Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dotace pro podniky: co je nového?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Přibylo písmeno K v názvu a celkový rozpočet programu se zvýšil o přibližně 28 mld. korun. Není to ale všechno.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Dotace pro podniky – co je nového? | foto: eNovation s.r.o.

Jaké jsou další rozdíly mezi Operačním programem Podnikání a inovace (OPPI) a jeho následníkem, Operačním programem Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK)? Na co se musí podnikatelé uvažující o dotaci z EU připravit?

V minulých letech využili čeští podnikatelé 92 mld. korun, kterými bylo podpořeno přes 11 tis. projektů ve firmách všech velikostí. Poslední euro bude z OPPI proplaceno v prosinci letošního roku, mezitím by se snad již konečně mohly začít využívat první peníze z OPPIK. Podle současného kurzu by program mohl rozdělit až 120 mld. korun. Znění prvních výzev se připravuje v sídlech Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) a agentury CzechInvest. Nezahálejí ale ani české podniky, které dávají dohromady plány svých investic.

Více peněz, nový systém, větší tlak

„Rozdílů mezi OPPI a OPPIK není málo. Na některé změny žadatelé narazí už při přípravě projektu, s jinými se setkají příjemci dotace během realizace,“ otevírá téma Jiří Kvíz, vedoucí projektového týmu eNovation s.r.o. Kromě zvýšení alokace programu o 28 mld. korun dochází s přechodem na OPPIK ke zřetelnějšímu nasměrování podpory k malým a středním podnikům. Bohužel bude snížena nejvyšší možná míra veřejného příspěvku projektů. Většinou dotace pokryje o 15 procent méně způsobilých nákladů, některých odvětví (energetika, vysokorychlostní internet, průmyslový výzkum) se ovšem horší podmínky nedotknou.

Dotace pro podniky – co je nového?

Řídící orgán programu – MPO - musí nově informovat o chystaných výzvách s půlročním předstihem, což by mělo uchazečům dopřát dostatečnou rezervu na přípravu investic. Alespoň zběžně by se uchazeči měli seznámit se systémem MS2014+, který nahrazuje žadatelům známý a prověřený eAccount. Mění se taktéž pravidla pro realizaci projektů. Výběrová řízení musí být nově zahájena v přísnějších lhůtách, před podpisem smlouvy s dodavatelem bude nutný souhlas ministerstva s průběhem výběrového řízení.

V případě rozdělení projektu na etapy se zvýší tlak na dodržování stanovených termínů, prodlužování projektů bude tolerováno jen výjimečně. Velmi podstatnou změnou je fakt, že finančním úřadům sice zůstane pravomoc kontrolovat účetnictví projektu, ztratí však možnost kontrolovat výběrová řízení a plnění podmínek dotace.

Další změny vyplynou z výzev

Dotace pro podniky – co je nového?

Do detailu bude možné plánované změny prohlédnout až s prvními výzvami o poskytnutí dotace. MPO veřejně proklamuje jejich vyhlášení na konec dubna. Poté skončí půst a firmy si mezi sebe začnou rozdělovat 120 mld. korun. Buďte u toho, ozvěte se odborníkům, kteří vám pomohou s přípravou projektu, podáním žádosti i následnou administrací. Aktuální informace o výzvách zazní již na seminářích Dotace pro podniky – první výzvy detailně, které se uskuteční ve městech po celé České republice.



Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.