ještě náročnější trasa, v kopcích jsme byli za povolený „technologický doping“ v podobě motoru hodně vděční a do hotelu jsme se vrátili až za tmy. Celou cestu jsme ale jeli v klidu a pohodě a užívali si pomalý západ slunce.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Co se týká dojezdové vzdálenosti, údaje výrobce jsou naprosto v pořádku. Se sadou jsme skutečně ujeli vzdálenosti v rozmezí 50 až 130 km, byť byly logicky závislé na profilu trati a využívaném režimu. První den se manželka většinu cesty „vezla“, a tak měla po návratu do hotelu (najeto 40 km) na ukazateli nabití baterie jen poslední čárku. Já jsem motor zapínal jen ve větších kopcích, a tak mně zbývala ještě více než polovina baterie.

Kromě ukazatele nabití baterie má multifunkční, perfektně čitelný LCD displej i funkci tachometru. Pomocí malého ovladače na řídítkách se nastavují různé módy elektromotoru, seřizují se hodiny, nulují počítadla atd. Ovládání je intuitivní, zvykli jsme si na něj během deseti minut.

Eco, Normal, Speed

Nyní k jízdě samotné. Testovaná sada patří do kategorie „pedelec“, kdy je nutné pro aktivaci přídavného pohonu otáčet klikami, tedy šlapat. Byl jsem nadšený z rychlosti sepnutí, motor zareagoval okamžitě, jakmile jsem jen o kousek pootočil klikami, což nebývá samozřejmostí. Podobně bezprostřední reakce následovala, když jsem přestal šlapat, či jen lehce přibrzdil. Systém se okamžitě deaktivoval a nehrozilo ono nepříjemné tlačení do zatáčky, se kterým jsem se setkal u jednoho „noname“ elektrokola z hypermarketu.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Nabízená trojice režimů stačí pro potřeby všech cyklistů. Již základní mód „Eco“ je v rovinatém terénu adekvátní i pro netrénovaného jezdce. Zmíněného dojezdu 130 km jsme dosáhli na rovině, kdy jsme využívali právě tento mód a rozumně hospodařili se zbývajícími třemi „čárkami“ baterie i svou vlastní silou. „Povedlo“ se nám to tak, že jsme baterie druhý den zapomněli nabít, takže třetí den jsme jeli jen s tím, co zbylo po druhém dni... naštěstí to vyšlo až do konce!

Prostřední režim „Normal“ se hodí v lehce kopcovitém terénu. Se svou váhou 75 kg jsem s ním čtvrtý den zdolal 53 km, o 15 kg lehčí partnerka dokonce 61 km. To je solidní výsledek. S nejsilnějším modem „Speed“ se pak sice dojezd zkracuje, ale odměnou je neskutečně dynamická jízda. Ani na první pohled velmi zdatní a trénovaní cyklisté, které jsme potkávali, s námi v prudkých kopcích na svých klasických strojích nedokázali držet krok.

Elektrokolo EVBIKE a celkový dojem?

Sada EVBIKE po všech stránkách předčila mé očekávání a myslím, že jsme díky ní na dovolené ujeli alespoň dvakrát tak dlouhé vzdálenosti, než jaké bychom zdolali na běžných bicyklech. Kolo vybavené elektrickým pohonem je skvělé. Ujedete na něm delší vzdálenosti s menším vypětím sil, to se hodí při víkendových výletech i každodenních cestách do práce.

Elektrokolo EVBIKE vás proveze krásami jižních Čech

Přestavbový set EVBIKE má i jeden podstatný bonus: dá se kdykoli a snadno odmontovat. Můžete si tedy nechat své staré kolo, ať už z nostalgických či jiných důvodů, a používat ho s elektrickým „upgradem“. A když si jednou za čas chcete dát pořádně do těla, stačí sadu odmontovat a můžete vyrazit na vyjížďku, kde budete spoléhat jen na své vlastní síly bez elektrické výpomoci.

Více info na webu www.evbike.cza v síti autorizovaných servisů, které dokáží sadu EVBIKE namontovat na téměř libovolné kolo.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.